LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 ongewenste smsjes van 2580

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gijsvm

100 ongewenste smsjes van 2580

Ongelezen bericht door gijsvm »

Hallo,
Kreeg aan het eind van de middag zomaar spontaan zo`n 100 smsjes van het nr. 2580.
Daarin maakte ze mij kenbaar dat ik me had aangemeld, en een nieuw wachtwoord en inlogcode had om drie films te bekijken bij hollandsefilms.com.
Heb me echter helemaal niet aangemeld en wil ook helemaal geen gebruik maken van deze site.
Nu schijnt het zo te zijn dat ik voor elk ontvangen smsje € 1,50 moet betalen.
Kan ik hier nog wat aan doen !? En hoe is dit te stoppen ?

jor

Re: 100 ongewenste smsjes van 2580

Ongelezen bericht door jor »

Met www.google.nl is er wel wat over te vinden, oa dit.

http://www.2580sms.nl/

Kijk welke voor jou van toepassing is en klik erop.Anders zelf even met de term ( afmelden sms 2580 ) googelen.

Mvg Jor.

gijsvm

Hallo Jor,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Heb naar deze site gekeken, maar diegene waar ik last van heb (hollandsefilms.com) staat er niet op !!
Weet echt niet wat ik moet doen. Wat een vreselijk machteloos gevoel krijg je hiervan.

Mvrgr,

Gijs

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via Uw telecom provider deze laten stoppen en verwijderen en kosten terug eisen.

U heeft nooit toestemming gegeven dus moeten zij dit regelen.

Ook een blokkade voor SMS diensten is mogelijk.
Vraag Uw telecom aanbieder die dit snel moet regelen.
U hoeft deze ongevraagde kosten niet te betalen.

Als je lang wacht is dit Uw eigen risico maar 100 per dag is fraude.

jor

Oke dan, hier wat meer info.Ik ga niet de complete link plaatsen wegens de aard van de site.Plaats het achter elkaar in je adresbalk en je komt op hun site.

http://www. hollandsefilms.com/voorwaarden.php
Hollandsefilms.com is erkend verdeler van adultfilms. Alle deelnemers zijn 18 jaar en ouder / All models are 18 years or above.
Op al onze diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Hollandsfilms.com is een abonnementsdienst.
Afmelden: CODE STOP naar 2580 voor Nederland of 7221 voor België.
Dit zou het moeten oplossen, maar beloven kan ik het natuurlijk. :wink:
Let op dit sms'en CODE STOP 2580

stofzuigertje

Jor, bedankt.....

Maar ik vermoed dat iemand fraudeerde via vals mobiel nummer.

Ik probeerde via oude prepaid met 23 cent beltegoed en ik sta dus nu rood op deze lege.....

Fraude is dus mogelijk ik kijk nu deze films zonder geld te betalen.
Ik heb nu al 6 SMSjes binnen.

Dus stoppen OK, maar ook de afgeschreven terug vorderen is noodzakelijk.

Ik heb dus in 7 minuten al 6x €1,50 schuld opgebouwd.
Sorry, nu 8x...

Ik kan dit niet stoppen wegens tekort beltegoed dus deze waardeloze niet meer gebruikte zal straks wel erg waardeloos worden.

jor

Hoe kan ik me afmelden?
Afmelden kan door een sms te sturen met de tekst: CODE STOP
naar het nummer 2580 voor Nederland of 3227 voor Belgie.
Dit staat op hun site, is voor topicstarter in ieder geval te proberen.

Mvg Jor

gijsvm

Jor,

Heb deze site inderdaad ook gezien, en me dmv de stop code de smsjes laten stoppen. Maar hoe kan het dan zo zijn dat ik me ergens voor moet gaan afmelden, waarvoor ik me helemaal niet aangemeld heb !?
Die mensen kunnen toch niet zomaar mij smsjes (zo`n 100) gaan sturen en daar ook nog geld voor gaan vragen !?

stofzuigertje

Gijs VM,

Het is nog erger...

Als je eerst beltegoed moet opwaarderen voor ik mij kan afmelden?
Ik zit nu al op 28 SMSjes en kijk dus zonder bevestiging films die ik niet wil en weinig kleding laten zien.

