LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1643telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fera
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:20

1643telecom

Ongelezen bericht door fera »

Heeft iemand ervaring met 1643telecom?
Als je hun website bekijkt lijkt het heel aantrekkelijk. Je betaalt alleen een starttarief van 9 cent en verder niets. Maar is dit werkelijk zo of zit er een addertje onder het gras. Betaal je ook voor nummers die in gesprek zijn of voor niet opgenomen gesprekken?
Deze aanbieder wordt niet meegenomen op de site van Ben Woldring bellen.com waar je tariefvergelijkingen kunt maken terwijl daar elke andere aanbieder wel wordt genoemd.

johanjob
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2006 18:10

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door johanjob »

hoi fera, het is eigenlijk NOG gekker !!Je betaald maar 5 cent en verder (nog ) geen gesprekskosten. 9 cent starttik is voor mobiel en internationaal. MObiel is maar 8 cent per minuut en heeeeeeel veel landen voor 0 cent per minuut. gewoon doen !!enige nadeel is dat je 1643 overal voor moet draaien

Arjan van Leent
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2005 13:00

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Arjan van Leent »

Ik heb me aangemeld en binnen 10 min kon ik via 1643 bellen.
Werkt goed en wel lekker dat je alleen de start tik betaald alleen jammer dat je een belbasis abbo bij KPN moet hebben.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Om te zien dat je inderdaasf maar 5 ct starttarief hebt:
klik op "printbatre versie tarievenlijst" en scroll dan helemaal naar rechts.
Daar staat in de hoek het nederlandse starttarief verstopt.

Als je een draadloze telefoon hebt kun je in het telefoonboek je familie en zo al voor programmeren met 1643.

Scheelt echt !

DEN
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:04

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door DEN »

Weet iemand of je ook nog een start tarief betaald bij de KPN ?
Weet iemand wie achter dit nummer zit, welke maatschappij en waar is deze kantoor houdt.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

nee, je betaalt niet ook nog aan KPN.
Door 1643 te kiezen voor het te bellen nummer, sluit je KPN buiten.

De aanbieder:

MAESTRO TELECOM GMBH, gevestigd te Amsterdam, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Heinsberg, Duitsland

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door *Draak* »

Hallo fera!

Ik wou de zelfde vraag stellen als jij. Heb je het intussen al uitgeporbeerd? Kan men echt gratis bellen met 1643, of zit er toch ergens een addertje onder het gras? Ik kan het gewoon niet geloven! gratis, alleen het starttarief betalen. Geef mij a.u.b. jou ervaaring door, als je die intussen hebt. BEDANKT!

Groetjes, Johan

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ja Johan, echt waar.

Ik bel zo'n 2 á 3 per week met mijn zusje in Eindhoven, ik woon in de Randstad, voor 5 ct per gesprek.

Je mag m'n rekeningen zien.
De laatste was € 3,85 voor 77 gesprekken.

Lieske (nee, echt geen aandelen :D )

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door *Draak* »

Hallo Lieske1958,

Bedankt voor jou informatie! Toch heb ik nog steets twijfels. Hoe verdient deze maatschappij zijn kosten terug? Zij moeten toch ook aan KPN betalen voor het gebruik van de telefoonlijnen. Er zijn ook nog veel buitenlandse gratis nummers. Waarom maken zij haast geen reklame? Als je goed nadenkt, dan zal toch al heel Nederland via 1643telecom bellen. G r a t i s !

Groetjes Johan

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik bel al maanden via 1643.
Mijn man werkt in nachtdienst in duitsland . Bel hem elke avond,soms wel een half uur.
Mijn rekening is gemiddeld 8 euro in de maand.
Zolang als het duurt profiteren hiervan.
Voorheen gebeld via 1649 was hetzelfde maar werd toen ineens duurder.

groetjes yvonne s

f.haaken
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2006 00:14

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door f.haaken »

Hi,

Het is wel vreemd dat als je je factuur bekijkt bij 1643 of 1649
bij beiden de layout tekst,kleur plaats hetzelfde zijn.

Is 1643 soms het zelfde als 1649???
Van mij mag dat, de abonnees varen er wel bij.

Jongens van 1643/1649 ga zo door, dus het kan wel goedkoper!!!!

Frans

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Ictinus »

Bel nu twee maanden met 1643, met name voor buitenlandse gesprekken. Voor de landen waarmee ik bel is het tarief nul cent per minuut.

De reden dat 1643 zo goedkoop is, is volgens mij omdat ze de gesprekken via het internet doen... af en toe hoor je duidelijk ruis op de lijn. Maar de verbinding is vaak meer dan uitstekend en zeker voldoende voor een gesprek. Dus mij hoor je niet klagen.

