LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit4FREE

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
KarmaPolice
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2009 19:46

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door KarmaPolice »

Ben erg benieuwd naar de uitslag, laat het even weten op dit forum!

Als je zou willen leg dan ook even precies uit wat jouw zaak is:

Gaat het bij jou om zogenaamd niet ontvangen opzeggingen of gaat het om de 2,95 euro kortingspas?

In het geval van de 2,95 incl incassokosten hou dan het volgende in de peiling.

De algemene voorwaarde van Fit For Free waarin staat dat de 2,95 voor de kortingspas mogen worden ingehouden indien je de pas niet inlevert zijn niet gedeponeerd bij het arrondisementsgerecht. Ze hebben dus geen poot om op te staan.

Tevens rekent Fit For Free incassokosten voordat er uberhaupt een incassobureau ingeschakeld is. Dit is helemaal te gek voor woorden

Ten derde is het gebruikelijk om voor incasso bedragen tot 250 euro niet meer dan 35 euro incassokosten te rekenen. Hogere bedragen zullen door de rechter altijd afgewezen worden.

Ik blijf er zelf bij dat die 2,95 voor die kortingspas doodgewone oplichterij is te meer omdat passen die wel ingeleverd worden spoorloos lijken te verdwijnen.

Het incassobureau dat voor Fit For Free werkt is een no cure no pay incassobureau.

Indien FFF geen geld krijgt uit de incassoopdracht dan hoeven ze dus niks te betalen.

Lekker makkelijk geld verdienen dus.

india
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2009 21:53

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door india »

communicatie bij FFF is waardeloos, het zijn een stelletje boeven!!!
hier is het juiste adres maar ze zijn heel laks ....
die postbus .... volgens mij halen ze die maar een keer per maand leeg!
adres Fit for free, kranenburgweg 13 2583 ER 's-Gravenhage.

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door revpolen »

en wat is het geworden? :) of :(

KarmaPolice
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2009 19:46

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door KarmaPolice »

moet jij al voorkomen rev?

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door revpolen »

niks meer van gehoord.. :cry:

salim_M
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:32

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door salim_M »

Ook ik heb een opzegbrief opgestuurd naar Fit4Free, maar geen reactie gekregen. Toen ik hierover belde (middels een 0900 duurnummer ook nog) bleven ze maar volhouden dat ze geen brief hebben ontvangen. Gelukkig heb ik nog tijd om een aangetekend brief op te sturen en wel met ontvangstbevestiging.

Ik weet het zeker dat ze mijn brief hebben gekregen, maar ze doen alsof het niet zo is. Wellicht blijven ze hopen dat ik het misschien vergeet tot het niet meer mogelijk is mijn contract op te zeggen met als gevolg dat ik weer aan een jaarcontract vast zit. Want hoe zou die lui van F4F het feit verklaren dat dat er zoveel brieven van zoveel mensen op dit forum en andere forums (om het niet te hebben over andere mensen die niet over het bestaan van deze forums weten) niet hebben ontvangen????!!!

KarmaPolice
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2009 19:46

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door KarmaPolice »

http://www.nu.nl/algemeen/2074468/kamer ... ernis.html


Mooi verwoord in het stukje:

''Bedrijven vangen consumenten als een bij in een lege fles met honing. Hij weet de ingang te vinden, maar komt er nooit meer uit'', verwoordde initiatiefnemer Martijn van Dam van de PvdA het gevoel van veel mensen die moeilijk van een abonnement of lidmaatschap af komen.

--------------------------------------

hieronder het hele stuk:

Kamer maakt einde aan abonnementenergernis
Uitgegeven: 3 september 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 13:54

DEN HAAG - De Tweede Kamer maakt een einde aan een van de grote ergernissen van consumenten: het ongemerkt en ongewild jarenlang vastzitten aan abonnementen en lidmaatschappen.
© ANPEen initiatiefwetsvoorstel van de PvdA dat daar een einde aan maakt, kreeg donderdag steun van een overgrote meerderheid van de Kamer.


