LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurd hoge factuur Tele2, hoe kan dit?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marije1234

Absurd hoge factuur Tele2, hoe kan dit?

Ongelezen bericht door marije1234 »

Hallo,

Ik ben sinds anderhalf jaar klant van Tele2. Heb een abonnement met 1500 MB en 300 belminuten en het kost 38 euro per maand. Gaat altijd prima, zit er soms een paar euro overheen maar dat houd ik altijd in de gaten met de Tele2 app. Vandaag heb ik op mijn rekening gekeken en ben me rot geschrokken, het blijkt dat mijn vorige rekening maar liefst 200 euro was. Ik heb via Tele2 ingelogd om mijn factuur te kunnen bekijken en het blijkt dat ik op 15 november mijn bundel heb opgemaakt, dit was tevens de laatste dag van deze bundel. De volgende dag zou mijn nieuwe bundel ingaan, met weer 1500 MB etc. Het klopt inderdaad dat ik een SMS'je heb gekregen, dit was om 9u 's avonds en vanaf toen heb ik rustig aan gedaan met internet (alleen op WIFI etc.). Ik heb gebeld met Tele2 en heb de telefoniste verteld dat ik dus vanaf 9u 's avonds maar liefst 1000 MB heb verbruikt, dit is toch echt onmogelijk?! Zij heeft me verteld dat het waarschijnlijk ligt aan bepaalde apps of dat ik toch meer op 3G heb gezeten dan gedacht (ja natuurlijk mevrouw, ik heb in drie uur tijd voor meer dan 1000 MB op internet gezeten). Ze zei dat ze verder niets voor me kon doen. Maar mijn hemel, het kan toch echt niet dat ik voor zoveel MB heb opgemaakt terwijl ik wist dat ik rustig aan moest doen omdat mijn bundel op was?! De telefoniste kon me niet vertellen hoe en waarom de rekening zo hoog was (zal wel weer met privacy te maken hebben...)

Misschien kan iemand me helpen? Wat kan ik doen? Nog eens contact opnemen met Tele2? Ik kan het maar echt niet geloven dat ik blijkbaar voor zoveel MB heb opgemaakt in een paar uur tijd, dan zou ik bij wijze van de hele App Store moeten hebben downloaden!! :cry:

Jefdus

Re: Absurd hoge factuur Tele2, hoe kan dit?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Misschien is de wifi uitgevallen en is de telefoon daardoor automatisch weer op 3G gaan internetten? En wat de hoeveelheid betreft; met het streamen van een film via youtube oid zit je er zo aan...

marije1234

Toch lijkt het me sterk! Het is me wel eens overkomen dat ik eerder dan verwacht over de internet bundel heen zat (dan moest ik nog een dag of twee met de bundel) en wat ik dan doe is de 3G uitzetten zodat mijn telefoon alleen kan internetten via WIFI en als de WIFI niet werkt of uitvalt zoals jij zegt dan kan ie gewoon niet internetten, als ik het een beetje begrijpelijk uitleg... Toch bedankt voor je reactie :)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je een datateller? En zo ja, wat geeft die aan?

marije1234

Bedoel je een speciale app? Het enige wat ik heb, als je dat bedoelt, is de Tele2 app en die geeft aan dat ik er 1000 MB overheen zat..

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Marije1234,

Erg vervelend om te lezen dat je een hoge rekening hebt ontvangen en dat je daar van bent geschrokken.
Ik snap dat het je schrikt wanneer je een hoge rekening ontvangt wanneer je deze niet verwacht.

Ik wil graag meekijken in enkele systemen en heb daar enkele gegevens van je hier voor nodig.
Kun je mij in een privébericht de volgende gegevens versturen: Naam, achternaam, straatnaam, huisnummer, postcode, woonplaats, klantnummer en/of geboortedatum.

Wanneer ik deze gegevens heb ontvangen ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Natascha

marije1234

Ik heb je een privé bericht gestuurd, bedankt!

marije1234

Ik upp dit topic even.

Ik heb privé contact gehad met Tele2 en zij hebben mij weten te vertellen dat ik het SMS'je te laat heb gekregen, waarvoor ik een vergoeding krijg van zo'n 65 euro. Fijn dat ze me tegemoet komen, maar ik krijg helaas nog geen concreet antwoord op mijn vraag hoe het kan gebeuren dat ik zo'n bedrag voor MB moet betalen terwijl ik absoluut niet zoveel MB kan opmaken in een halve dag...

Ik heb inmiddels ook contact met ze gelegd via Facebook (daar reageren ze snel) maar zo'n 20 berichten verder krijg ik nog steeds geen duidelijk antwoord. Ik word er nu eigenlijk wel een beetje moe van. Het kan gewoon echt niet dat ik zoveel MB op heb gemaakt terwijl ik op WIFI heb gewerkt en de 3G heb uitgezet nadat ik het SMS'je heb gekregen, en ik heb ook niet filmpjes bekeken via youtube of Facebook oid. Ze mogen immers ook niet in mijn bestanden kijken om te zien wat ik gedaan heb (privacy wet).

Ik weet nu gewoon even niet meer wat ik moet doen, ik ben nog steeds meer dan 100 euro kwijt aan iets wat in mijn ogen gewoon onmogelijk is en ik krijg er maar geen duidelijk antwoord op! Volgens tele2 is het onmogelijk dat zij een 'verkeerde rekening' sturen...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

marije1234 schreef:Ik upp dit topic even.

