LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 9695 ongewenste sms

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
labgirl21
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2007 11:28

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door labgirl21 »

Hallo allemaal,

Ik dacht even mee te doen aan het belspel sms Q-music voor het geluid. Toen ik opeens een hele rare reactie kreeg van een persoon:

goedendag, bedankt voor uw sms hoe gaat het met u, en kunt u wat meer over uw zelf vertellen?

goed mens dat ik ben, stuur ik een smsje terug omdat ik dacht naar en verkeerd persoon te hebben gestuurd: sorry ik smsde naar q-music

vervolgens kreeg ik het volgende bericht:
jaja, je wilt gewoon stiekem meer over mij te weten komen, stel je zelf maar eerst eens voor aan mij..kusjes

Toen gingen er bij mij allemaal alarmbelletjes rinkelen..
Het nummer was 4 cijferig en die rare date achtige dingen...

Ben direct naar radar gegaan op het internet en zag dit onderwerp staan en hoe ik er vanaf kon komen. GELUKKIG! want de smsjes bleven komen ook al reageerde ik niet meer.

ik kreeg bevestiging dat het zou stoppen.

Kan iemand Q-music misshien inlichten over het nummer dat ze gebruiken lijkt op die van een datingbox....??

vriendelijke groeten,

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:40

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hoi,

Ik wilde vandaag ook meedoen aan het geluid en ik smste dus ook per ongeluk naar 9695, nou je begrijpt wel welke berichten ik dus ook kreeg. ik heb ook een bericht gestuurd dat ik met een radiospelletje mee wilde doen maar het stopte dus niet! Ik zat vanavond te eten en toen kreeg ik weer een melding! Ik heb toen Stop gesmst en kreeg een afmelding met de mededeling: bedankt dat u gebruikt hebt gemaakt van onze diensten.
Ben benieuwd wat dit "geintje" mij gaat kosten.

Groeten,

Trudy

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Spam
Ongevraagde berichten via e-mail, via uw mobiele telefoon (SMS of MMS) of via een ander elektronisch kanaal worden ook wel 'spam' genoemd. Ook het ongevraagd versturen van faxen of het bellen met een automatisch oproepsysteem (dan word je door een computer gebeld) valt hieronder.

Telecommunicatiewet
Het versturen van spam en spit is op grond van de Telecommunicatiewet verboden, behalve als u daar zelf toestemming voor hebt gegeven.

Uitzonderingen
Er zijn wel uitzonderingen: een bedrijf dat uw e-mailadres heeft verkregen bij de verkoop van een product of een dienst, mag uw adres ook gebruiken voor het verzenden van berichten, zelfs indien u daar geen toestemming voor hebt gegeven.

Bovendien is het verbod uitsluitend van toepassing op berichten die ontvangen worden door particulieren.
Dien dus indien je, je nooit aangemeld hebt een klacht in bij http://www.spamklacht.nl/ om dit bedrijf eens flink onderuit te laten halen want praktijken als deze zijn dus gewoonweg voor de wet verboden!


Bron: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=6216

phvricky
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 13:39

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door phvricky »

Ja ook ik ontvang regelmatig sms-jes van 9695, alleen weet ik wel hoe ze aan mijn nummer komen, Ik heb namelijk per ongeluk het verkeerde nummer ingetoetst, ik moest 9596 intoetsen om mee te doen aan het geluid wat Q-music momenteel de hele dag op de radio laat horen.
Sindsdien krijg ik sms-jes met "laat nog eens van je horen, ik wil je leren kennen, slaap lekker kus"
Ik ben hier zeker niet van gedient en heb dat in 1 sms-je laten weten en daarna niet meer gereageert, maar ze blijven aan de gang.
Ik denk dat de enigste optie is om totaal niet te reageren dan stoppen ze vanzelf wel, hoop ik.
Succes verder,

Groetjes van Ricky

Petertje001
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007 17:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Petertje001 »

De afmeldcode was toch gewoon CHAT OFF ? Staat duidelijk hier op het forum dat als je CHAT OFF smst naar 9695 dat je dan word afgemeld ofzo.

