LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angeliques

200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliques »

Groot was de schrik toen ik een telefoonrekening van 220 euro had (tja ben ook maar student en kwam er eigelijk achter toen orange het afgeschreven had en ik opeens rood stond...) even 10 keer heeeeel diep adem gehaald en mn online rekening bekeken. Nou is het een ingewikkeld verhaal, maar ik zal mn best doen:

Mijn broer heeft een tijd geleden een zakelijk abb. voor me afgesloten, zodat ik goedkoop kon bellen. Toen besloot ik om toch maar een eigen abb. af te sluiten, want ik wou een nieuwe telefoon. Simkaartje terug gegeven en die is sindsdien niet meer gebruikt. Omdat ik voor een half jaar weg ging en niet zeker wist of mn telefoon het zou doen in het buitenland mocht ik van mn broer zijn oude telefoon meenemen, waar ook mijn oude nummer (van dat zakelijke abb.) nog in de namenlijst stond. Die telefoon heb ik gebruikt om te smsen met mijn orange kaart in het buitenland, ik had immers toch nog die maandelijkse bundel van orange...

De automatische nummer blok van die telefoon stond niet aan en toen mijn telefoon in mijn tas zat en ik vergeten was m handmatig te blokeren (wat mijn eigen STOM STOM stomme schuld is) heeft ie dus het eerste nummer in de lijst gebeld... angelique (zo heet ik dus) was de eerste naam en hij heeft toen mijn oude nummer gebeld (waarvan de sim dus in geen enkele telefoon zat). Toen is er een telefoongesprek van 1.20 uur vastgelegd en ik heb mondeling van telfort (zakelijk abb.) bevestigd gekregen dat het gesprek naar de voicemail is gegaan. Ik heb toen ik erachter kwam mijn voicemail gebeld en na 2/3 minuten werd de verbinding automatisch verbroken.

Orange gebeld die zeggen dat er wel degelijk een verbinding van 1.20 uur is geweest (na onderzoek). Telfort gebeld, die mogen vanwege de privacy wet geen gegevens van binnenkomende telefoongesprekken uitgeven, moet ik voor naar de politie. Naar de politie geweest, maar die nemen geen aangifte op, want het is geen oplichting... telfort weer gebeld en toen bleek dat er nu een fout zit in mijn voicemail box (niet goed aangesloten ofzo) waardoor de verbinding dus niet automatisch verbroke word. Maar ik heb toenertijd zelf een aantal keer gebeld (ik wou t toch zeker weten) en toen werd de verbinding dus wel vanzelf verbroken... En ik heb voor de lol net nog eens mijn voicemail gebeld.. en de verbinding wordt toch echt automatisch verbroken...

Dus... bij orange geen resultaat, bij telfort geen resultaat, bij de politie geen resultaat... maar ik ben inmiddels wel 220 euro lichter (incl. 20 euro maandelijkse bundel) voor een gesprek naar mijn voicemail..... HELP!!!

Gast

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo, dit heb je al in een andere topic geplaatst.
Dubbel plaatsen is tegen de regels :twisted:

angeliques

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliques »

ehm.. als je dan toch al zo goed kan lezen... heeft degene die dat topic gestart was gevraagd ff zelf een topic te openen... dus waar praat je dan over...?

Gast

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door Gast »

Alweer hetzelfde verhaal? :?:

angeliques

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliques »

Hoezo alweer hetzelfde verhaal?

angeliquea

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliquea »

Iemand enig idee hoe ik die gegevens nu kan opvragen zodat ik kan bewijzen dat ie naar de voicemail is gegaan en er in principe geen 1.20 uur gebeld kan zijn en ik mn geld terug krijg? Hoe kom je (zonder de politie, want die doet hier niet aan) aan goedkeuring om binnenkomende gesprekken in te zien?

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door BjcK »

Als je niet zo-lang naar je andere nummer(voicemail) hebt gebeld, dan zeg je eigenlijk dat Orange de tellertjes niet kloppen?

Wie wijs je nu als schuldige aan? Telfort voor het niet 'dichtgooien' van de lijn na een paar minuten? Of Orange, voor het lange gesprek dat je zelf (perongeluk dan wel) gemaakt hebt?

Dit soort 'fouten' kosten nou eenmaal euro's. Het valt tegen, maar neem de wijze les en het leven gaat verder.

angeliques

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliques »

Tot nu toe dus niemand. Wan tik weet niet of het aan orange of aan telfort ligt\. maar ik ben niet van plan om het erbij te laten zitten. Ik weet alleen niet bij wie ik moet zijn om de gegevens op te vragen.

zrbtt

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door zrbtt »

Als je Telfort voicemailbox inderdaad niet is afgeslagen zul je hier dus een bericht van 2 uur op gehad moeten hebben. Als dat niet zo is kun je overwegen Telfort aansprakelijk te stellen. Had je een dergelijk lang gesprek niet dan zou ik de claim bij Orange neerleggen en zeggen dat hun roaming partner het bewuste gesprek niet goed beeindigd heeft omdat je op je Telfort nummer dit lange gesprek nooit ontvangen hebt. Laat hen maar bewijzen dat het wel zo is. Zal wel een lang slepend verhaal worden, waar ik je veel succes mee wens.