Ik heb privé contact gehad met Tele2 en zij hebben mij weten te vertellen dat ik het SMS'je te laat heb gekregen, waarvoor ik een vergoeding krijg van zo'n 65 euro. Fijn dat ze me tegemoet komen, maar ik krijg helaas nog geen concreet antwoord op mijn vraag hoe het kan gebeuren dat ik zo'n bedrag voor MB moet betalen terwijl ik absoluut niet zoveel MB kan opmaken in een halve dag...

Ik heb inmiddels ook contact met ze gelegd via Facebook (daar reageren ze snel) maar zo'n 20 berichten verder krijg ik nog steeds geen duidelijk antwoord. Ik word er nu eigenlijk wel een beetje moe van. Het kan gewoon echt niet dat ik zoveel MB op heb gemaakt terwijl ik op WIFI heb gewerkt en de 3G heb uitgezet nadat ik het SMS'je heb gekregen, en ik heb ook niet filmpjes bekeken via youtube of Facebook oid. Ze mogen immers ook niet in mijn bestanden kijken om te zien wat ik gedaan heb (privacy wet).

Ik weet nu gewoon even niet meer wat ik moet doen, ik ben nog steeds meer dan 100 euro kwijt aan iets wat in mijn ogen gewoon onmogelijk is en ik krijg er maar geen duidelijk antwoord op! Volgens tele2 is het onmogelijk dat zij een 'verkeerde rekening' sturen...
Ik weet uit een interview met de CEO van T-mobile een paar jaar geleden, dat zij, en ook de andere telco's, een klein groepje klanten hebben, die met hun leven hun oude "ongelimiteerde" internetbundels bewaken, en daarmee tot wel 200Gb per maand aan mobiele data verstoken. Dat is 6500 Mb per dag. Je 1000 Mb op een dag is dan wel fors en bovengemiddeld, maar zeker niet technisch onmogelijk.

marije1234

Leuk en aardig dat zij zoveel MB hebben verbruikt, maar ik heb dat nog nooit gedaan. Altijd 1500 MB per maand gehad en heel af en toe zat ik er een paar euro overheen, dus nee, opeens 1000 MB verbruiken uit het 'niets' in een halve dag vind ik wel onmogelijk...

Netwerker-

Ongelezen bericht door Netwerker- »

@marije1234,

Welk merk en type smartphone heb je?
Welk besturings-systeem en versienummer van het besturings-systeem staan op die smartphone?

Met jouw antwoorden op die vragen kan ik je wel verder helpen.
En verklaren hoe het komt dat jij zoveel 3G-data in een halve dag hebt verbruikt.
En jou tientallen instellings-adviezen en tips geven om in de toekomst ongewenst 3G-data-verbruik definitief te voorkomen.

Ik heb verschillende tips voor Apple iPhones. Maar ook voor smartphones met het Android operating system.

Weblink : het data-verbruiks topic

Lees het data-verbruiks topic aandachtig door. En volg alle adviezen op die daarin staan vermeld. Op die wijze krijg je inzicht in jouw buitensporige data-verbruik. En leer je hoe dat mogelijk is geweest. En hoe je in de toekomst dit onbewuste en ongevraagde data-verbruik kunt voorkomen. Installeer in ieder geval een onafhankelijke data-counter op je smartphone.
Bijvoorbeeld 3G Watchdog voor het Android operating system uit de Google PlayStore. En stel deze data counter App zodanig in dat je per etmaal slechts 1/30 (één - dertigste) gedeelte van je maandelijkse data-tegoed mag verbruiken.

Weblink naar de Google PlayStore: 3G Watchdog - Free version

Voor Apple iPhones is er onder andere de App: DataMan Next.

Weblink naar de Apple iTunes App Store: Data counter apps uit de App Store

Succes!

Netwerker-

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Wat een apart verhaal.
Op de laatste dag van je bundel krijg je 's avonds om 21u een smsje dat je buddel verbruikt is.
En vervolgens krijg je voor die bundel € 200,- in rekening gebracht?
Dat is € 162,- meer in die 3 uur die die dag nog te gaan had.
Wat een geluk dat het al zo laat was in de avond.
Was je dit 1 dag eerder overkomen zou die rekening richting de 1.500 euro gaan.
Mooi abonnement heb jij :?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

marije1234 schreef:Leuk en aardig dat zij zoveel MB hebben verbruikt, maar ik heb dat nog nooit gedaan. Altijd 1500 MB per maand gehad en heel af en toe zat ik er een paar euro overheen, dus nee, opeens 1000 MB verbruiken uit het 'niets' in een halve dag vind ik wel onmogelijk...
Dat doe ik persoonlijk niet, dat zijn cijfers die de directeur van T-mobile noemde in een interview een paar jaar geleden. De reden waarom ik dit aanhaal, is om je duidelijk te maken dat 1000Mb op een dag weliswaar aardig wat is, maar ook weer niet zo krankzinnig hoog dat bij een telco alle alarmbellen afgaan. Er zit daar niet iemand de hele dag jouw nummer in de gaten te houden of er niks anders dan anders mee gebeurd, dat wordt gedaan door computers, en die zien ook regelmatig klanten die wél zoveel op een dag verstoken.

Gesloten