Ik misbruikte dus mijn eigen oude nummer die ik weg wilde gooien, maar als ik jou nummer zou misbruiken...?

Dus stoppen en geld terug eisen is de manier om als meerdere het doen deze aanbieder verboden te krijgen.

Zij moeten dus nu aantonen dat ze iets retour kregen na eerste SMS en dan mogen ze het pas sturen.
Zolang je niets retour voor aanmelden stuurde krijg je al het geld terug.

Zou ik die 23 cent beltegoed ooit terug krijgen?

gijsvm

Maar bij wie moet ik zijn dan !?
Bij m`n provider vodafone ?

jor

Geplaatst op 09 Mei 2009 09:11 door gijsvm
Jor,

Heb deze site inderdaad ook gezien, en me dmv de stop code de smsjes laten stoppen. Maar hoe kan het dan zo zijn dat ik me ergens voor moet gaan afmelden, waarvoor ik me helemaal niet aangemeld heb !?
Je zult goed moeten nagaan of dit echt zo is, soms laten mensen hun mobiele nummer achter op een site en word het misbruikt, soms hebben toch mensen die toegang tot jou mobiel dit zonder jou medeweten gedaan. De provider heeft er in principe weinig mee van doen en zal de bal bij jou leggen door te zeggen dat jij er zelf schuld aan hebt.Ik ben blij dat je jezelf heb kunnen afmelden maar voor de rest kan het wel eens een dure les zijn. Alleen als er sprake van oplichting is kun je het vergoed krijgen, hier is in dit geval gewoon een zo op het oog gewone sex-site de oorzaak waar iemand jou mobiele nummer voor heeft op gegeven.
Misschien kan je bij Vodafone uitzoeken hoe het nummer daar (op die site)terecht is gekomen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARn***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Dima

Ongelezen bericht door Dima »

Heb gistermiddag hetzelfde probleem gehad. Contact gehad met HI. Probleem was niet bekend maar ik heb een nummer van hen gekregen waar ik mezelf in ieder geval uit de centrale database kan laten uitschrijven. telefoonnummer is: 020-7881780.

Verder heb ik hedenochtend een sms gekregen van 2580 met excuses etc. Daarbij de vraag om te bellen: 073-7773383 of een mailtje te sturen. Dat laatste heb ik gedaan en zojuist een mail terug ontvangen. Daarin nogmaals excuses en de vraag om tel.nummer en bankrekening te mailen zodat de gemaakte kosten teruggestort kunnen worden...

Ik vertrouw het zaakje niet helemaal en heb dus nog niet gereageerd. Het bedrijf Talkmedia.be heeft een website maar daar wordt je niet veel wijzer van.

Ik hoop dat er meer mensen die dit probleem hebben ervaren.

gijsvm

Mij is exact hetzelfde overkomen.
Weer een sms van het nr. 2580 met de tekst dat ze alles willen vergoeden, het nr. 038-7773383 en het email adres [email protected]
Ik vertrouw het ook niet helemaal.
Oke.. fout maken is mogelijk maar, ben toch niet helemaal gerust.

jor

Geplaatst op 09 Mei 2009 12:58 door Pindakaaspotje
Ik zou om te beginnen absoluut geen STOP etc naar naar dat nummer sturen. Ik zou eerst contact opnemen met je provider.
Wanneer je stop sms geef je daarmee te kennen dat je op de hoogte bent van die service,
Een tijd geleden eens hetzelfde aan de hand gehad. Ik heb toen wel gelijk de betreffende stopcode ( gevonden op internet ) gestuurd. Eén of ander grapjas had mijn mobiele nummer ingevuld en het bedrijf geen bevestigings-sms gestuurd aan mij zodat ik van niets wist.Na afmelding bleven de sms'jes toch nog binnen lopen. Naar de provider bellen loste eerst heel weinig op, ik zou het zelf wel hebben aangemeld en uiteindelijk gelijk gekregen door het ontbreken van de bevestigings-sms.En dan nu hun oplossing (telfort ), de 15 sms'jes VOOR de door mij gestuurde afmeld-sms kreeg ik niet terug, de overige daarna 32 stuks A €1.50.- wel.Of alle providers hetzelfde handelen weet ik niet.

