Hallo,
Ik heb sinds vorig jaar een lidmaatschap bij een kickboksschool. Dit was geen jaar contract, maar werd elke maand gewoon verlengt. Nu heb ik hem twee maanden geleden afgezegd en verwachtte dat de opzegtermijn één maand was. Maar nu inmiddels twee maanden later is er weer een bedrag afgeschreven. Na wat mail-contact is het me duidelijk dat deze kickboksschool een opzegtermijn van drie maanden hanteert.
Ik vroeg me af of dit rechtsgeldig is?
Met vriendelijke groeten,
RoaldH073
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegtermijn kickboksen
Re: Opzegtermijn kickboksen
Nee, dat is niet rechtsgeldig. Overeenkomsten mogen alleen stilzwijgend worden verlengt c.q. omgezet naar een overeenkomst voor onbepaalde duur door waarbij de klant ieder moment mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand. 1 juli opzeggen = 1 augustus er vanaf; 2 juli opzeggen = 2 augustus er vanaf.
Nu er bij deze kickboksschool een overeenkomst voor bepaalde duur tot stand komt en er een opzegtermijn van drie maanden geldt kunt u het betreffende beding vernietigen en hoeft u vanaf het moment van opzegging helemaal niets te betalen. De maandbedragen kunt u bij de bank laten storneren binnen 8 weken. Ook kunt u de bank vragen om het rekeningnummer te blokkeren.
Nu er bij deze kickboksschool een overeenkomst voor bepaalde duur tot stand komt en er een opzegtermijn van drie maanden geldt kunt u het betreffende beding vernietigen en hoeft u vanaf het moment van opzegging helemaal niets te betalen. De maandbedragen kunt u bij de bank laten storneren binnen 8 weken. Ook kunt u de bank vragen om het rekeningnummer te blokkeren.
O ja? Je zegt gewoon: "ik vernietig het" en dan zit je wel snor?alfatrion schreef: Nu er bij deze kickboksschool een overeenkomst voor bepaalde duur tot stand komt en er een opzegtermijn van drie maanden geldt kunt u het betreffende beding vernietigen en hoeft u vanaf het moment van opzegging helemaal niets te betalen.
Zou het trouwens niet verstandig zijn om eerts even door te vragen wat voor contract TS nu eigenlijk heeft en of hij het zelf wel goed snapt? Een contract voor een maand met een opzegtermijn van 3 maanden? Dat vind jij normaal?
Ik zou als ik TS was eerst nog maar eens goed kijken wat voor contract je precies hebt. Is het niet toch een jaarcontract met maandelijkse betaling?
Oké, hartstikke bedankt heren! Ik dacht al dat het niet kon, drie maanden leek me wel erg lang..
Ik ben helemaal geholpen en ik neem even contact op met de kickboksschool zelf. Nogmaals hartstikke bedankt!
Ik ben helemaal geholpen en ik neem even contact op met de kickboksschool zelf. Nogmaals hartstikke bedankt!