Gast

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door Gast »

Als je Telfort voicemailbox inderdaad niet is afgeslagen zul je hier dus een bericht van 2 uur op gehad moeten hebben. Als dat niet zo is kun je overwegen Telfort aansprakelijk te stellen. Had je een dergelijk lang gesprek niet dan zou ik de claim bij Orange neerleggen en zeggen dat hun roaming partner het bewuste gesprek niet goed beeindigd heeft omdat je op je Telfort nummer dit lange gesprek nooit ontvangen hebt. Laat hen maar bewijzen dat het wel zo is. Zal wel een lang slepend verhaal worden, waar ik je veel succes mee wens.
dit is niet waar; als je de vmail belt en je hebt je berichten beluisterd kom je normaal gesproken in het hoofdmenu uit en het beluisteren van het hoofdmenu kost net zo goed geld als het beluisteren van de voicemailtjes zelf. Het is misschien een beetje zuur dat angeliques nu een gigantische rekening moet betalen voor iets waar ze helemaal geen profijt van heeft gehad, maar de schuld ligt niet bij telfort of orange, het is gewoon domme pech.

angeliques

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door angeliques »

Bedankt voor jullie antwoord! Nee hoor gast, ik heb de voicemail tuurlijk ook zelf afgeluisterd, en na 2 minuten zegt de voicemail dat het gesprek wordt beindigd. Ik heb inmiddels de consumentenbond om advies gevraagd en zij hebben me gezegd dat ik eerst maar eens die voicemail gegevens op moet vragen bij Telfort en dat de wet op privacy onzin is, omdat ik gegevens van mijzelf opvraag en niet van een 3de partij. Dus eerst maar eens een brief sturen naar Telfort dat ik die gegevens wil met een bijlage van mijn Orange rekening en een bevestiging van de politie (waar ze trouwens super aardig waren en mijn bezoek toenertijd hebben vastgelegd mocht ik ooit aan moeten tonen dat ik daar was, zoals nu dus) dat zij geen aangifte hiervoor opnemen.

Ik hoop natuurlijk dat er op deze gegevens staat dat het gesprek geen 1.20 uur heeft geduurd zodat ik mijn geld kan terugvorderen bij Orange. Mocht ik er niet met ze uitkomen... dan moest ik aankloppen bij de geschillen commisie. Nou, ben benieuwd!

cynny
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2005 07:41

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door cynny »

al bij rechtswinkel en rechtsbijstand geinformeerd?

marie84
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2005 14:51

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door marie84 »

om een lang verhaal kort te maken als je in het buitenland gebeld word en je hebt je voicemail aan staat maar je mobiel uit dan betaal JIJ er voor dat iemand je voicemail loopt vol te lullen. Dus niet alleen voor de minuten dat je je voicemail afluisterd. Dit kan dus een duur grapje worden. Ja dit is absurd en belachelijk maar het is niet aan te tonen als oplichting (helaas) zet dus je voice mail uit als je naar het buitenland gaat.

Multivitamine
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2005 20:54

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door Multivitamine »

Is het nog geen 30 dagen geleden kun je altijd het afgeschreven geld terug laten boeken door de bank.
Laten hun dan maar met deurwaarders komen, niet betalen, hierna volgt het kantongerecht en die geeft jou echt wel gelijk, opgelost zaak.

bijvank
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2005 10:27

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door bijvank »

Om ongewenst bellen of sms-en te voorkomen is het handig om de eerste naam in het telfoonboek te voorzien van een vreemd 'nummer'.(b.v. naam:AA nummer:#)
Als er dan per ongeluk gebeld wordt krijg je geen verbinding of kan de sms niet verstuurd worden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door ?? »

@ Marie84: het is helemaal niet absurd en belachelijk maar volstrekt logisch dat het zo gaat. Als iemand jou belt, stuurt het Nederlandse netwerk je gesprek door naar het land en het netwerk waar je op aangemeld bent (bijvoorbeeld: Vodafone Duitsland). Als je dan niet opneemt, stuurt het Duitse netwerk het gesprek weer terug naar Nederland. Het gesprek gaat dus heen-en-weer, waar je dus ook voor betaalt.

Als je dit niet wilt zijn er drie mogelijkheden:
1) zet je voicemail UIT
2) Zet je telefoon UIT (het buitenlandse netwerk geeft dit door aan je eigen netwerk waardoor een gesprek rechtstreeks - dus zonder extra kosten - doorgaat naar de voicemail --> LET OP: je moet je telefoon wel GOED uitzetten!)
3) Activeer een directe doorschakeling naar je voicem

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: 200 euro gefactureerd voor gesprek naar voicemail

Ongelezen bericht door Predicador »

Mensen snappen niet hoe de doorschakelingen naar de voicemail in het buitenland op de rekening komen... Lees voor de gein eens de tips op vakantiebellen.com (van bellen.com).

Voor een indirecte voicemail betaal je:
- het ontvangen van de oproep naar je gsm
- het doorschakelen van de oproep van je gsm (in het buitenland) naar de voicemail (in Nederland)
- het uitluisteren van de voicemail

3 x prijs dus... maar dat legde ?? ook al goed uit. (werkt die toevallig bij een provider ofzo)

Gesloten