LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1649

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pearl

1649

Ongelezen bericht door pearl »

hallo allemaal


ik heb gehoord dat het via 1649 bijna niets kost om te bellen,hoe kan dat dan en zitten er geen addertjes onder het gras


graag jullie ervaringen en weer alvast bedankt :D

Henk4096

Re: 1649

Ongelezen bericht door Henk4096 »

Wij bellen reeds enige maanden met 1649, u hoeft zich slechts aan te melden en het werkt direkt. De laatste telefoonrekening bedroeg euro 5,45 voor 136 telefoongesprekken waaronder 1 naar frankrijk. Wij betalen 4 ct per gesprek, lokaal en interlokaal, er is geen hoog en laag tarief en geen abonnementskosten. Ik weet niet hoe het kan maar maak er graag gebruik van. Doen!!!

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

:?: Geen abonnementskosten? Van wie heb je aansluiting dan?

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

je abbo blijft via kpn lopen maar je moet voor elk gesprek alleen ff 1649 draaien.

het bellen naar vaste nrs is 24 uur per dag gratis (nederLAND) je betaalt alleen 0,04 ct starttarief that´s all.

mobiel heeft wel kosten maar het is en blijft goedkoop mijn rekening was deze maand ook maar iets van 3,95 das nie veel vergeleken met kpn

Belletje

Re: 1649

Ongelezen bericht door Belletje »

Maar dan betaal je toch alsnog abonnementskosten? Eerst zeg je zonder en dan weer gaat het wel via de KPN!

Als ik het dus goed begrijp, betaal je wel je 2 maandelijkse abonnement aan KPN en dan gaan de gesprekskosten via 1649?

Maar wat ik eigenlijk zoek, ik bel niet zoveel en vind het abonnement van KPN aardig aan de prijs. Wat kan IK dan het beste nemen?

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

je kunt dan beter je telefoon eruit gooien en een prepaid gsm kopen

abbo kosten van kpn zul je blijven houden, maar als je gesprekskosten al met 98% daalt tegenover kpn dan win je sowieso al he

pearl

Re: 1649

Ongelezen bericht door pearl »

eh nog een vraagje geldt dit ook voor 0900 nummer bel nogal chello :x

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

nee is een koopnr en dat is gewoon een hoge prijs dat is overal hetzelfde

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan ook www.bel1601.nl gebruiken.

Je hoeft dan niet telkens 1609 of 1601 te draaien voor het telefoonnummer omdat je je kan aanmelden voor preselectie door eventjes 0800-1273 te bellen en daar je instellingen te wijzigen!

Belletje

Re: 1649

Ongelezen bericht door Belletje »

Dan heeft het voor mij weinig nut, als je toch je abonnement bij KPN moet houden. Daar bel ik dan te weinig voor! Blijf wel bij de KPN Belbasis.

joop(ko)

Re: 1649

Ongelezen bericht door joop(ko) »

Je hebt volkomen gelijk Belletje. Als je belazerd wil worden moet je vooral voor Carrier Pre Select als 1601 kiezen. Liever gewoon de binnenlandse gesprekken via KPN afwikkelen en voor de buitenlandse gesprekken eerst op de Belwijzer van www.bellen.com kijken welke carrier het goedkoopste gesprekstarief hanteert. Dan zul je zien dat 1601 in de meeste gevallen aanzienlijk duurder is dan een aantal concurrenten.

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

Liever gewoon de binnenlandse gesprekken via KPN afwikkelen

Werk jij bij de KPN ofzo?
Toon mij eens aan dat 1601 voor binnenlandse gesprekken duurder is dan KPN (bij een belbasis abo)
1601 heb ik als pre-selectie staan en op mijn eigen telefoon kan ik een voorkeursnetwerk instellen. Daar heb ik 1649 ingesteld.
Ik bel dus in principe altijd met 1649 (binnenlands) en dan bel je dus voor 0 cent per minuut. Je betaalt alleen de startik.

