Als er mensen zijn van Basic fit in heerhugowaard die het zelfde probleem hebben of elders laat dan aub weten !!!
Goedemorgen,
Ik ben Ramona en heb 3 jaar 27-02-2009 geleden me contract afgesloten bij basic Fit
ik heb daar met plezieer het eerst jaar gesport Maar wel ruim van te voren me contract af gezet zo dat ie niet stilzwijgend door verlengt werd alles is toen goed gegaan ik heb netjes een smsje op me 06 nummer gekregen dat me contract per 27-02 -10 verliep eenmaal naar die datu, toe had ik paar vrienden daar leren kennen waar ik elke dag mee trainende en waar hun en ik het jammer vond dat ik ging stoppen dus heb ik beloten om me contract toch te laten weer op nieuw te verlengen zodat ik toch met ze door kon sporten en ik wat om handen had ook toen heb ik meteen de brief gemaakt om me abo op te zeggen tot augustu 2010 heb ik niks gehoort geen smsjes geen mailtje geen reactie niks...Dus heb ik ze gebeld nu is het al een gedonder om die mensen te pakken te krijgen maar uit eindelijk is het me gelukt en heb ik iemand te pakken gehad een mevrouw waar ik de naam van niet ken helaas en die wist mij te vertellen dat alles goed gegaan was en da m abo op 27-02-2011 stop gezet word nu sport ik al een paar maanden wegens me knie ik heb een meniscus probleem en moet dus wel sporten alleen onder begleiding zodat ik de boel niet over belast dus ik ben er al van af december niet meer geweest dus ik was allang blij dat het het de 27 feb was alleen die maand zou nog afgeschreven worden en toen zou ht klaar moeten wezen maar in Maart 2011 werd er weer af geschreven en die heb ik terug laten boeken en de maand daarna ook toen kreeg ik een brief binnen van incasso buro met de verzoek geliefd binnen 10 agen een bedrag van 92 euro te betalen !!! anders werder andere maatregelen geworden dus heb ik netjes gedaan toen is het paar maanden stil geweest niks gehoord van basic fit meer en ik dacht he alls is geregeld nou niet dus afgelopen maand werd er weer 15.95 van me rekeningen afgeschreven ik ben meteen naar het bedrijf gefiest en eenmaal daar bleek dus dat mijn abo nog gewoon door liep want ik zou te laat geweest zijn met op zeggen 2 maanden te laat ik zeg dat kan niet want ik heb in augustus 2010 op gezegt maar de computer zij 16 mei 2011 dat ik toen heb op gezegt ook toen gezegt dat dat niet klopte want in de tijd heb ik ruzie met mijn man gehad en ben toen een tijdje weg geweest dus ik kan niks op gezegt hebben toen vroeg het meisje achter de bali heb je de mail gehad ik zeg ja die staat nog in me box en ik heb iemand aan de telefoon gehad en ik heb een brief gestuurd dat zijn 3 dingen dus echt geporbeerd nou zegt ze dan moet er geen probleem zijn als jij kan aantonen dat je de mail heb gehad is het probleem op gelost dus ik ben meteen naar huis gegaan weer en gekeken in me oude mail alleen bleek dus dat ik de Email (van ziggo) niet kon openen want ik ben in de tussen tijd over gestapt van ziggo naar kpn dus die email is geblokkeerd dar kan ik niet meer in onder tussen ben ik dus weer naar Basic fit geweest ook vanmorgen weer om verhaal te halen en blijkt dus dat er meer mensen met deze klacht zijn gekomen die ook eerder op gezegt hebben en pas op 16-05-2011 zijn in gegaan heb ik begrepen gisteren kreeg ik dus weer een brief met betalingsachter stand en vandaag weer verhaal gehaald ze zegt dat ik maandag maar naar de baas moet komen en me verhaal aan hem moet uitleggen ik heb al gezegt dat ik het goed zat word ik weet dat zij er niks aan kan doen maar waarom werken er zo veel mensen in de sportscholen??? met die vraag bedoel ik dat er namelijk op het hoofdkantoor namelijk 4 MEIDEN!!! over een adminstratie van 800.000 mensen zitten die zij moeten helpen en begeleiden laten ze verdorrie wat meer mensen achter de helpdesk gaan zetten inplaats van elke dag een andere meid of gozer achter de toen bank van de sportschool Nou ik ben echt onzettend boos en vind me zelf onzettend Dom dat ik ooit met hun in zee ben gegaan Ik hoop echt dat jullie hier wat mee kennen en dat jullie me verhaal ook begrijpen whahah en ook er wat mee kunnen Want ik heb dus de mail niet meer echt ik heb geen zin om tot 16-05-2012 aan hun vast te zitten want dan verloopt mijn contrackt pas Dit gaat trouwens over Basic Fit in Heerhugowaard hi hi was ik vergeten te melden ...Echt ik hoop dat jullie er wat mee kunnen want een advocaat er bij halen dat is gewoon te ddur nu
Met vriendenlijke groet Ramona Stroet Alblas
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen is een drama daar ben ik nu achter
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 sep 2011 11:26
Re: opzeggen is een drama daar ben ik nu achter
Ik kan hier echt geen touw aan vast knopen anagezien je alles aan elkaar schrijft zonder leestekens, hoofdletters of regeleinden.
Wat ik wel begrijp is dat je heel vaak de boel maar hebt laten zitten omdat je niets van ze hoorde, dat je (schriftelijke)bevestigingen niet bewaard hebt.
De AV van Basic Fit staan netjes op hun website. Daar wordt o.m. in vermeld:
Ik kan dan ook niet anders dan constateren dat het bedrijf geheel in zijn recht staat en jij gewoon slordig/nalatig bent geweest.