Dus in feite is dit hetzelfde als Skype gebruiken. Voordeel is alleen dat je met je draadloze foon rond kunt lopen in huis, nadeel is dat je altijd handmatig 1643 moet "draaien".

Ict

thegreenhunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 14:05

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door thegreenhunter »

Bel1643-tarieven zijn zo goedkoop omdat ze de resterende belminuten in het buitenland opkopen, als ik het goedheb.
En voor de goede orde: 1601, 1609, 1649, 1643 zijn allemaal van hetzelfde bedrijf.
Ik bel zelf al jaren via dit bedrijf (Finarea), het begon bij mij met 1601.
Dit bedrijf is gevestigd in Zwitserland en heeft bv. ook VOipBuster onder haar beheer. Dit zijn de bedrijven die eronder vallen:
http://www.bel1649.nl,
http://www.bel1601.nl
http://www.telediscount.nl,
http://www.telestunt.nl,
http://www.spaartelecom.nl
http://www.voipbuster.nl,
http://www.voipstunt.nl
http://www.1609bellen.nl
http://www.bel1643.nl

Zoals Yvonne al zegt, het is gewoon profiteren zolang het duurt, maarja, zelfs al wordt het bellen bv. 1 cent per minuut, dan nog ben je goedkoper uit dan met andere bedrijven.
Hou wel altijd de website even in de gaten, het kan zo zijn dat de starttarieven veranderen en dat je bij een andere Telediscount-aanbieder goedkoper uitbent.
De site van Ben Woldring neemt deze aanbieders niet meer op in de vergelijking omdat er wel eens probleempjes geweest zijn tussen hem en 1601.
Dit neemt niet weg dat ze wel het goedkoopst zijn. En zonder slangen onder het gras:)

Maurice1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2006 12:40

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Maurice1969 »

Nadat ik me heb aangemeld bij 1643 krijg ik opeens telefoontjes vanaf een geheim nummer en na 3 maal rinkelen wordt de verbinding verbroken. Als ik net na 3 maal opneem dan is de verbinding al verbroken en hoor ik de toon die je hoort na het verbreken van de verbinding.

Ik ben nieuwsgierig of meerdere mensen dit hebben of dat het niet samenhangt met mijn aanmelding bij 1643. Ik heb wel een vermoeden dat mijn telefoonnummer wordt doorverkocht aan bedrijven die mij willen benaderen, en als ik niet voor 3 maal rinkelen heb opgenomen dat de verbinding wordt verbroken.

Zijn er meer mensen die ineens meer worden benaderd door marketeers of spooktelefoontjes?

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door EdP »

Niet uitgesloten, want (Algemene Voorwaarden):

3.2 De verzamelde persoonsgegevens worden slechts in het kader van de bedrijfsvoering van de Dienstverlener gebruikt, hieronder worden mede begrepen marketingactiviteiten die door of namens de Dienstverlener worden verricht, een en ander binnen de grenzen van de wettelijke voorschriften

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Redje »

Geen last van spooktelefoontjes hier. Bel al paar maand met 1643 en al langer met 1601,1609 en 1649.

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door EdP »

Heb me toch maar even aangemeld. Tot mijn stomme verbazing kun je ook je mobiele nummer aanmelden. Betekent dat dat je met je prepaid kaart voor 5 ct (of 9 ct, who cares?) per gesprek kan bellen naar vaste nummers???? Lijkt me tof.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Nee Ed,

Goed lezen !

Je kan met je vaste lijn goedkoop naar een mobieltje bellen.
8 ct p/min, starttarief 9 ct.

Uit de veelgestelde vragen gekopieerd voor jou:
Kan ik 1643 vanaf mijn mobiel gebruiken?

Nee. 1643 is alleen te gebruiken vanaf vaste telefoons (die bij 1643 geregistreerd staan)
Maar het scheelt wel lekker veel ....

Lieske

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door EdP »

Tja dat is wel waar, het zou te mooi zijn om waar te wezen. Toch heb ik 't nog maar even teruggezocht. Dit staat er bij het aanmelden op de pagina Telefoonnummer(s):

Geef het telefoonnummer dat u wilt aanmelden.

U kunt hier zowel uw vaste als mobiele nummer invoeren (dus géén internationaal nummer)

Let op: Vul hieronder alleen uw eigen telefoonnummer in. Kosten die met onderstaand nummer worden gemaakt voor gesprekken via het netwerk van 1643, zijn voor uw rekening.


Snap je nu mijn verwarring?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1643telecom

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik snap 't .....

De site blinkt niet uit in het duidelijk verstrekken van info.
Denk maar aan het gewone starttarief van 5 ct dat verstopt staat op de printbare tarievenlijst ..... :shock:

Lieske

Gesloten