kessm01

Ongelezen bericht door kessm01 »

Heb er vrijdag ook 37 ontvangen en 1 stop-sms terug gestuurd. heb vrijdag meteen een mail gestuurd naar het adres [email protected], dit staat op de website van hollandsefilms.com. Kreeg gisterenochtend ook een sms-je met sorry voor het ongemak en daarin stond: neem contact op via mail of bel het nummer 038-7773383, dit is in Zwolle. Als je het nummer belt dan krijg je een bandje te horen waarin ze dit nogmaals aangeven en dat er sprake was van een technische storing. Ik heb dus gisteren een mail gestuurd en verzocht om de kosten te verrekenen met mijn provider, KPN, zodat ik er verder geen last van heb. Hierop kreeg ik gisteren onderstaand mailbericht terug:

Beste,

Vrijdag 8 mei 2009 zijn er door een technisch probleem meerdere SMS-en naar U verzonden.

Hiervoor bieden wij U onze excuses aan.

We gaan U deze Sms-en allemaal terugbetalen.

Hiervoor hebben wij enkele gegevens nodig.
Stuurt U een email naar [email protected] met daarin:

- Uw naam.
- Uw GSM nummer (waar de Sms-en op zijn binnengekomen).
- Uw bankrekeningnummer waar wij het bedrag op kunnen overmaken.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Talkmedia

Nu wil ik dit niet want ik ben bang dat KPN mij straks meer in rekening gaat brengen als dat ik van hun terug ga krijgen, en zie dan je geld nog maar eens terug te krijgen. Ik heb ze dus via mail verzocht om contact met mij op te nemen zodat ik ze het e.e.a. mondeling kan toelichten. Ben benieuwd of ik teruggebeld ga worden?

Mick

gijsvm

Dat is denk ik wel een goede strategie.
Heb ook geen zin om eerst alles zelf te gaan betalen.
Straks gaat het bedrijf kapot en zit ik met de rekening.
Baal er enorm van. Maandag eerst maar eens gaan bellen.

Dima

IDD een goede taktiek. Heb ook geen zin om de kosten te betalen. Ze regelen het maar met KPN. Als ik iets verneem zal ik het hier plaatsen.

Dima

Opnieuw een mail ontvangen met de volgende inhoud:
Beste,

Wij zijn een bedrijf dat diensten levert aan andere bedrijven om SMS-en te versturen.

De inhoud van deze SMS-en is ons onbekend, daar andere bedrijven deze sturen.

Door een foutieve update op ons systeem zijn er ongevraagd een hoop reeds verstuurde sms-en opnieuw verstuurd en uw provider zal U deze SMS-en inderdaad in rekening gaan brengen.

Het is onmogelijk om dit onderling met uw provider te regelen, daar deze dat niet toelaat.

Daarom is het voor ons enkel mogelijk om de vergoeding over te maken op uw bankrekening.

We gaan dit bedrag uiteraard vergoeden inclusief een kleine schadevergoeding. Dit zal de komende week gebeuren.

Daarvoor hebben we echter uw gsm-nummer nodig (om te controleren hoeveel sms-en U heeft ontvangen) en uw naam en bankrekeningnummer.

U kunt uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen.

U zult overigens geen ongevraagde sms-en meer ontvangen.

Nogmaals excuses voor deze situatie.

Mvgr

Talkmedia

Tel: 011-500.199
Fax: 011-500.299
Ik heb dan toch maar de neiging hierop in te gaan, hoewel ik het niet eens ben met de inhoud. Ik heb namelijk NOOIT enig contact gehad met deze website en dus ook nooit gevraagd om inlogcodes etc...

Maar goed, hoe nu verder!?

gijsvm

Ga dan denk ik toch maar, welliswaar tegen me gevoel in, mijn gegevens aan ze doorgeven.
Maar vind het onbegrijpelijk dat dit zomaar kan..
Je heb dus helemaal geen grip op je eigen rekening, en mensen hebben dus de mogelijkheid daar misbruik van te maken.
Straks eerst een telefoontje plegen.

Gesloten