LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fit for free, geen betalingsherinnering, wel kosten erbij

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
harmke

fit for free, geen betalingsherinnering, wel kosten erbij

Ongelezen bericht door harmke »

hallo,

mijn vriend ontvangt vandaag een brief van fit for free,
er staat in dat het lidmaatschap er niet afgeschreven kon worden (terwijl er altijd geld op de bank staat) en dat wij al een betalingsherinnering hebben ontvangen (dit is zeker niet het geval) en nu moeten we 2 maanden a 10,95 = 21,90 + 40 euro betalen. ik heb wel eens gehoord dat ze dit helemaal niet mogen doen volgens de wet, ik vind het ook erg vreemd. in oktober hebben wij twee keer opgezegd, en nog steeds hebben wij daar geen bevestiging van ontvangen, maar we hebben wel al de pasjes ingeleverd. dit is toch best vreemd, ze weten ons nu ook te vinden. en het raarste is dat wij altijd geld op de bank laten staan voor automatische afschrijvingen en dat hun beweren dat ze niet af konden schrijven. ik denk zelf dat ze dit expres doen zodat ze iedere keer lekker 40 euries in hun zakkie kunnen steken, dat loopt toch lekker op als ze dat bij iedereen doen die opzegd.
kunnen wij nog onder die 40 euro uitkomen? mogen ze dit wettelijk doen? of moet ik naar de wetswinkel gaan?

groetjes harmke

Pindakaaspotje

Re: fit for free, geen betalingsherinnering, wel kosten erbij

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Bij een eerste herinnering, ongeacht of dat nu komt van de zaak zelf of een incassobureau, mogen er geen ekstra kosten in rekening worden gebracht. Neem hierover even kontakt op de de RR als je Thomas heet.

Maxiem.

Wouter73

Ongelezen bericht door Wouter73 »

Ik kreeg een brief van f4f dat ik niet betaald zou hebben. Er stond; 'Ondanks herhaalde betalingsherinneringen...' terwijl dit de eerste brief was. Kosten 40,- Er stond niet bij over welke maand het ging. Dit vond ik vreemd want ik heb altijd geld op m'n rekening voor automatische afschrijvingen. Ik bellen en werd eindeloos in de wacht gezet á zoveel cent per minuut.. Brief geschreven maar er kwam een tweede verhoging. Er werd niet ingegaan op m'n brief. Ik ben naar de sportschool gegaan en ze konden niks voor me doen. 'Je moet maar bellen..' Ja leuk, moeten ze wel opnemen binnen 20 minuten. Ik heb dus betaald. Nu krijg ik 5 maanden later weer zo'n brief..'Ondanks herhaardelijk betalingsherinneringen.. terwijl het de eerste brief is. Weer staat er niet bij over welke maand het gaat. Ik kijk naar m'n bank en er heeft al die tijd voldoende geld op gestaan. Ze kunnen het er zo afhalen. Kosten, jawel weer 40,-! Ik krijg 5 dagen om te betalen. Maar dat is niet voldoende om een brief te sturen. Want dan zal ik weer een extra verhoging krijgen. Wéér betalen om er vanaf te zijn? Krijg ik dit over een paar maanden weer?

War moet ik doen????????

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Wouter73

Advies: jouw overeenkomst bij deze ******** sportschool op de eerstkomenende vervaldatum schriftelijk en aangetekend opzeggen.

Sukses, Maxiem.

Wouter73

Ongelezen bericht door Wouter73 »

Heb ik gedaan. Per september klaar. Bevestiging is binnen maar ze hebben nog +/- 4 maanden om meer van dit soort geintjes uit te halen. Advocaat is duurder dan betalen..dus dan maar betalen. Ik ga maar de grindtegel-door-de-ruit oefening trainen.. Goed voor schouders en triceps!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wouter73 schreef: Kosten, jawel weer 40,-! Ik krijg 5 dagen om te betalen. Maar dat is niet voldoende om een brief te sturen. Want dan zal ik weer een extra verhoging krijgen. Wéér betalen om er vanaf te zijn? Krijg ik dit over een paar maanden weer?

War moet ik doen????????
Niet (weer) betalen natuurlijk.
Het is geen wet van Meden en Perzen, dat je rekeningen perse moet betalen.
Ik snap niet dat er zo gemakkelijk wordt overgegaan tot 'maar betalen om er van af te zijn'. Toon 's wat spierballen!!!

groningen1213

Ongelezen bericht door groningen1213 »

