LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABONNEMENT GSM WEB LOOPT AL ZONDER TELEFOON ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
scwk

ABONNEMENT GSM WEB LOOPT AL ZONDER TELEFOON ?

Ongelezen bericht door scwk »

Op 28 oktober heb ik een abonnement afgesloten bij GSM web waar ik een telefoon bij kreeg. Op de website stond vermeld dat deze telefoon direkt leverbaar was.
Nu is het inmiddels 16 november en heb ik nog geen telefoon,
eerst werd gezegd dat deze 111 november weer leverbaar zou zijn nu zeggen ze waarschijnlijk 22 november maar dit is niet zeker.
Grootste probleem is dat mij abonnement wel gewoon is ingegaan op 28 oktober terwijl ik geen telefoon heb ontvangen en ook geen sim-kaart dus wat moet ik met een abonnement ??
Bellen is onmogelijk naar de klantenservice wegens enorme wachttijden en dus hoge kosten. Mailen wel maar ik kom niet verder dan dat ze zeggen "wij kunnen er niets aan doen " .....
Kan dit nu zomaar ?

Wilde mijn abonnement opzeggen maar dit kan niet zeggen zij, terwijl ik denk zij leveren niet wat beloofd is.
Maar het aller vervelendste vind ik dat ik nu betalen moet voor een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken.

Is er iemand die weet of dit zomaar kan ?
Ik baal enorm !!! :evil:

Roytheslayer

Re: ABONNEMENT GSM WEB LOOPT AL ZONDER TELEFOON ?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Zolang jij nog niks getekend hebt hebben ze geen poot om op te staan.
Het gaat je alleen wel veel tijd kosten.
Veel webshops hebben inderdaad de neiging om op moment van aanvragen het abonnement meteen te activeren.
Klant aansluiten is heel makkelijk voor ze, annuleren hebben ze meer moeite mee :)
Bij welke provider zit je?
Als je er niet uitkomt met ze wil ik wel proberen wat ik voor je kan doen via de dealerdesk van desbetreffende provider.

scwk

Roytheslayer schreef:Zolang jij nog niks getekend hebt hebben ze geen poot om op te staan.
Het gaat je alleen wel veel tijd kosten.
Veel webshops hebben inderdaad de neiging om op moment van aanvragen het abonnement meteen te activeren.
Klant aansluiten is heel makkelijk voor ze, annuleren hebben ze meer moeite mee :)
Bij welke provider zit je?
Als je er niet uitkomt met ze wil ik wel proberen wat ik voor je kan doen via de dealerdesk van desbetreffende provider.
Natuurlijk is het kontrakt getekend als dat niet getekend was had ik ook geen probleem.
De provider is T-mobile.
Zou leuk zijn als je iets kunt regelen.

Roytheslayer

Dan word het lastiger.
Maar als het contract getekend is dan zouden ze het simkaartje al gewoon kunnen sturen.
Maar als het contract getekend is dan kan ik het verder voor je niet annuleren.
En GSMweb zal dat ook niet gaan doen, in deze zit er niks anders op dan wachten op het toestel.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ik ben bang dat je juist weinig hebt om op te staan?

Je bent met T-mobile een contract aangegaan voor het leveren van de mogelijkheid om te bellen / internetten / smsen / etc. Als je de SIM-kaart hebt, heb je die mogelijkheid. Misschien niet met de door jou gewenste telefoon, maar je kunt die SIM-kaart wel gebruiken en dus leveren zij de overeengekomen diensten.

Met GSM Web ben je overeengekomen dat je een telefoon krijgt, als je een abonnement bij een derde (T-mobile in dit geval) afsluit. GSM Web is hier dus in gebreke, niet T-mobile.

Ik zou persoonlijk GSM Web aansprakelijk stellen (aangetekende brief) met een kopie naar T-Mobile. Immers, GSM Web heeft niet geleverd.

Mocht je de SIM-kaart niet hebben, dan is ook T-mobile natuurlijk in gebreke.

scwk

Roytheslayer schreef:Dan word het lastiger.
Maar als het contract getekend is dan zouden ze het simkaartje al gewoon kunnen sturen.
Maar als het contract getekend is dan kan ik het verder voor je niet annuleren.
En GSMweb zal dat ook niet gaan doen, in deze zit er niks anders op dan wachten op het toestel.
Als ik geen kontrakt getekemd had zat ik ook nergens aan vast
en had ik geen probleem dat lijkt mij logisch.....

Roytheslayer

Ja dat lijkt logisch, totdat je het meemaakt en het vrij lastig is om er vanaf te komen.
Veel webshops hebben de neiging om je al aan te sluiten voordat je getekend hebt.

scwk

mpr1980 schreef:Ik ben bang dat je juist weinig hebt om op te staan?

Je bent met T-mobile een contract aangegaan voor het leveren van de mogelijkheid om te bellen / internetten / smsen / etc. Als je de SIM-kaart hebt, heb je die mogelijkheid. Misschien niet met de door jou gewenste telefoon, maar je kunt die SIM-kaart wel gebruiken en dus leveren zij de overeengekomen diensten.

