LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Goedemiddag,
Al jaren zit ik bij Hollandsnieuwe, over het algemeen ben ik erg tevreden over deze provider.
Echter heb ik 2 weken (28-12) geleden mijn abonnement bij hen verlengd, en deze keer niet simonly, maar met een iphone 11 erbij.
Het zou uiterlijk 5 werkdagen duren voordat ik de telefoon binnen zou krijgen, maar nu (12 januari) ruim 2 weken verder, heb ik de iphone nog niet ontvangen.
Het nieuwe abonnement bestaat uit 2 componenten. Ik betaal €24 voor de telefoon en €11 voor data/bellen.
Op 7 januari is er al €35 afgeschreven, terwijl ik nog geen telefoon ontvangen heb.
ik heb hier contact over opgenomen met de klantenservice, zij geven kort gezegd aan dat ik pech heb & geduld moet hebben tot mijn telefoon binnen komt, als ik de telefoon 18 januari nog niet ontvangen heb, dan mag ik weer contact opnemen.
Nu heb ik er best begrip voor dat de telefoon niet op voorraad is en heb ik ook gewoon nog een mobiel, dus wat dat betreft heb ik geen haast. Maar mijn vraag is nu eigenlijk, mogen zij deze €24 voor de telefoon zomaar bij mij inrekening brengen, terwijl ik het apparaat nog helemaal niet ontvangen heb / zicht op wanneer ik deze wel ontvang?
Ik hoor graag!
Groet, Sanna
Al jaren zit ik bij Hollandsnieuwe, over het algemeen ben ik erg tevreden over deze provider.
Echter heb ik 2 weken (28-12) geleden mijn abonnement bij hen verlengd, en deze keer niet simonly, maar met een iphone 11 erbij.
Het zou uiterlijk 5 werkdagen duren voordat ik de telefoon binnen zou krijgen, maar nu (12 januari) ruim 2 weken verder, heb ik de iphone nog niet ontvangen.
Het nieuwe abonnement bestaat uit 2 componenten. Ik betaal €24 voor de telefoon en €11 voor data/bellen.
Op 7 januari is er al €35 afgeschreven, terwijl ik nog geen telefoon ontvangen heb.
ik heb hier contact over opgenomen met de klantenservice, zij geven kort gezegd aan dat ik pech heb & geduld moet hebben tot mijn telefoon binnen komt, als ik de telefoon 18 januari nog niet ontvangen heb, dan mag ik weer contact opnemen.
Nu heb ik er best begrip voor dat de telefoon niet op voorraad is en heb ik ook gewoon nog een mobiel, dus wat dat betreft heb ik geen haast. Maar mijn vraag is nu eigenlijk, mogen zij deze €24 voor de telefoon zomaar bij mij inrekening brengen, terwijl ik het apparaat nog helemaal niet ontvangen heb / zicht op wanneer ik deze wel ontvang?
Ik hoor graag!
Groet, Sanna
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Je hebt 2 zaken afgesloten:
1: Je hebt een telefoon op afbetaling gekocht die over 24 maanden verspreid wordt geïncasseerd, dus vanaf NU.
2: je hebt een abo afgesloten wat je ook in je oude tel kan gebruiken. Daarvoor betaal je ook vanaf NU.
Als je nu nog niet zou beginnen met afbetalen van je appel zou je straks klagen dat je moet betalen voor een tel na 24 maanden.
1: Je hebt een telefoon op afbetaling gekocht die over 24 maanden verspreid wordt geïncasseerd, dus vanaf NU.
2: je hebt een abo afgesloten wat je ook in je oude tel kan gebruiken. Daarvoor betaal je ook vanaf NU.
Als je nu nog niet zou beginnen met afbetalen van je appel zou je straks klagen dat je moet betalen voor een tel na 24 maanden.
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Okay, betalen voor iets dat je niet hebt. Zal ik Alfatrion's woorden een beetje verdraaien, het is non-conform. En niet koosjer. Ik denk dat Alfa wel ergens een regeltje uit een boek weet te citeren dat je gelijk gaat geven.
Maar of daarmee je probleem verholpen is, geen idee.
