LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fpmwalda
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:30

Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door fpmwalda »

Ik heb sinds december 2010 een abonnement bij Vodafone lopen. Dit gebruik ik zodat ik mijn email kan lezen terwijl ik van thuis naar mijn werk ga. Een enkele keer stuur ik ook een sms, bellen doe ik er zelden mee.

Sinds begin augustus is mijn dataverkeer gebruik (volgens Vodafone) ineens de lucht ingeschoten. Ik zie zelfs in een kwartier tijd een download van 1.2gb. Iets wat technisch niet mogelijk schijnt te zijn op het netwerk van Vodafone.

Wat opvalt is dat er regels staan met high.vodafone.com er in met 0 bedragen en regels met live.vodafone.offnet met bedragen. Vodafone kan geen duidelijke verklaring geven voor dit probleem. Er wordt geinsinueerd dat je dit zelf veroorzaakt hebt. En dat applicaties als Buienradar hiervoor verantwoordelijk zijn. In dat geval had ik hier al veel eerder last van moeten hebben.

Zijn er mensen die dit probleem ook gehad hebben en bij Vodafone niet verder komen? Laat het dan weten aub.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een rekening gehad? welke kosten? specificatie bekeken op welke dagen en minuten er data verbruik was :mrgreen: ? een internet abo lopen bij Vodafone ?

fpmwalda
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:30

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door fpmwalda »

Abonnement inclusief internet 1gb. Maar dat rechtvaardigt nog niet een rekening die in vergelijk met de andere maanden geen 35 euro, maar ruim 600 euro groot is. En dat terwijl er niets geinstalleerd is. Alle applicaties staan er al vanaf het begin op.

Het gaat er mij om dat ik erachter wil komen of dit meer mensen overkomt. Een jurist die ik geraadpleegt heb sprak over "10 tot 12 gevallen per week" waar hij van gehoord had. Daarom mijn vraag.

Ik heb geen technische mogelijkheid om deze rekening te controleren. Zodoende ben je dan als klant blijkbaar machteloos tegen dit soort praktijken. Als je bel/mail/surf gedrag niet anders is als in de maanden ervoor, dan is dit wel heel erg apart dat dit gebeurd.

wilmakr
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2011 17:16

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door wilmakr »

Ik merk dat er sinds 22 juli van dit jaar absurde hoge kosten voor het data verkeer zijn. :evil: Ik heb een abbonnement met mijn zoon, ik heb internet, hij niet. En bij hem zijn de data kosten ineens heel hoog, terwijl hij geen internet gebruikt. :?
Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ook blijkt dat er internet op zijn mobiel gebruikt zou zijn, terwijl hij op dat tijdstip allang slaapt.
Is het misschien mogelijk om met alle gedupeerde gebruikers, vodafone aansprakelijk te stellen en dit, toch wel grote probleem, op te lossen en de gedupeerden hun geld terug te betalen. Het gaat me n.l. te ver om zomaar een andere abonnement te nemen en vodafone dan maar hun gang te laten gaan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

fpmwalda schreef:Abonnement inclusief internet 1gb. Maar dat rechtvaardigt nog niet een rekening die in vergelijk met de andere maanden geen 35 euro, maar ruim 600 euro groot is. En dat terwijl er niets geinstalleerd is. Alle applicaties staan er al vanaf het begin op.

Het gaat er mij om dat ik erachter wil komen of dit meer mensen overkomt. Een jurist die ik geraadpleegt heb sprak over "10 tot 12 gevallen per week" waar hij van gehoord had. Daarom mijn vraag.
Ik heb geen technische mogelijkheid om deze rekening te controleren. Zodoende ben je dan als klant blijkbaar machteloos tegen dit soort praktijken. Als je bel/mail/surf gedrag niet anders is als in de maanden ervoor, dan is dit wel heel erg apart dat dit gebeurd.
Vermoedelijk komt je smartphone van Vodafone af,Vodafone stelt de apparaten in, althans bij mij bij een HTC, de kosten van E 120,-- heeft Vodafone terugbetaald op basis van een ingestelde telefoon door Vodafone

