LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1 jarig abonnement van Vodafone stilzwijgend verlengd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anetje

1 jarig abonnement van Vodafone stilzwijgend verlengd

Ongelezen bericht door Anetje »

Een aantal jaren geleden ben ik een 2-jarig abonnement bij Vodafone aangegaan. Uiteraard met leuk bijbehorende mobieltje. Na 1 jaar en 9 maanden (3 maanden voor einde abo) werd ik gebeld door Vodafone. Als ik mijn abo wilde verlengen, konden ze mij een leuke aanbieding doen. Mijn telefoontje bleek nog helemaal in orde, dus ik besloot op een aanbod in te gaan: een 1 jarig sim only abonnement 22,50, voor slechts 7,50 per maand. 23 januari jl. was de laatste dag van dit 1 jarige abonnement.
Ik had min of meer al rekening gehouden met een "stilzwijgende verlenging" van dit abonnement t.w.v. 7,50. Mijn verbazing was echter groot toen ik er recent achter kwam dat Vodafone per 23 januari weer een bedrag van 22,50 automatisch incaseert.
Navraag bij de klantenservice leerde mij dat de aanbieding slechts 12 maanden geldig was. Het ging immers om een 1 jarig abonnement. Dit blijkt na 1 jaar dus weer 22,50 te kosten.
Ik ben sprakeloos. Ik heb niemand toestemming gegeven om dit bedrag te incasseren.
Waarom ben ik niet wederom door Vodafone gebeld met de vraag of ik van een aanbieding gebruik wilde maken? Mogen zij zomaar stilzwijgend verlengen en een veel hoger bedrag rekenen. Ik voel mij bekocht en opgelicht.

jelle.

Re: 1 jarig abonnement van Vodafone stilzwijgend verlengd

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik had min of meer al rekening gehouden met een "stilzwijgende verlenging" van dit abonnement t.w.v. 7,50
Dat is geen stilzwijgende verlenging: de contractsperiode is afgelopen maar je abonnement loopt natuurlijk gewoon door. Standaardprocedure bij mobiele providers. Of had je liever gehad dat je abonnement zonder bericht werd opgeheven en je je nummer kwijt was geweest?
Ik ben sprakeloos. Ik heb niemand toestemming gegeven om dit bedrag te incasseren.
Jawel, door akkoord te gaan met de aanbieding en bijhorende voorwaarden. In die voorwaarden staat heel duidelijk dat een betreffende aanbieding slechts gedurende contractsperiode geldig is.
Waarom ben ik niet wederom door Vodafone gebeld met de vraag of ik van een aanbieding gebruik wilde maken?
Waarschijnlijk omdat je al een sim-only abonnement hebt en het voor Vodafone niet heel interessant is om je als klant te behouden. Klanten worden wel of niet gebeld, hetgeen wordt gebaseerd op bijvoorbeeld klantwaarde en belang van klantbehoud (en waarschijnlijk nog heel veel meer factoren). (Let wel: dat zijn mijn speculaties).
Mogen zij zomaar stilzwijgend verlengen en een veel hoger bedrag rekenen.
Nogmaals: voorwaarden.

Gesloten