LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oud folder gezocht van DUO.

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Rene1308

Oud folder gezocht van DUO.

Ongelezen bericht door Rene1308 »

Beste mensen,

Dit jaar kreeg ik een brief van DUO dat ik dus in 2008 teveel heb verdiend. Ik heb dat jaar 6 maanden stufi gehad en 6 maanden gewerkt. Ik ben in 2007 met het 2de jaar van een opleiding begonnen en ongv eind februari 2008 ermee gestopt omdat ik het niks vond. Vervolgens ben ik gaan werken bij mijn bijbaantje. En gelukkig kon ik lekker veel werken want heb een aanvullende beurs en die viel dus vanaf eind februari weg. In september 2008 ben ik weer met een opleiding begonnen. En ging er dus eigenlijk vanuit dat die 6 maanden waarin ik gewerkt heb en geen stufi ontving niet mee zouden tellen. Dit jaar ben ik er dus achtergekomen dat die dus wel meetellen. Ik ben het hier niet mee eens en heb dus een bezwaar ingediend. En er zijn 2de kamer vragen gesteld. Aan de hand van de 2de kamervragen heeft DUO hun website aangepast en de tijdsvlakken duidelijk vermeld onder het linkje bijverdienen. Nu heb je ook nog een linkje folders en dan een linkje bijverdienen 2008.

Mijn eerste bezwaar is afgewezen en heb dus een advocaat ingeschakeld, die mijn tweede bezwaar gaat schrijven. Nou vroeg mijn advocaat aan mij of ik nog een folder bijverdienen had van DUO die ik in 2008 in de brievenbus gehad zou moeten hebben. Nou heb ik die folder dus niet meer. Op de website staan ze uiteraard wel maar mijn advocaat vermoed dat DUO de folders ook heeft aangepast op de 2de kamer vragen.

Dit is misschien voor mij en vele andere de kans op bewijs dat het toch niet helemaal duidelijk is aangegeven. Ik heb al een cache website gevonden van 2009 van de link bijverdienen en daar vermelden ze niks over de tijdsvlakken. Maar klik ik op de folder bijverdienen 2008 die op de zelfde pagina staat kan hij het adobe bestand niet vinden.

Dus mijn vraag is heeft iemand nog een folder bijverdienen 2008 ergens in een hoekje liggen die ik zou mogen hebben en aan te voeren als bewijs in, als het zover komt, de rechtzaak. Ik heb deze uiteraard alleen nodig als er niet duidelijk over de tijdsvlakken in geschreven staat.

Nou hopelijk is er nog iemand die na 3 jaar nog een folder bijverdienen 2008 heeft.

Alvast bedankt.

Groeten Rene

hobby1

Re: Oud folder gezocht van DUO.

Ongelezen bericht door hobby1 »

Plaats dit op Marktplaats, dit is een forum over consumenten kwesties, en geen oproep fora!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Pindakaaspotje schreef:http://lmgtfy.com/?q=ib+groep+bijverdienen+2008&l=1

publicatiedatum is 2008, dus wel redelijk duidelijk zou ik zeggen.

Heeft TS zelf gevonden, maar hij/zij zoekt een folder! :wink:
Nu heb je ook nog een linkje folders en dan een linkje bijverdienen 2008

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Rene1308

en toch hebben ze de site aangepast. Vandaar dat mijn advocaat vermoed dat dat misschien ook met de folder is gebeurd..

Rene1308

Pindakaaspotje schreef:http://lmgtfy.com/?q=ib+groep+bijverdienen+2008&l=1

publicatiedatum is 2008, dus wel redelijk duidelijk zou ik zeggen.
dit heb ik zelf ook al gezien. Maar de link waar jij me naar toe verwijst is pas geleden aangepast. Hier heb ik ook bewijs van. En zelfs halbe zeilstra van de 2de kamer beaamt dat ze de site hebben aangepast.

Tijdelijke studieonderbreking
Als je een gedeelte van 2011 geen studiefinanciering hebt, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Lees meer.

Dit stond er begin dit jaar niet...

B-j

Ongelezen bericht door B-j »

Beste rene,

Volgens mij haal je nu een aantal punten door elkaar. De kamer vragen gingen over het veranderen van de bijverdiengrens en niet over de tijdvakken waar op wordt getoetst. Dat terzijde ben ik het helemaal met je eens, dat het absoluut niet netjes is en er niet gekeken wordt naar individuele situaties. Mijn situatie richt zich op het feit dat ik half-wezenpernsioen heb ontvangen en hier geen rekening mee werd gehouden. En ik niet eens een folder heb ontvangen over de verandering. Bij de oude bijverdiengrens had ik nauwelijks iets terug hoeven te betalen. Zelf ben ik ook bezig met een beroepsprocedure bij de rechtbank. En daar heb ik dus ook een originele folder nodig over het bijverdienen. Na mijn beroep bij DUO heb ik van hun een dergelijke folder ontvangen, maar ja wie zegt dat deze het zelfde is.

Hoor graag van je hoe je zoekt verloopt, misschien kunnen we elkaar helpen!

gr bj

B-j

Ib-groep gaat zich echt niet verlagen door de folder nog achteraf aan te passen, (met valse publicatiedatum). Ze weten echt wel dat er iemand is die de folder nog heeft. Als dat uit zou komen maakt de rechter van alle zaken direct gehakt. Dat zal een semi-overheidsinstelling niet doen.[/quote]

Ik zeg niet dat ze het wel hebben gedaan, maar ze hebben genoeg motivering om het wel te doen. Het zou een behoorlijk bedrag kosten, gezichtsverlies, toekomstige zaken kunnen van eventuele fouten ook gebruikmaken, oude zaken kunnen worden herroepen etc.