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Henri42 schreef: Vermoedelijk komt je smartphone van Vodafone af,Vodafone stelt de apparaten in, althans bij mij bij een HTC, de kosten van E 120,-- heeft Vodafone terugbetaald op basis van een ingestelde telefoon door Vodafone
Waar slaat dit nou weer op?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Gizmo© schreef:
Henri42 schreef: Vermoedelijk komt je smartphone van Vodafone af,Vodafone stelt de apparaten in, althans bij mij bij een HTC, de kosten van E 120,-- heeft Vodafone terugbetaald op basis van een ingestelde telefoon door Vodafone
Waar slaat dit nou weer op?
Lezen, ik kreeg van Vodafone een HTC iogestuurd,welke door de service afdeling ingesteld was op data ontvangst, de data kosten zijn vergoed door Vodafone aan mij, toch niet moeilijk te begrijpen, ik kan ook de briefwisseling plakken ?? :lol:

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Heb het een paar keer terug gelezen, maar heb je nou 120 euro terug gehad of een gratis HTC?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Gizmo© schreef:Heb het een paar keer terug gelezen, maar heb je nou 120 euro terug gehad of een gratis HTC?
Inderdaad ontving een geprepareerde HTC touch van Vodafone,het toestel was door Vodafone ingesteld op data verkeer.

Inderdaad kreeg ik E 120,-- terug na wat mails en werd de HTC omgeruild tegen een Nokia E 75 gsm,ik heb wel een internet abo a E 9,75 p/mnd.

Nog een half jaar en ik ben weg bij Vodafone.

Compris vous???? :lol:

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

Als je er zeker van bent dat je geen DATA gaat gebruiken kun je voor de zekerheid een ´data block´ nemen bij vodafone.

Je kunt dan geen gebruik maken van mobiel internet, gebruik van WIFI blijft dan wel gewoon mogelijk.

Dit is heel eenvoudig te doen door even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone.

fpmwalda
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:30

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door fpmwalda »

Ik weet dat ik een data blokkade er op kan laten zetten. Maar waar het mij om gaat is dat ik wil weten of er veel mensen zijn die ditzelfde overkomen is. Aangezien ik nu in totaal al voor bijna 800 euro aan rekeningen voorgeschoteld krijg waarbij blijkbaar de bewijslast dat dit niet normaal is bij mij ligt.

Of te wel, de provider hoeft zich blijkbaar in veel mindere mate te verantwoorden. Ik krijg rekeningen met alleen tijdstippen en data hoeveelheden te zien, ook op tijden dat ik in bed lig. Er worden zogenaamd sms'jes verstuurd bij bereiken datalimiet, maar die heb ik nooit gehad. Ook dat kan ik niet bewijzen.

Als klant ben je dus eigenlijk gewoon overgeleverd aan de provider. Als die zou zeggen dat je gebeld hebt met Verwegistan, dan moet jij maar zien te bewijzen dat dit niet het geval is.

Dit is mijn inziens een toestand die niet echt gewenst is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

fpmwalda schreef:Ik weet dat ik een data blokkade er op kan laten zetten. Maar waar het mij om gaat is dat ik wil weten of er veel mensen zijn die ditzelfde overkomen is. Aangezien ik nu in totaal al voor bijna 800 euro aan rekeningen voorgeschoteld krijg waarbij blijkbaar de bewijslast dat dit niet normaal is bij mij ligt.

Of te wel, de provider hoeft zich blijkbaar in veel mindere mate te verantwoorden. Ik krijg rekeningen met alleen tijdstippen en data hoeveelheden te zien, ook op tijden dat ik in bed lig. Er worden zogenaamd sms'jes verstuurd bij bereiken datalimiet, maar die heb ik nooit gehad. Ook dat kan ik niet bewijzen.

Als klant ben je dus eigenlijk gewoon overgeleverd aan de provider. Als die zou zeggen dat je gebeld hebt met Verwegistan, dan moet jij maar zien te bewijzen dat dit niet het geval is.