Honing

''Bedrijven vangen consumenten als een bij in een lege fles met honing. Hij weet de ingang te vinden, maar komt er nooit meer uit'', verwoordde initiatiefnemer Martijn van Dam van de PvdA het gevoel van veel mensen die moeilijk van een abonnement of lidmaatschap af komen.




Hij diende bijna vijf jaar geleden een eerste versie in van zijn initiatiefwetsvoorstel dat een einde moest maken aan het fenomeen van de stilzwijgende verlenging.


Onbepaald

Een aantal wijzigingen later is de Kamer het er nu over eens. Het is de bedoeling dat de wet al op 1 januari volgend jaar in werking treedt.

De stilzwijgende verlenging is vervangen door abonnementen en lidmaatschappen met onbepaalde termijn, maar met een opzegtermijn van maximaal een maand.


Aangepakt

Abonnementen en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, internet- en telefoniebedrijven en autopechtdiensten.

Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier (post, internet, telefoon) op te zeggen als het abonnement was aangegaan.


Uitzondering

Voor kranten en tijdschriften is een belangrijke uitzondering gemaakt. Die mogen een opzegtermijn van drie maanden hanteren, waar in de wet verder een maximum van een maand geldt.

Van Dam verwees hierbij naar logistieke redenen (bestellen papier, advertentiewerving) en naar het feit dat de Nederlandse krantensector het economisch moeilijk heeft, maar vooral ook naar het belang van kranten voor de Nederlandse democratie en samenleving.

Kranten zijn volgens de PvdA'er een bondgenoot van het parlement bij het controleren van het kabinet.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Frans75 »

india schreef:communicatie bij FFF is waardeloos, het zijn een stelletje boeven!!!
hier is het juiste adres maar ze zijn heel laks ....
die postbus .... volgens mij halen ze die maar een keer per maand leeg!
adres Fit for free, kranenburgweg 13 2583 ER 's-Gravenhage.
Jammer, maar dit is dus niet hun adres. Ze hebben wel op nummer 143 gezeten maar zijn al een aardige tijd geleden verhuisd.
Postbus-adres is ook veranderd.

Tegenwoordig zitten ze hier:

Haags Kwartier 55 2491 BM Den Haag

Postbus 24001 2490 AA Den Haag

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door RubenF »

Ik vraag me af hoe je een aangetekende brief naar een postbus kan versturen???
wie tekent er dan voor?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ik vraag me af hoe je een aangetekende brief naar een postbus kan versturen???
Zelfde manier als naar een huis-adres.
wie tekent er dan voor?
De ontvanger of zijn gemachtigde, gelijk als bij een huis-adres.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een gedoe bij F4F.

Ik was lid vanaf januari 2008 (vestiging Nijmegen), zou dus minimaal lid moeten blijven tot januari 2009. Echter, ik ben in juni 2008 verhuisd naar een dorp waar de dichtsbijzijnde vestiging een kilometer of 20 is.

Dus opgezegd. Gewoon het opzegformulier op de vestiging ingeleverd, en meteen een bewijs van ontvangst gevraagd. Was geen probleem. Na een aantal pittige discussies dan.

Toen een nogal pittige schriftelijke discussie (een briefje of drie van mijn kant en twee van hun kant) dat ik minimaal een jaar lid moest zijn. Het minimum om onder dat contract uit te komen is een enkele reis afstand van 30 kilometer.
Heb gezegd dat een afstand van 20 kilometer met de fiets niet te doen is. En als ik het met de auto moet doen is het een litertje of 4 aan benzine per keer. Hoezo Fit for Free met zulke hoge benzinekosten.