Met GSM Web ben je overeengekomen dat je een telefoon krijgt, als je een abonnement bij een derde (T-mobile in dit geval) afsluit. GSM Web is hier dus in gebreke, niet T-mobile.

Ik zou persoonlijk GSM Web aansprakelijk stellen (aangetekende brief) met een kopie naar T-Mobile. Immers, GSM Web heeft niet geleverd.

Mocht je de SIM-kaart niet hebben, dan is ook T-mobile natuurlijk in gebreke.
Ik heb ook geen sim-kaart ontvangen dus ik kan sowieso niets met het abonnement.
Waar het omgaat is dat ik nu een abonnement heb zonder telefoon, dan moet ik nu een andere telefoon gaan kopen om mijn abonnement te kunnen gebruiken.
Mijn "oude" telefoon is stuk vandaar dit abonnement met telefoon, toen ik het afsloot stond op de website vermeld dat de telefoon direkt leverbaar was,
Nu is de telefoon van de website verdwenen dus helemaal niet meer te bestellen.

Roytheslayer

Om welk toestel gaat het?

scwk

Roytheslayer schreef:Om welk toestel gaat het?
Een Blackberry 8520

Roytheslayer

Is inderdaad moeilijk te krijgen toestel nu.
Word de 22e inderdaad weer verwacht bij de leverancier.

scwk

Roytheslayer schreef:Is inderdaad moeilijk te krijgen toestel nu.
Word de 22e inderdaad weer verwacht bij de leverancier.
Dat hoop ik eerder zeiden ze al de 11 de
Als hij de 22 ste echt leverbaar is ,
betaal ik dus 1 maand een abnnement die ik niet heb kunnen gebruiken
geen telefoon en geen sim-kaart......
:?

runner22

Ongelezen bericht door runner22 »

Ik heb hetzelfde probleem, heb wel een simkaart heb ik zelf om gevraagd.
Kreeg een aanbieding van een korting van 30,00 euro voor een andere telefoon. Is echt een lachertje die korting. Als er nu nog veel meer mensen problemen hebben, kunnen we onze krachten bundelen.

scwk

runner22 schreef:Ik heb hetzelfde probleem, heb wel een simkaart heb ik zelf om gevraagd.
Kreeg een aanbieding van een korting van 30,00 euro voor een andere telefoon. Is echt een lachertje die korting. Als er nu nog veel meer mensen problemen hebben, kunnen we onze krachten bundelen.

probleem is dat ik ook geen simkaart heb......
hoef ik tocch niet op te vragen horen ze toch toetezenden
hoort bij het abonnement.....

Roytheslayer

Hoort zeker bij het abonnement, en had gsmweb al lang kunnen toezenden.
Punt is gewoon dat je getekend hebt en dus via T-Mobile rechtstreeks moeilijk kunt annuleren. Zij leveren namelijk gewoon de dienst. De simkaart die is aangevragen is namelijk gewoon actief, alleen dus niet geleverd door gsmweb.
Alleen is dat dus niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile maar van gsmweb.
Je bent in deze dus echt afhankelijk van gsmweb.

scwk

*12* schreef:En van de moderator jij krijgt een ban met dat slappe geklets van je :roll:

???????mis ik iets

scwk

Roytheslayer schreef:Hoort zeker bij het abonnement, en had gsmweb al lang kunnen toezenden.
Punt is gewoon dat je getekend hebt en dus via T-Mobile rechtstreeks moeilijk kunt annuleren. Zij leveren namelijk gewoon de dienst. De simkaart die is aangevragen is namelijk gewoon actief, alleen dus niet geleverd door gsmweb.
Alleen is dat dus niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile maar van gsmweb.
Je bent in deze dus echt afhankelijk van gsmweb.
Neem toch aan dat de simkaart bij T-Mobile vandaan komt .....
Weet ook niet hoe het werkt maar is wel balen,.,,,
:?

Roytheslayer

Nee, een dealer heeft de simkaarten gewoon op voorraad.
Moet ze alleen nog toewijzen aan een abonnement, en in dit geval dus opsturen naar de klant.

scwk

Roytheslayer schreef:Nee, een dealer heeft de simkaarten gewoon op voorraad.
Moet ze alleen nog toewijzen aan een abonnement, en in dit geval dus opsturen naar de klant.
Dan blijven ze toch ingebreke.....
hadden ze volgens mij direkt na afsluiten van het kontrakt in ieder geval de simkaart moeten opsturen.....of mis ik iets....

Roytheslayer

Ja gsmweb blijft in deze inderdaad in gebreke.
Zij hadden al lang de simkaart uit kunnen leveren.
Toestel zijn zij ook afhankelijk van de leverancier en inderdaad is van de curve de verwachte datum een aantal keer verschoven.
Neemt niet weg dat ze daar de klanten uiteraard meer over moeten informeren.
Zou het nu alleen zo snel mogelijk proberen te regelen, je bent bijna een maand verder en dan word het moeilijker om het contract te annuleren.
Weet niet of je nog wil wachten op het toestel of niet, maar zou anders proberen te regelen met gsmweb dat ze de gemaakte kosten van afgelopen maand voor hun rekening nemen.

Gesloten