LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abo met simlock?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Abo met simlock?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb net een abo bij Vodafone afgesloten (met nummerbehoud, overstap van t-mobile).
Hierbij gekozen voor een nieuwe telefoon (oude was toch 'op' na 3 jaar).

Echter, ik krijg een toestel mee wat voorzien is van een simlock.

Had men dit niet moeten vertellen op een of andere wijze? Want ik doe toch een abo bij Vodafone?

Beetje vreemde gang van zaken - want nu is mijn eigen telefoon dus wel defect geraakt - en kan ik niet alvast de nieuwe gebruiken.

Volgens mij hoort het niet helemaal zo te gaan - of mis ik iets?

In het verkoopgesprek is het in ieder geval niet vermeld.

pureboi
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 19:21

Re: Abo met simlock?

Ongelezen bericht door pureboi »

meestal zijn de toestellen gesimlockt en gebranded, wat wil zeggen dat er aan de buitenkant logo's van de provider opstaan en ook in het menu van de telefoon zelf. ik denk dat het wel in je contract zal staan. meestal wordt er van uitgegaan dat mensen dit weten en vermelden ze alleen duidelijk als een toestel juist simlockvrij is.

maar er is een oplossing voor je probleem: je kunt de simlock makkelijk laten verwijderen. ikw eet niet waar je woont, maar bijna in elke grotere plaats heb je wel een "Turkse" telefoonwinkel waar ze voor €5 of €10 de simlock voor je dr af halen. Daarna kun je elke simkaart in de telefoon doen.

stofzuigertje

Re: Abo met simlock?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de meeste providers kun je een prepaid van zelfde firma kopen en die gebruiken als je toestel kapot is, echter, Vodafone heeft voor zover ik weet een Simlock voor Prepaid en Abonnementen die verschillend zijn.

Dus bij alle overige kun je een goedkope prepaid gebruiken maar bij kruitvat stonden ook diverse simlockvrij te koop, net als diverse telefoon winkels vanaf €29,95

Veel mensen kopen deze verouderde goedkope en kunnen via Lebara en andere buitenland aanbieders op vakantie dan de kaart wisselen.

Verder heb ik liever een Abonnement Sim Only en Simlockvrij telefoontje, dit is dan meestal veel goedkoper.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Abo met simlock?

Ongelezen bericht door queenfan »

Er zijn toestellen die je alleen bij een bepaalde provider kan kopen, en dan kan er een simlock opzitten klopt, dit is zo het geval met de iPhone en T-Mobile en de Blackberry Storn bij Vodafone.

Na een jaar zijn de providers verplicht de simlock te verwijderen en dit moet gratis gebeuren.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Abo met simlock?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

meestal wordt er van uitgegaan dat mensen dit weten en vermelden ze alleen duidelijk als een toestel juist simlockvrij is.
Als dat al zo is, wil dat nog niet zeggen dat het correct is. Ik heb geen idee hoe dit wettelijk in elkaar steekt, maar het is op zijn minst erg slordig en klantonvriendelijk.
maar er is een oplossing voor je probleem: je kunt de simlock makkelijk laten verwijderen. ikw eet niet waar je woont, maar bijna in elke grotere plaats heb je wel een "Turkse" telefoonwinkel waar ze voor €5 of €10 de simlock voor je dr af halen.
Het is een oplossing, echter volgens Vodafone vervalt je garantie vanaf dat moment. Mocht er iets mee gebeuren heb je op z'n minst een hoop ellende

Gesloten