LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te dure abonnement Health City voor trouwe leden

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Lise75

Te dure abonnement Health City voor trouwe leden

Ongelezen bericht door Lise75 »

Sinds 2008 sport ik met veel plezier Health City te Utrecht, een prettige club met veel apparaten, mooie en schone douche-ruimtes, ruim opgezet. Ik sport gemiddeld drie keer per week, dus ben een trouwe bezoeker. Maar na de laatste contributie-verhoging ben ik me gaan orienteren op andere clubs in Utrecht, en kwam ik tot de conclusie dat Health City voor mij nu echt te duur wordt. Ik betaal per maand € 80,54. Dus ik besloot het abonnement op te zeggen.
Bij het opzeggen bleek, dat als ik NU als lid zou instappen, ik ongeveer 64 euro per maand zou betalen. Hoe is het mogelijk dat ik als trouw lid, sinds 2008 lid en iedere week minimaal 3 keer aan het sporten op de club, structureel meer - 16 euro per maand - betaal dan een nieuw lid? Dit vind ik persoonlijk heel vreemd. De tarieven zijn volgens een van de medewerkers van Health City een jaar geleden aangepast, toen de club van Fitness First overging naar Health City. Ik ben hier echter niet over geïnformeerd, waardoor ik ook niet de afweging heb kunnen maken om over te stappen op een ander type abonennement. Op de site van de club staan de abonnementskosten ook niet vermeld. Heel concreet betekent dit dus dat ik vanaf medio maart 2011 te veel aan het betalen ben.

Ik heb deze kwestie voorgelegd aan Health City en kreeg het volgende antwoord:
- als ik toch lid zou blijven mocht ik tot 1 oktober gratis sporten en daarna een jaarabonnement voor ca 50 euro per maand (het reguliere aanbod dat nieuwe leden ook krijgen.

Ik heb aangegeven dat ik dit gebaar te karig vindt. Feitelijk gezien is dit voor mij slechts 1 maand gratis sporten (heb namelijk tot en met augustus betaald), terwijl ik bijna een jaar lang 16 euro per maand teveel heb betaald. Ik zou het dus schappelijk vinden als ik langer dan 1 maand kan doorsporten. Mijn voorstel was drie maanden (te veel betaald: 12x16 euro=192. Als je dit weer versleuteld over drie maanden, komt je uit op 64 euro per maand). Met aansluitend het abonnement van 50 euro per maand, dat ik per maand kan opzeggen.

Helaas gaan ze hier niet mee akkoord. Ze kunnen me 2 maanden gratis aanbieden met aansluitend een jaarabonnement, dat niet tussentijds is op te zeggen. En die 2 maanden gratis sporten krijg ik niet, als dat aansluitende abonnement niet neem.

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Vind het een hele vreemde gang van zaken.

Samenvattend:
- Trouwe leden, die al ruim 4 jaar lid zijn betalen structureel meer dan leden die nu instappen: € 80,54 vs € 64;
- Ik ben niet geinformeerd over de keuze die ik heb in abonnementen. Pas als ik opzeg, hoor ik dat ik ook voor 64 euro per maand kan sporten;
- de handreiking die ze vanuit HealthCity doen krijg ik alleen, als ik weer een jaarabonnement afsluit.

Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze ervaring hebben. Je voel je als trouw lid toch behoorlijk bedonderd.

Groet,

Lise
Utrecht

crazyme

Re: Te dure abonnement Health City voor trouwe leden

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is heel simpel.

Health City bepaalt de prijzen en jij bepaalt of je er gebruik van maakt.

Moeilijker is het niet. Het prijsbeleid mogen ze helemaal zelf bepalen en daar heb jij helaas niets over te zeggen.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

zo kan je wel iedereen gaan vragen in de sportschool wat ze betalen, want veel leden betalen verschillende tarieven. Dat jij al 4 jaar met genoegen de prijs betaalt voor de sportschool, betekent dat jij een tevreden gebruikster ben.. Waarom zal hc slapende honden wakker maken. Dat ze je tegemoet willen komen is best netjes.

Nu kan jij ook jou tijdschriften, kranten en allerlei andere abonnementen aan gaan pakken, want daar betalen nieuwe leden meestal lagere prijzen dan bestaande leden.
Zolang een klant niet zeurt, dan ga je toch niet de prijzen automatisch verlagen. Neem je verlies en aangezien je toch een mooie sportschool vindt zou k daar gewoon blijven sporten met hun nieuwe tarief. Maar volgens mij is die tarief een 1 club toegang en jou oude abonnement gaf toegang voor meerdere clubs.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mensen die dit soort vragen stellen moeten toch de afgelopen 50 jaar onder een steen hebben gelegen. Dit gebeurt al tientallen jaren.

fitnessondernemer

Ongelezen bericht door fitnessondernemer »

Ik begrijp Lise maar al te goed.

Het argument dat andere bedrijven dit ook doen betekent nog niet dat het netjes is. Uiteraard is het bedrijf niet verplicht dit te melden, maar klantvriendelijk is het niet.

Gesloten