Dit is mijn inziens een toestand die niet echt gewenst is.

zie mijn lijntjes, op de ex HTC viel niets te blocken vanwege een insteltrick door Vodafone service.
Wifi is zonder een internet abo zeker niet gratis, je moet toch eerst op Wifi zien te komen met een data zoek actie.
Veel mails sturen naar Vodafone en je krijgt minimaal een coulance betaling in de vorm van geen maandrekeningen SUCCES TS :wink:

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

zie mijn lijntjes, op de ex HTC viel niets te blocken vanwege een insteltrick door Vodafone service.
Vodafone kan altijd op alle toestellen een data block zetten.
En anders voer je gewoon een fictief mobiel toegangspunt in dan weet je zeker dat je niet meer op het internet komt.

wilmakr
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2011 17:16

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door wilmakr »

Het vreemde van alles is, dat dit gebeurd in de maanden juli, augustus en september. Als ik mijn nota van oktober bekijk, dan heb ik ineens geen last meer van veel data verbruik. Ik ben wel van zins om Vodafone aansprakelijk te stellen, aangezien ik zelf geen gebruik heb gemaakt van die data maar ik het wel moet betalen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

wilmakr schreef:Het vreemde van alles is, dat dit gebeurd in de maanden juli, augustus en september. Als ik mijn nota van oktober bekijk, dan heb ik ineens geen last meer van veel data verbruik. Ik ben wel van zins om Vodafone aansprakelijk te stellen, aangezien ik zelf geen gebruik heb gemaakt van die data maar ik het wel moet betalen.

TS: kijk eens op je nota of je voortdurend (24 * p/d) een kleindata signaal aan kosten ziet staan, je telefoon maakt namelijk voortdurend verbinding met de provider,op basis daarvan een klacht neerleggen bij V.

RevivalX85
V kon in mijn geval geen block zetten aangezienV mijn ex HTC toestel geprepareerd had en waarom zou ik de enige met een bewerkt toestel zijn ????
Fictief toegangspunt?? signalen zijn signalen , de sim kaart geeft de herkenning aan :lol:

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

Fictief toegangspunt?? signalen zijn signalen , de sim kaart geeft de herkenning aan
Heb dit al zeker bij tientalle toestellen gedaan die gelockt waren.

En dan vooral bij de samsung chat 335 die vanaf fabriekt gelockt zou zijn door samsung.

En werkte altijd :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

RevivalX85 schreef:
Fictief toegangspunt?? signalen zijn signalen , de sim kaart geeft de herkenning aan
Heb dit al zeker bij tientalle toestellen gedaan die gelockt waren.

En dan vooral bij de samsung chat 335 die vanaf fabriekt gelockt zou zijn door samsung.

En werkte altijd :D

niet iedereen is een techneut :) en heeft een samsung chat 335 (slecht toestel vlg vergelijkingsites), bij Vodafone lukt het niet :lol:

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

bij Vodafone lukt het niet
niet iedereen is een techneutbij

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Henri42: citaat van u:

"Wifi is zonder een internet abo zeker niet gratis, je moet toch eerst op Wifi zien te komen met een data zoek actie"

Dat is niet waar!... indien er alleen WiFi nodig is dat thuis 1 maal op de mobiel instellen (uiteraard WiFi op het mobieltje eerst AAN zetten), mobiel vraagt om het wachtwoord v.d. draadloze (WiFi) router/accespoint en voila... (gratis) Wifi ontvangst op jouw mobiel!

Zonder enig 3G data verbruik!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

LeoZ schreef:@Henri42: citaat van u:

"Wifi is zonder een internet abo zeker niet gratis, je moet toch eerst op Wifi zien te komen met een data zoek actie"

Dat is niet waar!... indien er alleen WiFi nodig is dat thuis 1 maal op de mobiel instellen (uiteraard WiFi op het mobieltje eerst AAN zetten), mobiel vraagt om het wachtwoord v.d. draadloze (WiFi) router/accespoint en voila... (gratis) Wifi ontvangst op jouw mobiel!

Zonder enig 3G data verbruik!
Tja thuis kun je van alles, kan ook via m,n IPad pc laptop ed

Gesloten