Blijkbaar maken meer mensen de fout om naar 9695 te smsen ipv 9596. Het zal andersom waarschijnlijk ook gebeuren, krijgen ze daar bij Qmusic van die opgewonden smsjes binnen die eigenlijk voor 9695 bedoeld zijn.

angelakosse
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2007 10:28

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door angelakosse »

ook ik deed mee met het spelletje op Q music en had per ongeluk dee getallen omgedraaid,en kreeg dus steeds sms van ga je nog iets leuks doen vandaag,en ik wil je beter leren klennen ik ben eenzaam,ik heb terug gestuurd om dat ik geen sms meer wou ontvangen,en dan ging hetvan waarom niet het is zo gezellig enz,toen heb ik op advies van iemand die bij hi werkt,stop naar 9695 gestuurd,en het heeft gelukkig gewerkt!!! :P

tangsoodo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:17

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door tangsoodo »

www.mobillion.nl * www.mobilebridges.com

het q-music probleem zit bij bovenstaande organisaties. Na een paar belletjes blijkt dat beide organisaties beschikken over toegang tot de database. Ook beweren beide telefonistes dat de dienst zelf een andere organisatie is..

de eerste paar ontvangen smsjes zijn gratis. daarna heeft de smsdienst per verstuurd sms het recht twee (à 1,50 euro) replies te sturen.

Stuur je dus per abuis een sms en vervolgens een reactie "stop hiermee", dan krijg je dus 2 (gratis) plus 2 x 2 = 6 sms totaal als spam.

enfin grote ergernis en kostenpost door een foutief smsje. dit moet beter gereguleerd worden. door bijvoorbeeld als eerste reactie te sturen: (stoppen? sms dan: '[KEYWORD] OFF' of iets dergelijks.

Bellen werkt ook:

Mobillion B.V.
Copernicuslaan 30
Postbus 554
6710 BN Ede
tel.: +31 318 64 88 33
fax: +31 318 64 88 39
e-mail: [email protected]
internet: www.mobillion.nl

of

Mobile Bridges International Ltd
Nieuwe Steen 2 E-F
Postbus 568
1620 AN, Hoorn NH
Nederland
http://www.mobilebridges.com/nl/contact/netherlands/

Telefoon: +31.(0)88.2200200

daan011
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 21:09

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door daan011 »

Mensen.

Het enige goede antwoord om van deze smerige oplichterij af te komen is het woord "uit" sturen naar 9695.

Heb het zelf net ook gedaan en je krijgt daarna een sms terug met daarin: Bedankt voor het gebruik van onze sms dienst. We hopen u binnenkort weer te verwelkomen.

Van mij part mogen ze een smerige ziekte krijgen!!

dlorah68
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:47

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door dlorah68 »

Ik wens niemand een smerige ziekte toe, maar vind dit geen toelaatbare praktijken, maar ja als je een beetje goed van vertrouwen bent wordt het lastiger te beoordelen of het correct is of niet. Heb inmiddels wat reacties gelezen.

Ik heb me maar even even aangemeld omdat ik net als velen hier een sms je naar Qmusic te versturen. Daarna begon de ellende ik dacht dat ik eerst een kim uit almelo aan de sms had, die wel interesse in me had. Nu ben ik vrijgezel dus das dan wel leuk. Na wat heen en weer gesms begon mijn wantrouwen te groeien. Zag dat mijn beltegoed snel opraakte en bovendien hoe kunnen ze nou weten wie er man en wie er vrouw is. En hoe kan iemand nou geintereseerd raken door iemand per sms te leren kennen.
Dus ja nu ik het twee na laatste bericht hieronder lees kom ik tot de conclusie dat ik gewoon niet meer terug moet smsen, omdat ze anders een aantal sms jes terug mogen sturen.

'Chat of' of 'uit' of 'stop' sturen naar 9695 werkt volgens mij ook niet (ik heb dat ook gedaan), omdat er ook daarna nog steeds smsjes binnenkomen.


groet,

Pajero
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:37

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Pajero »

MobDesk Nederland, bel 0900-6623375

Alle SMS-dienstverleners, telefoonmaatschappijen, consumentenorganisaties en de OPTA hebben afgesproken dat het afmelden voor alle SMS-diensten hetzelfde en vooral eenvoudig moet zijn. MobDesk helpt u daarbij.