Hallo,
Ik ben sinds februari 2012 officieel geen lid meer van Fit for Free. Ook bij mij werd er steeds een bedrag afgeschreven van 2.95 wat opliep tot gigantische bedragen rond de 50 euro. In augustus ben ik langs gegaan toen ik ontdekt had dat dit nog steeds afgeschreven werd. Daar werd verteld dat ik mijn pas in moest leveren. Dat heb ik gedaan en alsnog werden er bedragen afgeschreven + het nog openstaande bedrag. Ik heb nog nooit een herinnering ontvangen of een aanmaning waarin staat dat het bedrag van 2,95 wordt verhoogd met...(iedere keer oplopend). Ben naar FF gegaan en heb een overzicht van mijn boekhouding meegenomen wat betreft de afschrijvingen en storneringen. Toen werd me verteld dat ik 6x 2,95 verschuldigd ben. Heb aangegeven dat bedrag te willen overmaken, maar dan zonder de extra kosten, omdat ik daar nooit van op de hoogte ben gesteld en dat wettelijk gezien niet mag zonder melding vooraf en uitleg waar de bedragen vandaan komen. Op 28 november heb ik een brief gekregen waarin staat dat ik 23,75 moet betalen. Na een bezoek aan FF heb ik achterhaald dat ze 5 euro rekenen voor de administratiekosten van storneren. De brief blijkt een aanmaning te zijn, maar dat staat pas aan het eind. Bij uitblijven van de betaling komen volgens de wet incassokosten 15% kosten over het bedrag dat open staat, met een minimum van 40 euro.
Het bijzondere is dat ik ook nu geen brief heb ontvangen waarin het exact te betalen bedrag staat op basis van de kortingspas.

Ik heb uit pure wanhoop over de gang van zaken het bedrag overgemaakt naar hun rekening, maar ben het er absoluut niet mee eens. Dit is echt oplichterij. Er worden zonder schriftelijke waarschuwingen bedragen afgeschreven. Wat kan ik doen, zodat dit beleid stopt van onterechte afschrijvingen van verhoogde bedragen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

groningen1213 schreef: Ik heb uit pure wanhoop over de gang van zaken het bedrag overgemaakt naar hun rekening, maar ben het er absoluut niet mee eens. Dit is echt oplichterij. Er worden zonder schriftelijke waarschuwingen bedragen afgeschreven. Wat kan ik doen, zodat dit beleid stopt van onterechte afschrijvingen van verhoogde bedragen?
Hoe? Door niet te betalen.

Maar dan schakelen ze de deurwaarder in? Juist, dat is precies wat u wilt. De zaak zal dan uiteindelijk voor een rechter verschijnen en die zal hier een oordeel over geven.

kees555

Ongelezen bericht door kees555 »

mij is het zelfde overkomen. Ik ben een jaar lid geweest van FFF en heb ruim op tijd opgezegd. Het laatste halfjaar heb ik helemaal niet meer gefitnessed wegens werk in het buitenland. Maar goed dat kan ik FFF niet kwalijk nemen. Evengoed heb ik dus netjes 12 maanden betaald. Na een aantal maanden kwam ik erachter dat er nog steeds 2,95 per maand van mijn rekening werd afgeschreven. Toen heb ik de voorwaarden er bij gehaald en het was mij duidelijk hoe deze grap in elkaar steekte. Onmiddelijk heb ik mijn kaart ingeleverd en heb mijn rekening laten blokkeren voor FFF op 29 september 2012.
Op 28 november kreeg ik een brief die er op neer kwam dat ik 20,95 moest betalen ivm contributieachterstand. Ze zouden niet kunnen afschrijven van mijn rekening. Ja lekker logisch. Ik had mijn rekening laten blokkeren. En ik heb ook nog steeds een kopie van het inleverbewijs van mijn kaart. Dus heb ik meteen een brief geschreven om dit uit te leggen. Deze zullen ze wel niet gelezen hebben (misschien kunnen ze dat niet eens) want op 12 december kreeg ik een brief waarin stond dat er nu 31 euro aan wet incasso kosten en 9 euro aan storno kosten bijkwamen. Waaop het totaal nu op 51,95 zat. Natuurlijk weer een brief geschreven, en je raad het al, die hebben ze niet gelezen want op 28 december krijg ik een brief waarin staat dat ik binnen 5 dagen moet betalen want anders zal "de totale vordering tot einde looptijd contract definitief uit handen geven aan een incassobureau". Met de opmerking dat "alle hierui voortkomende kosten voor eigen rekening zijn".

Tja, dat was wel even schrikken. Ik heb met mijn financieel adviseur gesproken en deze zei dat hij wel een incassobureau kende die mij advies kon geven. Doch advies is niet gratis, en omdat het "slechts" om 51,95 gaat was het handiger als ik het zou betalen. Voor mij persoonlijk is 51,95 niet veel geld. Maar het gaat natuurlijk om het idee. Er is ten eerste spraken van mogelijk onwettige koppelverkoop door een kortingskaart aan te smeren. Vervolgens kan je ze niet te pakken krijge per telefoon en ook lezen ze geen brieven. Je zou er wanhopig van worden. In mijn geval is tijd=geld, dus heb ik maar betaald. Evengoed lucht het wel lekker op door mijn verhaal hier te delen. De mond tot mond reclame zal niet positief zijn. Mochten ze een slechte naam krijgen in de toekomst dan zullen ze waarschijnlijk van naam gaan veranderen. Ik zou wel graag degene die verantwoordelijk is voor deze onzin graag even willen spreken in een spreekkamer.

Gesloten