Bij mijn brief ontbrak volgens F4F een bewijs van de gemeente dat ik op een ander adres ingeschreven stond. Heb F4F voor gek verklaard want: het resterende abonnementsgeld zou nog ongeveer 60 euri's zijn. Zo'n uittreksel uit het bevolkingsregister van de gemeente kost een euro-tje of 10, plus urenlang wachten bij de balie. Op de vestiging werd me later verteld dat de medewerkers zich zelf al af vroegen hoe het dan moest als iemand geémigreerd was. Hoe moet je dat bewijsje dan opsturen.

Hetzelfde gedoe gehad met het pasje waar ik 2,95 voor moest betalen. Geen idee bij welke winkels ik giga kortingen krijg. Normaal koop ik mijn kleding in de opruiming, heb meestal 70 tot 90% korting, zou niet weten hoe hun er over heen moeten kunnen.

Zo ging het nog wel even verder, maar bovenstaand waren de belangrijkste argumenten.

Heb gezegd dat ze die sportieve groeten maar voor zich moeten houden want zo sportief zijn ze niet.

Het pasje heb ik trouwens bij de vestiging ingeleverd, met ontvangstbevestiging. Ze gaven zelf al aan dat er wel eens dingen mis gingen ja.

Nooit meer iets van gehoord, maar er werd ook geen geld meer afgeschreven... :mrgreen:

Nu bedenk ik me ineens dat volgens mijn oude buurtjes er een tijdje geleden een deurwaarder op de stoep van mijn vorige woning stond met iets voor mij... Oeps... Gelukkig heb ik bij de gemeente een geheim adres. En dat F4F mijn nieuwe adres kwijt is geraakt verbaast me niks, gezien de chaos die er heerst. Dus een jaartje of 5 wachten en dan is er niks meer aan de hand ofzo?

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door RubenF »

Ik ga het wel op mijn manier proberen.

Ik heb een brief geschreven en adres op enveloppe gezet.
En hiervan foto,s gemaakt met de krant van vandaag erbij.
Ik heb ook een foto gemaakt met de enveloppe voor de brievenbus.
hierna heb ik een email naar mijn vestiging gestuurd met de mededeling dat ik schriftelijk een brief naar den haag heb gestuurd met de aankondiging dat ik mijn lidmaatschap beeindig.

Als ze hier niet op reageren en volgend jaar mij toch wilen aangeven dat ik nog lid ben denk ik dat ik een sterke zaak heb met mijn foto,s bij de rechter.

PS ik had ook op de achterkant van de enveloppe mijn retour adres gezet.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Ruben,

alles wat je nu gedaan hebt is nutteloos. Alleen een aangetekend schrijven is wettig bewijs, jouw fotos zijn in dat opzicht helemaal niets.

Altijd aangetekend met handtekening retour verzenden. Dat is de enige juridisch correcte manier.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door RubenF »

Daar ben ik het niet mee eens want in de voorwaarden van fit4free staat:

Artikel 5: Beëindigen
a. Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij het Fit For Free Support Office per adres Postbus 24001, 2490 AA Den Haag.


Hier staat dus niet in dat het aangetekend moet gebeuren dus ik heb gedaan wat er in de voorwaarden staat en ik denk toch zeker dat mocht er er toe leiden dat de rechter het zeer aannemelijk vindt dat ik wel degelijk de brief heb verstuurd naar aanleiding van mijn foto,s

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door RubenF »

Een paar euro ??? meneer vogel
We praten hier over een jaarabbonement a 16,95 per maand.
Ik weet niet waar u aan had gedacht?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door witte angora »

RubenF schreef:Een paar euro ??? meneer vogel
We praten hier over een jaarabbonement a 16,95 per maand.
Ik weet niet waar u aan had gedacht?
Ik denk dat meneer vogel bedoelt: de paar euro die een aangetekend schrijven kost.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat het opzeggen betreft heb ik hier een interessant artikel gevonden. Betreft iets anders, maar het onderstreepte geeft denk ik aan hoe het zit met aangetekend opzeggen.

Opzeggen van een overeenkomst op afstand
1 april 2008, 9:00 | Contracten
Een lezer had een abonnement op een niet nader te noemen betaalwebsite genomen en wilde daar weer vanaf. De site eiste echter dat hij een papieren brief stuurde via aangetekende post om de overeenkomst op te zeggen. Maar mag dat eigenlijk wel?