MobDesk verzorgt namens diverse SMS-dienstverleners in Nederland de klantenservice voor de navolgende verkorte nummers - voor alle overige nummers kunnen wij u NIET van dienst zijn:

2428
6010
7222
7878
7880
9695


Belangrijk!

Voor het snel kunnen afmelden via MobDesk heeft u ALTIJD de volgende gegevens nodig:
- het mobiele nummer waarop de SMS-berichten ontvangen worden
- en het 4-cijferige nummer (de shortcode) die bij de dienst hoort; dit nummer staat vermeld als afzender van het bericht.


Mogelijkheden van afmelden:

1. Via SMS

De eenvoudigste methode om u af te melden is het sturen van een zogenaamd stop-SMS. Afmelden doet u door STOP (HOOFDLETTERS!!!)naar de shortcode te sturen. Bijvoorbeeld: STOP naar 7222.


2. Via e-mail

U kunt zich afmelden door een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin de vermelding van uw mobiele nummer. Zonder uw mobiele telefoonnummer kunnen wij u NIET afmelden.


3. Telefonische helpdesk

U kunt zich ook afmelden via de MobDesk servicelijn: 0900-6623375 (0,55 epm). Via dit nummer kunt u aangeven voor welke dienst u uitgeschreven wenst te worden. Vergeet niet het telefoonnummer te vermelden waarop u de berichten ontvangt.


4. Als alles mislukt..

De SMS-dienstverleners van 2428, 6010, 7222,7878, 7880 en 9695 houden zich strikt aan de gemaakte afspraken. Andere dienstverleners meestal ook. Wanneer u desondanks klachten houdt, kunt u tenslotte ook bellen met uw telefoonmaatschappij. Aan de shortcode kunnen zij precies zien welke dienstverlener uw dienst faciliteert. Zij kunnen u vervolgens doorverwijzen naar de dienstverlener van uw dienst.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, hier ook wat problemen met het nummer 2428!!!
Mijn huisgenoot (franse nationaliteit) zag op tv dat nummer, en dacht een keer voor de lol te reageren.
Hij kreeg een sms terug, maar hij wilde niet verder daarmee gaan, omdat hij het uit de gein een keer probeerde, heeft hij STOP terug ge-smst.
Waarop hij weer een sms kreeg, en hij wederom STOP smste.
Hij werd bedolven onder de smsjes, en dat resulteerde in een rekening ver boven de 200 euro!!!

Toch niet normaal?
Hij kan amper goed nederlands schrijven, maar STOP kent hij natuurlijk dan wel, dus dat kennen ze daar ook wel aan de andere kant.

Weet iemand of er hierover een aanklacht ingediend kan worden, wat er aan te doen is, en waar ik terecht kan?
EN WAT VOOR IETS DAT EIGENLIJK IS?!

Die jongen is er gewoon ingeluist!

carooltje88
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:40

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door carooltje88 »

Hoi!

Ik heb dus ook zo'n raar smsje gekregen! Maar met mn stomme kop sms ik terug dat ik dit niet wil (toen had ik deze site nog niet bekeken)!!
Dom, dom, dom, dom. Maar wat nu????

Groetjes Carola

kaat23
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 20:43

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door kaat23 »

Hallo ik heb ook nummer omgedraaid bij q music,maar heb ook nog mijn adresgegevens doorgegeven ja dom weet ik,maar dacht echt dat dat met q music te maken gehad.vervelend hoor

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Maar wordt er nou iets aan gedaan?
Mag dat zomaar?
Kun je ergens je geld terugeisen?

Kan toch niet zo... :?

Petertje001
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007 17:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Petertje001 »

Iets tegen te doen? Natuurlijk, gewoon niet zo stom zijn om een verkeerd nummer te bellen of te smsen.

Ben je nou werkelijk boos omdat de fout die je gemaakt hebt geld kost? Ze kunnen bij dat verkeerde nummer toch niet ruiken of je goed of fout bent, logisch dat zij gewoon antwoord geven op smsjes die binnenkomen en je gewoon behandelen als een normale klant voor hun lijn.