Verder geen adders, gewoon de goedkoopste.
Dus geen onzin lopen vertellen over oplichterspraktijken.

nb ik heb het alleen over binnenlandse gesprekken. Bel zelden met buitenland, dus weet niet wie dan de goedkoopste is.

maarten152
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2005 11:56

Re: 1649

Ongelezen bericht door maarten152 »

volgens mijn rekening is het uiteindelijk 5.0 cent als starttarief....

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

ja, dat klopt.. ik zie dat het op de site aangegeven staat:

Starttarief van 5 ct voor gesprekken naar vaste en mobiel nederlandse aansluitingen en internationale bestemmingen.

:?
dat hebben ze nu dus verhoogd

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook van iemand doorgekregen dat bellen met 1601 erg goedkoop is.
Helaas, degene die mij het vertelde belde er zelf niet mee, en kent ook niemand die er mee belt!!!!!!!! :oops:
Toch is het riskant om het zomaar even te proberen.
Vind het ook onduidelijk.
Ik heb nu een telfortabonnement, samen bellen. Alleen nog maar een mobiele telefoon.
Ik bel niet veel, maar heb wel familie in het buitenland.
En aangezien in in de bijstand zit, is iedere besparing welkom.
Vroeger had ik wel bij de vaste telefoon 1602.
Werkte goed.
Nu vind ik het wazig. Ik zou toch blijer worden bij goede ervaringen!! :P

pearl

Re: 1649

Ongelezen bericht door pearl »

hallo allemaal

ik las dat je via 1649 voor 5 cent naar mobiel kan bellen,is dit via de vaste lijn of via je mobiel,ook las ik internationale gesprekken??
klopt dit :lol:

weer bedankt allemaal

Gast

Re: 1649

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak al bijna een jaar gebruik van 1601 om naar Australië en Amerika te bellen. Heb eerst uitvoerig alle tarieven van andere aanbieders vergeleken en 1601 was echt verreweg het goedkoopst. Toen heb ik het dus maar eens geprobeerd en het bevalt uitstekend. Voorafgaand aan elk gesprek hoor je het tarief, dus je weet altijd precies waar je aan toe bent. En mijn telefoonrekening is stukken lager dan toen ik nog via KPN en andere carrier select bedrijven belde.
Toch is het riskant om het zomaar even te proberen.
Vind het ook onduidelijk.
Ik snap niet zo goed wat er riskant aan is. Er zijn geen abonnementskosten mee gemoeid, het enige dat je kan gebeuren is dat een telefoontje wat duurder uit valt dan je dacht. Wat dus bij 1601 eigenlijk niet kan omdat je een tariefmelding krijgt aan het begin van elk gesprek.

Wilaiwan

Re: 1649

Ongelezen bericht door Wilaiwan »

Ik weet wel zeker dat 1649 een van de goedkopere providers is. Ik bel vrij veel zakelijk in Nederland en daar betaal je 4,4cent voor als starttarrief. Maar prive bel ik 1 keer in de week naar Thailand en dan betaal ik 13 cent per minuut. Ik krijg wel elke twee maanden een telefoontje van KPN waarvoor ik niet via hun bel. Is simpel, bij KPN naar Thailand bellen 38 cent per minuut.
Gelijk instellen die 1649.
De groeten

mia mama
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2005 07:01

Re: 1649

Ongelezen bericht door mia mama »

hoi

ik bel sinds maart ofzo via 1649! Werkt super!
Heb afgelopen periode 5 telefoontjes naar Rusland gemaakt en heeeeel veel uren gesprekken in het binnenland gehad, mijn rekening was 8,25 dus heerlijk laag.

Voor de gesprekken naar Rusland via KPN zou ik al meer kwijt geweest zijn

gewoon uitproberen, kijk een maand aan dan zie je het vanzelf.

ineke knoeff
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:41

Re: 1649

Ongelezen bericht door ineke knoeff »

HEB AL MEER DAN EEN JAAR 1649, BETAAL NATUURLIJK VOOR DE 'KABELS' AAN KPN, MAAR ELK GESPREK IN NEDERLAND KOST ME 4 CT. HOELANG HET OOK DUURT

Gesloten