Opzeggen van een overeenkomst is in principe vormvrij. Dat wil zeggen dat je op elke manier mag opzeggen, dus ook mondeling of per e-mail. Via de algemene voorwaarden kan het bedrijf strengere eisen stellen. Zo is het niet ongebruikelijk om te eisen dat je schriftelijk moet opzeggen, en vaak ook nog met een zekere opzegtermijn. Sommige bedrijven eisen zelfs een aangetekende brief, maar dat is al snel onredelijk bezwarend (art. 6:237 sub m BW).

Artikel 267 van boek 6 bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden. Zelfs wanneer is afgesproken dat je een stuk papier op de post moet doen. Het bedrijf kan niet in de algemene voorwaarden afwijken van deze wettelijke regeling, omdat deze net zo dwingend is als artikel 6:227a dat zegt dat het elektronisch sluiten van overeenkomsten rechtsgeldig is. Zie ook de Memorie van Toelichting bij de laatste wijziging van dit wetsartikel (pagina 60).

Natuurlijk kan het bedrijf nog wel steeds een opzegtermijn hanteren om de opzegging/ontbinding rechtsgeldig te laten zijn.

Arnoud


(onderstreping door witte angora)

bron: http://blog.iusmentis.com/2008/04/01/op ... op-afstand

Ik zou zeggen: trek zelf maar je conclusie wat wettelijk en juridisch juist is en welke info in dit topic kant noch wal raakt.

Dit is ook een leuke:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-web ... gen-8.html

Lees de reacties maar dan wordt het begrijpelijk waarom bedrijven willen dat er aangetekend opgezegd wordt, en waarom het toch nuttig kan zijn dit te doen ook al is het juridisch niet verplicht.

Als je niet aangetekend verstuurd: bel na een week of twee even of de brief aan is gekomen ja of nee, en vraag even om een ontvangstbevestiging. Bedenk wel dat die telefoontjes ook weer geld kosten. Aangetekend versturen kost 7 euro, en kan wel een hele hoop gedonder schelen. Maar dat is een overweging die ieder voor zich moet maken.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door RubenF »

Nou mensen 30 oktober de brief verstuurd niet aangetekend.
En vandaag heel netjes van fit4free een bevestiging van de opzegging ontvangen.
Met de mededeling dat ze het jammer vinden dat ik niet meer kom sporten.

Dus wat mij betreft geen klachten en netjes afgehandeld.

Sportieve groet terug :P

KV
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2007 11:35

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door KV »

Ze doen hun naam er zeker geen eer aan.

Ik heb tot 2 keer toen schriftelijk opgezegd, maar ze zeggen dat ze de brieven nooit hebben ontvangen. Wat kun je hier nou tegen doen? Ze hebben hun administratie zeker niet op orde. Ook telefonisch hebben ze het niet onder controle. Je staat ontzettend lang in de wacht voor 40 cent per minuut, en als de buit binnen is, wordt gewoon de verbinding verbroken zonder dat iemand je te woord heeft gestaan. Een waardeloze sportschool wat nog eens blijkt uit het feit dat de meeste berichten op dit forum over fit4free gaan. Je zou denken dat ze zich dan wel eens achter hun oren gaan krabben. Maar nee. Wat een vergissing!

IngridP
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 17:51

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door IngridP »

Hallo,

ik wilde net mijn abonnement opzeggen bij de sportschool omdat ik vanaf 1 maart niet meer zal sporten daar ivm mijn nieuwe baan.
Nu ben ik 1 maand te laat met opzeggen maar nu las ik net een stuk dat stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is en dat ik dus eigenlijk gewoon mijn abonnement per 1 maart zou kunnen stopzetten... Kan iemand mij vertellen of dit juist is?
Bedankt.

Gr. Ingrid

Gesloten