Rene1308

B-j schreef:Beste rene,

Volgens mij haal je nu een aantal punten door elkaar. De kamer vragen gingen over het veranderen van de bijverdiengrens en niet over de tijdvakken waar op wordt getoetst. Dat terzijde ben ik het helemaal met je eens, dat het absoluut niet netjes is en er niet gekeken wordt naar individuele situaties. Mijn situatie richt zich op het feit dat ik half-wezenpernsioen heb ontvangen en hier geen rekening mee werd gehouden. En ik niet eens een folder heb ontvangen over de verandering. Bij de oude bijverdiengrens had ik nauwelijks iets terug hoeven te betalen. Zelf ben ik ook bezig met een beroepsprocedure bij de rechtbank. En daar heb ik dus ook een originele folder nodig over het bijverdienen. Na mijn beroep bij DUO heb ik van hun een dergelijke folder ontvangen, maar ja wie zegt dat deze het zelfde is.

Hoor graag van je hoe je zoekt verloopt, misschien kunnen we elkaar helpen!

gr bj
Beste bj er zijn inderdaad vragen gesteld over de netto en bruto veranderingen maar ook latee nog over de tijdsvlakkrn. Kijk maar op www.vraagde2dekamer.nl daar staat ook een artikel over de tijdsvlakken. En ook een link naar een pdf. Bestand waar die vragen in staan en daar zegt halbe dus dat ze de informatie over de tijdsvlakken nu ook bij het linkje bijverdienen staat in plaats vanalleen bij folders en dan bijverdienen 2008

Gr rene

B-j

Beste bj er zijn inderdaad vragen gesteld over de netto en bruto veranderingen maar ook latee nog over de tijdsvlakkrn. Kijk maar op http://www.vraagde2dekamer.nl daar staat ook een artikel over de tijdsvlakken. En ook een link naar een pdf. Bestand waar die vragen in staan en daar zegt halbe dus dat ze de informatie over de tijdsvlakken nu ook bij het linkje bijverdienen staat in plaats vanalleen bij folders en dan bijverdienen 2008

Gr rene[/quote]

OKe daar was ik niet van op de hoogte, maar fijn voor jou zaak. Al enig succes wat betreft een origineel foldertje?

gr

Rene1308

B-j schreef:Beste bj er zijn inderdaad vragen gesteld over de netto en bruto veranderingen maar ook latee nog over de tijdsvlakkrn. Kijk maar op http://www.vraagde2dekamer.nl daar staat ook een artikel over de tijdsvlakken. En ook een link naar een pdf. Bestand waar die vragen in staan en daar zegt halbe dus dat ze de informatie over de tijdsvlakken nu ook bij het linkje bijverdienen staat in plaats vanalleen bij folders en dan bijverdienen 2008

Gr rene
OKe daar was ik niet van op de hoogte, maar fijn voor jou zaak. Al enig succes wat betreft een origineel foldertje?

gr[/quote]

Nee ik had gehoopt dat ik er via hier 1 kon bemachtigen maar nog niet iemand gehad die er nog 1 heeft weet jij nog een site waar ik een oproep zou kunnen plaatsen? Ik heb wel een oude site gevonden in het cache geheugen van google waar dus bij het linkje bijverdienen nils staat over de tijdsvlakken. Dus dubbel bewijs dat ze de site hebben aangepast maar ik heb die folder ook hard nodig gr rene

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

hobby1 schreef:Plaats dit op Marktplaats, dit is een forum over consumenten kwesties, en geen oproep fora!
ik vind het juist heel goed dat ts het hier plaatst, alleen al om te lezen naar zijn ervaringen met het duo. als je met duo te maken krijgt kom je namelijk in een wirwar van regeltjes ,tig keer formuliertjes invullen en meer van dit terecht! duo kan het allemaal iets simpeler AUB! ts!!! prima dat je dit hier plaatst !

Rene1308

manondoris schreef:
hobby1 schreef:Plaats dit op Marktplaats, dit is een forum over consumenten kwesties, en geen oproep fora!
ik vind het juist heel goed dat ts het hier plaatst, alleen al om te lezen naar zijn ervaringen met het duo. als je met duo te maken krijgt kom je namelijk in een wirwar van regeltjes ,tig keer formuliertjes invullen en meer van dit terecht! duo kan het allemaal iets simpeler AUB! ts!!! prima dat je dit hier plaatst !
Bedankt helaas heeft het me nog geen foldertje opgeleverd dus zou nog even verder moeten zoeken. Ps waary staat ts voor neem aan dat ik dat ben?

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Rene1308 schreef: Ps waary staat ts voor neem aan dat ik dat ben?
TS staat voor Topic Starter, in dit geval jij dus

B-j

@rene1308

heb je ondertussen al een foldertje gevonden?
Hoe is je rechtzaak verlopen?

B-j

Volgens mij snap jij dan niet helemaal wanneer iets een consumentenkwestie is.
Dus ga kom dan ook niet met z'n niets toevoegende opmerking.

Dankjewel

Gesloten