LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stilzwijgend abonnement verlenging

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Canniej

Stilzwijgend abonnement verlenging

Ongelezen bericht door Canniej »

Halloo,,

Vandaag was ik van plan om te gaan fitnessen(bij FIT FOR FREE< onthoud die naam maar), en om te vragen wanneer mijn abonnement zou aflopen. Want ik had een jaar geleden ongeveer een abonnement van 1 jaar afgesloten, maar ik wist niet precies wanneer het zou aflopen. Dus ik vroeg het aan de balie, zegt die Mvr. het is al verlengt op 1 april 2010. Ik kon het niet geloven, want ze hadden mij ook nooit op de hoogte gesteld ofzo. Ik zei: ''Nee dat kan niet, ik heb niet eens zo veel geld op me rekening staan''. Ze zei: ''Is al gebeurd''. Maar ik heb net gecontroleerd er is niks afgeschreven, dus ik denk dat dat ook binnenkort problemen gaat opleveren. Die mvr. gaf me zo'n kaartje zegt ze:'' Wat je wel kan doen is alvast nu je abonnement voor volgend jaar beeindigen. Ik bedoel Omg?? Dat ze zo reageert, ik had echt zin om haar te wurgen,
OKay dat ook weer niet maar, Wat moet ik nu dus doen?

Dus ik heb op dit moment geen idee wat ik moet doen.
HELP!

Groetjes, Can

Amyl

Re: Stilzwijgend abonnement verlenging

Ongelezen bericht door Amyl »

Helaas mag dit nog. Bij een aantal soorten bedrijven is het reeds aan banden gelegd, in de nabije toekomst zal dat ook voor sportscholen enzo gaan gelden, maar op dit moment mag het geloof ik nog gewoon... dokken dus. Overigens zijn er veel topics over Fit for Free; goed kijken hoe je het moet opzeggen, niet mondeling of per mail, maar per brief en om bevestiging vragen.

Meryem1985

Ongelezen bericht door Meryem1985 »

Ook ik heb een soortgelijke situatie. Gisteren gebeld naar mijn sportschool en gevraagd per wanneer ik mijn contract kan opzeggen. Dat had ik voor 1 augustus 2010 moeten doen, werd mij verteld. Nu is mijn contract automatisch weer met een jaar verlengd. Ik betaal 50 euro in de maand en ik ben maximaal 10 keer geweest dit jaar.

Nu las ik zojuist op deze site dat het per 1 januari 2011 niet meer is toegestaan om een contracct automatisch voor 1 jaar te verlengen en men het contract kan beeindigen met een opzegtermijn van 1 maand (geloof ik).

Betekent dit voor mij dat ik per 1 september 2011 onder mijn contract uit kan komen of kan dit al per 1 februari 2011? Help?!

Alvast bedankt voor uw reactie.

brugy

Ongelezen bericht door brugy »

Wij hebben soortgelijk geval met ons fitness abonnement, echter deze heeft per 1-11-2010 de algemene voorwaarden op hun site aangepast. Nu wilde mijn dochters, die zijn lid vanaf 1 nov 2009 per 1 februari opzeggen (hadden ze de brief weer niet ontvangen) aan de balie gaf de de dame in kwestie dat het contract wat hun ondertekend hadden gewoon werd gehanteerd dus weer een 1 jaar verlengd terwijl de algemene voorwaarden (na de conctractduur kan men met in achtnemening van een maand per maand opzeggen).Hoezit het dan in dit geval? Ik neem aan dat als ze algemene voorwaarden veranderen dat dit dan ook voor de oudere abonnement geldt!!!
Wie heeft er een juridisch advies?????
Citaat algemen voorwaarden per 1-1-2010:

Aanvang en duur van de overeenkomst
1. Het lidmaatschap vangt aan op de dag dat de overeenkomst wordt aangegaan en duurt minimaal het aantal opgegeven maanden.
Indien de ingangsdatum van de contributie op een latere datum dan de aanvangsdatum van de overeenkomst is gelegen, wordt de duur van de overeenkomst automatisch verlengd met de contributievrije periode. Het lidmaatschap wordt aan het einde van de overeengekomen vaste contractduur telkens met een kalendermaand
verlengd.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

die voorwaarden zijn ook op je dochter van toepassing , ze ken nu elke maand opzeggen anders zijn het geen voorwaarden zou ze er altijd aan vast zitten, dus gewoon opzeggen met een maand. succes.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

brugy

Als je kunt aantonen dat de nieuwe voorwaarden ook voor jouw dochters gelden én in het nadeel zijn veranderd, dan kun je uiteraard per direkt de overeenkomst beëindigen. Doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

Gesloten