LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0909 nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peet62

0909 nummers

Ongelezen bericht door Peet62 »

Ik ben door mijn mobiele provider afgesloten. Reden hiervoor is dat ik enorm veel gebeld zou hebben met een 0909 nummer. Kosten € 798. Ik heb aangegeven dat ik niet gebeld heb. Ik heb gevraagd naar het nummer wat het meest gebeld is en dat geprobeerd te bellen. Ik krijg iets van tou pay of iets dergelijks. Ik kan geen info vinden of het telefoonnummer of een tou/tau pay? Hoe kan ik bewijzen dat ik niet gebeld heb en hoe achterhaal ik een 0909 nummer? Ik kan het via het net niet vinden. Provider blijft voet bij stuk houden dat er met mijn toestel is gebeld.

puma73

Re: 0909 nummers

Ongelezen bericht door puma73 »

Peet62 schreef:Ik ben door mijn mobiele provider afgesloten. Reden hiervoor is dat ik enorm veel gebeld zou hebben met een 0909 nummer. Kosten € 798. Ik heb aangegeven dat ik niet gebeld heb. Ik heb gevraagd naar het nummer wat het meest gebeld is en dat geprobeerd te bellen. Ik krijg iets van tou pay of iets dergelijks. Ik kan geen info vinden of het telefoonnummer of een tou/tau pay? Hoe kan ik bewijzen dat ik niet gebeld heb en hoe achterhaal ik een 0909 nummer? Ik kan het via het net niet vinden. Provider blijft voet bij stuk houden dat er met mijn toestel is gebeld.
Dit soort dingen zijn moeilijk aan te tonen. Ik denk dat het een kansloze missie wordt. Dit onderwerp over gebelde 09** nummers is al vaker voorbij gekomen en wordt bijna steevast door de providers afgeschoten omdat het niet te bewijzen is wie gebeld heeft. Het is uw woord tegen dat van de provider.

Peet62

Ongelezen bericht door Peet62 »

Ik heb een gespecificeerde nota opgevraagd. Dus moet daar.... Jawel... 1,5 week op wachten. Inloggen via de mijn omgeving gaat niet omdat het nummer geblokkeerd is. Ik ben heel benieuwd of ergens te achterhalen is waar dit nummer voor wordt gebruikt. Een stem zegt: voer uw bestelnummer in en sluit af met een hekje. Geen keuze menu of i.d.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Peet62 schreef:Ik heb een gespecificeerde nota opgevraagd. Dus moet daar.... Jawel... 1,5 week op wachten. Inloggen via de mijn omgeving gaat niet omdat het nummer geblokkeerd is. Ik ben heel benieuwd of ergens te achterhalen is waar dit nummer voor wordt gebruikt. Een stem zegt: voer uw bestelnummer in en sluit af met een hekje. Geen keuze menu of i.d.
Maar hoe wilt u bewijzen dat u deze telefoontjes niet gepleegd hebt. Het blijft uw woord tegen dat van uw provider.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De rekeningsystemen die door de providers worden gebruikt worden extreem nauwkeurig en grondig getest voordat ze in productie worden genomen. Als dit niet klopt is het vertrouwen bij aandeelhouders weg, en steven je af op een faillissement als je niet uitkijkt. Aandeelhouders houden niet van foute financieele informatie (kijk maar wat er een paar jaar geleden bij Ahold gebeurde).

De meest voorkomende oorzaken voor dit soort problemen zijn dat anderen toegang hebben tot je telefoon of dat er malware is geinstalleerd.

Harry57

Ongelezen bericht door Harry57 »

Hoge telefoonrekeningen is ook mogelijk op een vaste lijn.
De afgelopen maanden gaat er regelmatig een bedrag naar 09093210002.

Gemiddeld duren deze "gesprekken" 20 secondenen soms 1 seconde.
Via internet heb ik opgezocht wie die telefoonnummer uitgeeft. Het bedrijf gebeld en gaat dit uitzoeken.
Ook heb ik mijn klacht doorgegeven aan ConsuWijzer.

Ik heb het vermoeden dat de PC van mijn zoon is besmet met troep.
Op mijn PC kan ik niet meer inlogen op Online. Via een andere brouwser kon ik inloggen en heb alle 0909 ect. geblokeerd.

Nu ben ik benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Gesloten