Maar of daarmee je probleem verholpen is, geen idee.
sjohie
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Eigenlijk maakt het natuurlijk niks uit. Je betaalt zoals mahadma al aangaf de telefoon af in bepaald aantal termijnen. Je betaalt dus uiteindelijk een vast bedrag, of je nou begint met afbetalen in januari en de laatste keer betaalt in december 2022 (uitgaande van 24 termijnen) of dat je begint in februari en de laatste keer betaalt in januari 2023.
Deze betalingsverplichting ben je aangegaan in het contract dat je bent aangegaan en daarin zal ook aangegeven staan wanneer de betaling begint. In principe is dat niet direct verbonden met wanneer de telefoon geleverd wordt. Je moet het dus niet zien als huur voor de telefoon of iets dergelijks (waarbij het inderdaad logisch zou zijn dat je pas betaalt als je de telefoon hebt ontvangen).
Deze betalingsverplichting ben je aangegaan in het contract dat je bent aangegaan en daarin zal ook aangegeven staan wanneer de betaling begint. In principe is dat niet direct verbonden met wanneer de telefoon geleverd wordt. Je moet het dus niet zien als huur voor de telefoon of iets dergelijks (waarbij het inderdaad logisch zou zijn dat je pas betaalt als je de telefoon hebt ontvangen).
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Samengevat: je gaat geen cent meer betalen voor je telefoon omdat ze die kosten nu al in rekening brengen. Hopelijk wordt je nieuwe toestel snel geleverd, dan is alles helemaal opgelost.
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Het zijn inderdaad >2 weken, maar dat vertaalt zich in ~10 werkdagen, in een pandemie, tijdens de feestdagen, terwijl alle bezorgdiensten overkoken, en er in heel China geen container te vinden is om vol te stoppen met iPhones om die vervolgens te verschepen naar Europa. Kortom bijzondere tijden, waarbij logistieke processen wat stroever kunnen lopen.
Los daarvan heb je 24 termijnen betaling voor de koopsom van de telefoon afgesproken, dus die zal je in totaal moeten voldoen, of dat nu al deze maand begint, of volgende maand. Je krijgt geen maand korting ofzo.
Los daarvan heb je 24 termijnen betaling voor de koopsom van de telefoon afgesproken, dus die zal je in totaal moeten voldoen, of dat nu al deze maand begint, of volgende maand. Je krijgt geen maand korting ofzo.
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Als reactie hier even op, hij zou de volgende werkdag in huis zijn, toen werd het 5 dagen, en nu is het onbekend wanneer de telefoon komt.
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Ik snap je wel hoor, als ik een nieuw "speeltje" koop, en ik ben gewend om alles wat ik bestel, de volgende dag in huis te kunnen hebben, ben ik ook niet te genieten als het ook maar één dag langer duurt dan beloofd. Maar als ik zo op de site van ze kijk, is het ook net één type , de "11" met 128Gb in het wit? Kan je anders niet voorstellen om die om te ruilen voor een zwarte, die ze wel op voorraad hebben? Ik bedoel, een toestel van een kleine 800 euro stop je toch in een betonnen hoesje voor de zekerheid, wat maakt de kleur dan nog uit?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
Nee, dat mag niet. Het gaat om een koop. Daarvoor geldt dat als uitgangspunt dat er gelijk over gestoken moet worden. In afwijking hiervan mag worden afgesproken dat tot 50% vooruit betaald moet worden, maar dat is hier kennelijk niet gebeurt. Daarnaast heb je een krediet afgesloten. Maar dat doet niets af van de koopsom niet opeisbaar is.sa-nna schreef: ↑12 jan 2021 12:14Nu heb ik er best begrip voor dat de telefoon niet op voorraad is en heb ik ook gewoon nog een mobiel, dus wat dat betreft heb ik geen haast. Maar mijn vraag is nu eigenlijk, mogen zij deze €24 voor de telefoon zomaar bij mij inrekening brengen, terwijl ik het apparaat nog helemaal niet ontvangen heb / zicht op wanneer ik deze wel ontvang?
Re: Abonnement Hollands Nieuwe wel betaald, maar geen telefoon
De € 24 is maandbetaling voor het krediet. Is niet te zien als opeising van de koopsom. Zoals al heel helder uitgelegd: vervelend dat de telefoon later is, maar maakt voor de betaling weinig uit want alle termijnen van € 24 zullen betaald moeten worden. Of dat nu start of een maand later maakt geen verschil.