Wat ik wel begrijp is dat je heel vaak de boel maar hebt laten zitten omdat je niets van ze hoorde, dat je (schriftelijke)bevestigingen niet bewaard hebt.
De AV van Basic Fit staan netjes op hun website. Daar wordt o.m. in vermeld:
Uit je betoog kan ik opmaken dat je niet per (aangetekende) brief hebt opgezegd en niet je pas hebt teruggestuurd.Artikel 5: Lidmaatschap, termijn en betaling
a. Een lidmaatschapsovereenkomst bij Basic-Fit wordt aangegaan voor de contractduur van 1 jaar vanaf de ingangsdatum, met een stilzwijgende verlenging van telkens een jaar.
e. Betaling van het lidmaatschap dient te geschieden per jaar vooruit via automatische incasso. Een deelnemer kan verzoeken om in termijnen te betalen.
j. Indien de deelnemer geen gebruik maakt van het recht tot onbeperkt trainen of het deelnemen aan cursusonderdelen en/of activiteiten, die deel uitmaken van Basic-Fit waarvoor hij/zij is ingeschreven, vindt geen restitutie van de contributie plaats.
k. Het tussentijds opschorten van de betaling is niet toegestaan.
Artikel 6: Beëindigen lidmaatschap
a. Beëindiging van een lidmaatschap door de deelnemer geschiedt door opzegging. Opzegging dient per brief te geschieden. De brief dient gericht te worden aan Basic-Fit, Postbus 3124, 2130 KC Hoofddorp, met vermelding van pasnummer, Basic-Fit vestiging, geboortedatum en ondertekend door de pashouder. Om ontvangst te waarborgen adviseren wij dit middels een aangetekend schrijven te doen.
b. De opzegtermijn bedraagt tenminste twee volle, aaneengesloten kalendermaanden voor de datum waarop het lidmaatschap afloopt.
c. Na beëindiging van het lidmaatschap dient de deelnemer de Basic-Fit Voordeelpas te retourneren aan Basic-Fit. Dit dient te gebeuren binnen één maand na afloop van het lidmaatschap. Indien het lid besluit de Basic-Fit Voordeelpas te behouden en niet terug te sturen, zal vanaf één maand na beëindiging van het lidmaatschap, door Basic-Fit een maandelijkse contributie worden geïncasseerd voor het behouden en/of gebruik blijven maken van de Basic-Fit Voordeelpas.
Ik kan dan ook niet anders dan constateren dat het bedrijf geheel in zijn recht staat en jij gewoon slordig/nalatig bent geweest.
Re: opzeggen is een drama daar ben ik nu achter
Dit is echt niet te lezen. Maak je verhaal aub korter (to the point) en gebruik punten.
Re: opzeggen is een drama daar ben ik nu achter
"heb ik iemand te pakken gehad; een mevrouw waar ik de naam van niet ken helaas en die wist mij te vertellen dat alles goed gegaan was en dat m’n abo op 27-02-2011 stop gezet word.
Maar in Maart 2011 werd er weer af geschreven en die heb ik terug laten boeken en de maand daarna ook.
Toen kreeg ik een brief binnen van incasso buro met de verzoek geliefd binnen 10 dagen een bedrag van 92 euro te betalen !!! anders werden andere maatregelen geworden.
Dus heb ik netjes gedaan, toen is het paar maanden stil geweest, niks gehoord van basic fit meer.
"
Jammer dat je niet meteen in maart al contact hebt opgenomen.
En ook daarna wel terug hebt laten boeken, maar verder niks ondernomen hebt.
Zo ook bij de eerste brief van het incasso bureau, jammer dat je betaald hebt zonder informatie te vragen.
Het blijkt helaas maar al te vaak dat mondelinge afzeggingen (en mondelinge bevestigingen) niks waard zijn.
Maar in Maart 2011 werd er weer af geschreven en die heb ik terug laten boeken en de maand daarna ook.
Toen kreeg ik een brief binnen van incasso buro met de verzoek geliefd binnen 10 dagen een bedrag van 92 euro te betalen !!! anders werden andere maatregelen geworden.
Dus heb ik netjes gedaan, toen is het paar maanden stil geweest, niks gehoord van basic fit meer.
"
Jammer dat je niet meteen in maart al contact hebt opgenomen.
En ook daarna wel terug hebt laten boeken, maar verder niks ondernomen hebt.
Zo ook bij de eerste brief van het incasso bureau, jammer dat je betaald hebt zonder informatie te vragen.
Het blijkt helaas maar al te vaak dat mondelinge afzeggingen (en mondelinge bevestigingen) niks waard zijn.
Laatst gewijzigd door mzuri op 16 sep 2011 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: opzeggen is een drama daar ben ik nu achter
ik denk dat, als 4 meiden de administratie van 800.000 mensen beheren, dat ze het erg goed doen, en erg druk hebben. Die hebben echt geen tijd om achter een helpdesk te gaan zitten, denk ik zo.4 MEIDEN!!! over een adminstratie van 800.000 mensen zitten
Van de rest van het verhaal kan ook ik nauwelijks een touw vastknopen, als ik eerlijk mag zijn. Als ik een tip mag geven: probeer, voor je een actie onderneemt, precies vast te stellen wat je wilt bereiken, en stel daarna een stappenplan op hoe je je doel kunt bereiken.
Zorg dat je zelf de regie hebt over het geheel, als je inderdaad, wat een ander voor mij schreef, de boel een beetje hebt laten sloffen, gebeurt er ook niet zo heel veel.