Jij neemt toch neem ik aan ook de telefoon op als je gebeld word? En degene die jou belt kost het ook geld, die gaat dan toch ook niet zeggen "ja sorry het is mijn fout, maar ik wil toch graag dat JIJ mijn fout even gaat betalen".

Tsss...

Volgens mij is het nog een van de nettere firma's, ze hebben op hun website ook gewoon netjes de codes staan om je af te melden. Ik heb helaas wel eens spontaan smsjes gehad van een nummer waar nergens niets over te vinden was, dán heb je pas een probleem.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, Petertje, let wel even op wát je zegt hoor!
Ik ben zelf niet de fout ingegaan, maar de ex van mij, toen hij nog bij me in woonde.
Ik weet nu nog steeds niet waar dat nummer (2428) van is!!!

Hij had na één bericht terug een aantal malen "STOP" ge-smst, maar ze gingen gewoon door, en de rekening volgde wel tot mijn grote schrik, want ik wist echt helemaal nergens van af.
Dat nummer stond trouwens op 2 rekeningen, en ik snap er nu nog niks van hoe dat is gekomen, en zal er waarschijnlijk nooit achter komen.

Zo is dat dus bij mij gegaan...
Zelf doe ik nooit mee met dat soort onzin.

Petertje001
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007 17:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Petertje001 »

Tja, ik zou zeggen misschien kun je dan beter ook zelf even opletten want deze "discussie" gaat helemaal niet over nummer 2428 maar over 9695. Jij gaat nu dus appels met peren vergelijken lijkt me zo.

Als ik de reacties en opmerkingen in deze thread zo eens teruglees zijn het voor 99% mensen die zelf naar 9695 hebben gesmst in plaats van naar 9596 en nu boos zijn omdat ze antwoord krijgen en blijkbaar wél naar de website van tros radar kunnen googlen maar niet naar de stopcode van 9695.

Ik lees al een poosje mee en erger me gewoon aan de simpelheid waarmee mensen het hebben over oplichting en al dat soort termen. Allemaal leuk en aardig en er zijn vast een boel oplichters in het hele smswereldje, maar als ik het zo allemaal teruglees zijn het vooral mensen die zélf een fout hebben gemaakt door naar 9695 te smsen en dus niet spontaan allerlei smsjes 'zomaar' krijgen. Als je ergens naartoe smst of belt mag je verwachten dat je antwoord krijgt, en daar moet (en kan) je volgens mij niet boos om worden.

Dat kan met dat nummer 2428 waar jij naartoe hebt gesmst, of je vriend dan, wel heel anders zijn maar daar gaat dit onderwerp niet over.

En dat de smsjes zo duur zijn, tja zo zijn de tarieven gewoon volgens mij. Als je dat oplichting noemt, dan noem ik de prijs van een mercedes bij deze ook maar oplichting, of een biertje bij de eerste de beste kroeg.... je betaald tenslotte ook wel idioot veel voor verdomd weinig ;-)

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ja, klopt ook wel wat je zegt, de één stinkt er eerder in dan een ander.
De één heeft het door en de ander niet.

Maar wat nummers betreft: het komt allemaal op hetzelfde neer, één pot nat.
Daarom mag ik 2428 hier toch ook wel vermelden?
Gaat om hetzelfde onderwerp, alleen de nummers verschillen.

Petertje001
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007 17:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Petertje001 »

Van mij mag je alles vermelden, maar allemaal 1 pot nat lijkt me toch iets overtrokken... Er zit toch ook verschil tussen een 0900-sexlijn en 0900-8844 ? (ik zou als ik jou was tenminste niet gaan hijgen als je dat laatste nummer belt).

Dus nee, ik zou niet alles over 1 kam scheren. De werkwijze voor nr 2428 lijkt me compleet anders dan die van 9695, de klacht die jij hebt is in ieder geval heel anders dan de mensen die per ongeluk naar 9695 hebben gesmst.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Voor mij is het één pot nat, die 4-cijferige nummers.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar ze allemaal van zijn, dus voor mij zijn ze 'hetzelfde'.

Als jij mij daadwerkelijk kan verklaren waar deze nummers bij horen, ben ik je zeer dankbaar, want ik weet het niet... :roll:

Gesloten