In uw voorbeeld was dit bij de klasgenoot dus wel gecommuniceerd. Uw antwoord is dat u niet weet of er via e-mail naar uw zoon is gecommuniceerd, neem ik aan.Watnudan schreef:Beste Julie4444:
Betreft communiceren
Er is nooit per post naar mij gecommuniceerd dat weet ik zeker.
Het feit dat meerdere klasgenoten (die nog wel hetzelfde emailadres gebruiken als ca. 4 jaar geleden) ook niets ontvangen hebben (niet per post en ook niet per email), [...]
Ze logde niet toevallig in, maar omdat ze dacht dat er iets niet klopte. Dat is ook wat ik zou hebben gedaan. U/uw zoon blijkbaar niet. Wel ben ik het met haar eens dat het redelijk kwalijk/vreemd is.Watnudan schreef:Kijk ook maar naar de bijdrage van Josephien12 hierboven. Zij zegt hetzelfde. Alleen had zij geluk dat ze toevallig inlogde op de DUO website en er zodoende nog op tijd achter kwam.
Nee hoor, ik had het niet over de client Outlook, maar over de webmail. @hotmail.com/nl & @Outlook.com/nl blacklisten niet automatisch DUO.. In ieder geval niet bij mij, mijn familieleden die DUO mail ontvangen en een dergelijk adres hebben, en enige studiegenoten waar ik contact mee heb.Watnudan schreef:Betreft blacklisten:
Ik denk dat je in de war bent met het programma Outlook (onderdeel van MS Office) en de online webmail dienst van Microsoft die tegenwoordig ook Outlook heet (vroeger Hotmail). In deze laatste worden geregeld mails van onbekenden of mails met te veel links er in gewoon in de spamfolder gezet zonder dat je afzenders hoeft te blacklisten!
Overigens lijkt het me erg sterk dat de service verschillende spamfilters gaat gebruiken voor feitelijk dezelfde service. Waarom zou het boeien hoe je een account accessed?
Tja, dat is sowieso niet verstandig. Men heeft tegenwoordig ook smartphones. Daarop kun je ook mail kijken.Watnudan schreef:Dat leid ik tenminste af uit de reacties van diverse klasgenoten van mijn zoon. Hij zelf zegt, dat hij zo weinig email krijgt dat ie ook niet meer zo vaak zijn email controleert op dit soort dingen. Alles gaat bij hen voornamelijk nog via WhatsApp, facebook e.d. en nauwelijks via email.
Ja dat kunnen we dus niet zeggen, want als er e-mails zijn uitgestuurd (wat toch in een aantal gevallen aannemelijk is en in een aantal discutabel of onbekend), is hierover gecommuniceerd.Watnudan schreef:Terwijl DUO in dit geval toch de oorzaak van dit probleem is door rekeningen die altijd per post verzonden zijn, opeens via email te gaan verzenden. Zonder hierover te communiceren.
Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat DUO goed zit als dit inderdaad op zo'n grote schaal gebeurt. Sterker nog: dan hebben ze zeker wat issues op te lossen, maar uw zoon mag ook wel iets meer initiatief tonen i.p.v. zich zo'n afwachtende houding aan te meten. Zo krijgt hij in de toekomst namelijk vast en zeker meer dergelijke problemen.