LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'aanbieding bij KPN'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hoppentocht

'aanbieding bij KPN'

Ongelezen bericht door hoppentocht »

Vandaag werd ik gebeld door een medewerker van KPN met de volgende mededeling:

"Wij willen onze vaste klanten graag houden en daarom hebben wij voor u als trouwe klant, een mooie aanbieding"

De 'aanbieding' voor de trouwe klant is als volgt:

Ik kan mijn huidig abb verlengen met 6 maanden tegen een aantrekkelijke korting van 20%.

Voor mij betekent dit dat ik ipv 25 euro, 20 euro zou gaan betalen.
Mijn huidig abonnement heeft een toestel inbegrepen dat ik na 2 jaar dubbel en dwars heb afbetaald.
Toch wil men in mijn verlenging dit toestel mee blijven rekenen.

Ik heb de KPN-ster dan ook medegedeeld dat ik met een sim-only dan stukken goedkoper uitben.
De medewerkster reageerde teleurgesteld en ging hier niet verder op in.

Later heb ik de klantenservice teruggebeld. Ik vind namelijk dat men poogt mij als vaste klant, op een verkeerd been te zetten door mij een onnodig duur abonnement te verkopen alsof ik hier een voordeeltje haal.

Dit was echter geen 'serieuze klacht'.
Er werd mij uitgelegd dat het nemen van een 2 jarig abonnement met telefoon geen lening is voor die telefoon. En dat dit dus een mooie aanbieding is.
Als ik daar niet op in wil gaan 'moet ik dat zelf weten'.
Ook was ik de eerste die aangaf er zo over te denken. Dat maakt mij dan toch een HEEL bijzonder mens.....

Toen ik vroeg of die telefoon dan misschien een kadootje van de KPN geweest was, viel hij even stil.

Ik heb hem verteld dat KPN nu één klant minder heeft (en als ik hem mag geloven ben ik dus de enige). Maar ik laat mij niet besodemieteren en wens niet verder met een bedijf dat zijn klanten zo behandeld, in zee te gaan.

Nu neem ik een sim-only abonnement van 7 euro p.m. bij een andere provider.
Mijn voordeel: 18 euro per maand! Da's een korting van +/- 75%!!

Erik Hoppentocht

Wolter32

Re: 'aanbieding bij KPN'

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Wat je gelijk hebt. Natuurlijk zit het toestel wel in berekend in de abo kosten.
De provider koopt ze in groote hoeveelheden en dus goedkoop in en verdienen dus dik op een abo met toestel. Profiders geven je dat echt niet kado en vind dit dan ook misleiding naar vaste klanten toe.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Toevallig: daarnet ook gebeld. Ik ga nooit in op een telefonisch aanbod. Heb gevraagd of ik een schriftelijke bevestiging kon ontvangen. Nee, dat kon niet. Jammer dan, dan heb ik geen interesse. Ze wilde nog een paar vragen stellen ("dat ben ik wettelijk verplicht"?). Afgekapt en nogmaals gezegd: GEEN interesse.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Let ook erg op bij de andere consumenten zogenaamde goede abonnementen.

Op onbegrijpelijke wijzen kan je heel erg over je tegoed uitkomen omdat meerdere zaken van je bundel afgaan en daarna de tikker erg hard aftikt met 0,35ct per gesprek (ook gesprekken van 1 seconde).

Dus ben je in het buitenland aan het begin van de maand en bel je daar de helft van je bundel weg. Dan ga je snel over je bundel terwijl je dat geheel niet verwacht. Dus ondanks dat ik maar 70% van mijn minuten had verbeld en maar 50 Euro buitenland, was ik ruim 200 euro boven mijn bundel kwijt.

Voelt heel slecht aan als je al een duur abonnement (100Euro) hebt. De mevrouw van KPN bleef maar herhalen dat het echt in de voorwaarde staat. Het staat in de regels dus is het goed, dat voelt klantvriendelijk.

Niet doen KPN dus als je het kan vermijden.

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Ik heb ze hier op het werk ook regelmatig aan de telefoon. Altijd een goede aanbieding zegt men, maar als je even doorvraagt blijkt het eigenlijk altijd een goede aanbieding voor KPN of voor een andere provider te zijn, maar niet voor je eigen geld.

Gesloten