Misschien kunnen jullie mij helpen, want ik weet het zelf niet meer.
In 2002 ben ik begonnen met de HBO-v. In 2008 heb ik besloten, nadat ik mijn laatste stage weer niet gehaald had, om met mijn behaalde resultaten een MBO-v diploma te krijgen.
Mijn school heeft mij geholpen en in juli 2008 heb ik mijn MBO diploma verpleegkunde behaald.
Nu kreeg ik een tijdje geleden een brief van de ibg/DUO dat ik mijn schuld moet terug betalen. Dit houd in: lening, basisbeurs en ov-schuld.
Nou lijkt het mij raar dat ik gestudeerd heb. Een diploma behaald heb. En dan toch alles terug moet betalen. Ik heb een bezwaarschrift ingediend maar die is onontvankelijk verklaart door de ibg/DUO. Ik wil hiertegen dus bezwaar maken, maar heb meer argumenten nodig.
Weten jullie nog iets wat mij kan helpen? Ik zou het namelijk erg krom vinden dat je in Nederland recht heb op een studiebeurs. Deze omgezet wordt in een gift als je je studie succesvol afrond met een diploma. En dit bij mij dus niet gebeurd.
In mijn ogen heb ik mijn studie afgerond met een diploma. Mijn studieresultaten van de HBO zijn ervoor gebruikt om mijn MBO diploma te krijgen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Rhiannon