LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen Achmea Health Center

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
kacozo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2012 08:56

opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door kacozo »

Tijdje geleden een 3 maands abonnement afgesloten bij Achmea Health Center Haarlem. Toen al aangegeven dat ik last heb van blessures en daardoor maar 3 maanden lid wil worden. Na ± 1 maand sporten kreeg ik al teveel last zodat ik niet meer naar de fitness ben geweest. Niet meteen opgezegd omdat ik hoopte dat het beter zou gaan zodat ik weer kon gaan fitnessen. Ondertussen wel naar fysio geweest en nota's hiervan naar Achmea gestuurd.
Uiteindelijk gaat het niet meer en lidmaatschap opgezegd. Maar helaas volgens AHC te laat. 2 Weken voor aflopen lidmaatschap opgezegd. Hierdoor moet ik een maand extra betalen!!!! Belachelijk!!!
Achmea kan zien dat ik tijden niet ben wezen sporten. Ze kunnen zien dat ik al weken bij de fysio loop. En toch moet ik nog een maand extra betalen!!!
Wie heeft hier ook last van (gehad)??? Zeer slechte service!!
Je denkt via je verzekering te gaan sporten en dat dit voordelen heeft, maar het tegendeel is dus waar. Achmea levert geen extra service met hun AHC!!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat zijn gewoon de voorwaarden. Die dien je te lezen voordat je je ergens aanmeldt. Je had het dus kunnen weten.
Fout ligt bij jezelf.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bij de meesten hang je direct voor een jaar, dus een maand lijkt mij erg billik. Zeker omdat je bewust zo laat mogelijk wilde opzeggen....

kacozo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2012 08:56

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door kacozo »

@Sephora30 Alsof jij altijd de kleine lettertjes leest .... :wink: En als ik met iemand een afspraak voor 3 maanden maak dan bedoel ik ook 3 maanden.
@Frantic2 Achmea wil het sporten stimuleren. Dus lijkt mij dat je zo lang mogelijk de mogelijkheid open moet houden om naar de sportschool te kunnen gaan. Bevreemd mij dat je vindt dat ik dan z.s.m. had moeten opzeggen. Vooral omdat ik van tevoren al heb aangegeven dat ik al last had. Ik betaal toch ook nog de 2 maanden dat ik niet naar het AHC heb kunnen gaan?
Zoals gezegd ik heb een afspraak gemaakt voor een 3 maanden abonnement dus betaal ik ook 3 maanden abonnement.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Het is jouw feestje hoor..... Als jij tekent zonder regels te lezen mag je dat inderdaad zelf weten.....

Moet je alleen niet verwachten dat bedrijven daarmee rekening houden als zij zich wel aan de regels willen houden!

kacozo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2012 08:56

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door kacozo »

:lol: :lol: :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kacozo schreef: Zoals gezegd ik heb een afspraak gemaakt voor een 3 maanden abonnement dus betaal ik ook 3 maanden abonnement.
En toch moet je tijdig opzeggen.

kacozo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2012 08:56

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door kacozo »

Blijft leuk hier :lol: :lol: :lol:
bedankt voor de reacties!!! :D

anitaw01
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2012 08:28

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door anitaw01 »

Je had een contract voor 3 maanden wat daarna werd omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Opzegtermijn 1 maand. Niks kleine lettertjes ....Dus dat hebben zij naar behoren opgelost.

spacecowboy68
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2012 11:52

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door spacecowboy68 »

Inderdaad eerst lezen en dan pas tekenen. Je had ook gelijk kunnen uitschrijven na de inschrijving. En als ik de krant 2 maanden niet lees krijg ik ook geen "medelijden" van de uitgever. Het is gewoon een verkeerde interpetatie van 3 maanden contract.......bij een jaarcontract van je telefoon loopt hij toch ook gewoon door? Dat is volgesn mij met alle contracten..en als je niet kan sporten.....kan je ook vragen of ze hem tijdelijk opschorten....staat ook vast wel ergens in de voorwaarden?

Spacecowboy

BlueIvy
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:44

Re: opzeggen Achmea Health Center

Ongelezen bericht door BlueIvy »

Ik maar denken dat bedrijven tegenwoordig niet meer stilzwijgend mochten verlengen. Ik heb zelf een half jaar geleden ook een abonnement afgesloten voor 6 maanden. Deze liep eind vorige maand af. Was dus in de veronderstelling dat deze ook echt afgelopen was. Nouja, een maandje extra sporten kan ook geen kwaad.. Zit in ieder geval niet meer aan een half jaar contract vast. Ik ga het gewoon deze maand opzeggen, dan kan ik nog mooi tot eind juni sporten voor het tarief van een half jaar contract.


Dit staat er trouwens over in de algemene voorwaarden:

5. b. Het lidmaatschap wordt na het einde van de lidmaatschapsperiode steeds stilzwijgend verlengd met een maand.

c. Bij een opzegging na de eerste lidmaatschapstermijn zoals beschreven op de voorzijde, wordt het lidmaatschap beëindigd per de laatste van de maand volgend op de maand van de opzegging.

Het zijn eigenlijk ook best wel grote lettertjes :lol: je moet ze alleen wel lezen.

Gesloten