LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Abonnement afgesloten na foutief handelen van medewerker Telfort met extra kosten.

Op 6 december ontving ik een brief van Telfort met de mededeling dat ik mijn factuur van € 6,= niet betaald zou hebben. En dat ik als ik niet betaald zou hebben voor 6 december afgesloten zou worden. Dit was al de tweede aanmaning volgens Telfort. Raar...waar is de 1e herinnering, 2e herinnering en de 1e aanmaning dan gebleven????

Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met de klantenservice van Telfort
( dhr. Boomsma) en verteld dat ik uiteraard de 6 euro ging overmaken (vandaag nog) en dat ik gelijk het abonnementsgeld voor de volgende maand zou overmaken. Dus in totaal 12 euro. Dat was volgens deze medewerker geen probleem en hij zou het bij mijn gegevens melden en er zouden geen verdere kosten aan verbonden zijn en niet afgesloten worden. Aangezien ik natuurlijk nooit voor 6 december betaald kon hebben na de brief ván 6 december vroeg ik of ze dat expliciet er bij wilde vermelden.

Dus niet!!!!! Na 3 weken was ik toch ineens afgsloten en kreeg een brief van Vesting Finance, incassokantoor in Almere, met de vraag of ik even 102 euro wilde gaan betalen binnen één week... Hè, het was toch geregeld door Meneer Boomsma??? Dus niet!!!

Na een telefoontje te wijden aan Vesting Finance, die totaal niet bereidwillig was om mee te werken, kreeg ik te horen van hun, dat als er een fout was gemaakt door Telfort, Telfort contact moet opnemen met hun. En ja hoor, Telfort gaf het volgende antwoord; Vesting Finance moet contact opnemen met ons over uw zaak. Dus niemand gaat contact opnemen met de ander en ik blijf er tussen in hangen.....?!

Toch heb ik weer contact opgenomen met Telfort á 10 cent per minuut.
Een aardige mevrouw Nesrine Boehab zag ik mijn gegevens er bij staan wat meneer Boomsma had verteld en ging het verder uitzoeken. Per mail heb ik toen ook deze gegevens gekregen en uiteraard doorgezonden naar vesting Finance.

Maar nee hoor, Telfort afdeling inkasso`s vindt nog steeds dat zij niet ten onrechte mijn zaak hebben doorgestuurd naar het inkassokantoor, maar de medewerkers van de service afdeling vinden dit niet terecht en dienen weer een klacht in. Dan krijgen we in februari weer een brief van vesting Finance dat wij alsnog de factuur van 102 euro moet voldoen. En dit omdat medewerkers van telfort hebben "vergeten"om bij de inkassoafdeling te melden dat ik zou gaan betalen maar dat het bedrag nooit voor 6 december binnen zou kunnen zijn. Hij had een uitstel van betaling moeten aangeven.

Toch maar weer de telefoon gepakt en weer telfort gesproken. Deze uiterst meewerkende Meneer Ekram, heeft het dossier er gelijk weer bijgepakt en ging weer een klacht indienen bij de desbetreffende afdeling. Nog niets duidelijk en later weer gebeld en toen kreeg ik de medewerker aan de telefoon die dit kostbare foutje had gemaakt. Hij zou nu zelf het gaan uitleggen bij de desbetreffende afdeling en zou mij bellen binnen 1 week. Inmiddels moest ook de factuur van het inkassokantoor betaald worden.

Aangezien ik natuurlijk niet terug gebeld werd en om verdere problemen te willen voorkomen heb ik wel de factuur voldaan aan vesting Finance. En een week later netjes een brief van vesting finance dat het dossier was gesloten.
En gesloten betekend: WIJ ZOEKEN NIETS MEER UIT, want het geld is binnen!!!

Voor mij is er nog niks gesloten! Afgelopen woensdag voor de laatste keer gebeld met Telfort. Weer het hele verhaal uitgelegd en hij gaat het uitzoeken.
En er voor zorgen dat ik het geld terug gestort zou krijgen plus een vergoeding voor belkosten en ik wil graag klant blijven van Telfort want het nummer gebruik ik voor zakelijke doeleinden. En dat nummer staat op al mijn kaartjes, flyers etc etc....

En je raad het nooit.... Gisteren lag er een brief van Telfort in de bus...
"Onlangs heeft u contact gehad met Telfort. Uw dossier is overgedragen naar vesting Finance en u dient met hun contact op te nemen."

Heb ik mij dan zo vergist in zo`n gerenomeerd bedrijf als Telfort? Zijn de medewerkers dan zo onbekwaam? Is het dan zo moeilijk om te lezen wat er gebeurt is en dan je ongelijk toe te geven. Sorry, mevrouw Sandra, het is onze fout en wij gaan zo snel mogelijk dit recht zetten. Ik zal niemand, maar dan ook echt niemand, dit telecomberdrijf aanraden en ik ga zeker nog rechtsbijstand inschakelen.

Ik wil alleen maar mijn 102 euro terug, mijn telefoonnummer terug en een SORRY!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Van 6 euro ineens 102 euro ?

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Tja... Ik moest een rekening betalen van 6 euro. Dat heb ik gedaan. Maar omdat het niet op tijd was, daar de medewerker dit niet gemeld bij de afdeling inkasso, hebben ze mij afgsloten. En daar zijn kosten aan verbonden.
Plus dan nog eens de kosten van het o zo leuke inkassokantoor...

van 6 naar 102 euro!

credo

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door credo »

Maar dan heb je wel weer verbinding.

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Nou nee hoor, ik ben nu helemaal geen klant meer!
Geen verbinding, geen contract meer, en mijn telefoon nummer ook kwijt...
Was het maar waar joh!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door renegade66 »

wacht ff,

je hebt wel betaald?
laat me raden de incassokosten van vesting finance zijn zeker €62?
dit is al € 25 teveel.

ook dit is inmiddels betaald maar je telefoonnummer is weg? je bent volledig afgesloten?

wat is hier de reden van?
hebben ze het contract opgezegd dan?

telfort en vesting finance hebben echt wel een probleem.

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Ja, ik heb helemaal geen contract meer! Het ontbinden van het contract zou 71 euro kosten en daarover heen kwamen dan inkasso kosten van Vesting Finance.
Ik ben dus volledig afgesloten en heb geen nummer meer!

De reden voor het ontbinden van het contact zou zijn dat ik die 6 euro niet betaald zou hebben. Ik word er stront chagerijnig van in ieder geval.
En van dat kastje naar de muur gestuurd al helemaal.
En de enige correspondentie van Telfort uit was een een aanmaning
met daarin het verzoek of ik alsjeblieft 6 euro wilde betalen want anders zou ik afgsloten worden. En die heb ik betaald met medeweten van DHR Boomsma van de klantenservice...

Misschien dat de medewerkers van Telfort Webcare nog iets kunnen uithalen.
En anders ga ik het hoger op zoeken.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door renegade66 »

hoelang liep je contract nog door?
wanneer is die aanmaning van 6 dec 2010 gedateerd?
zaten er ook administratiekosten bij die aanmaning?
wat waren de incassokosten van vesting finance?

ben echter wel bang dat je je telefoonnummer niet meer terug krijgt omdat het contract is beëindigd.

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Ik weet niet exact wanneer mijn contract zou aflopen. Daar heb ik ook niet bij stil gestaan want ik was niet van plan om weg te gaan bij Telfort aangezien ik een klein sim-only abonnementje had van 6 euro in de maand.

De aanmaning is gedateerd op 6 december maar ik heb hem 10 december ontvangen en 10 december contact gehad met telfort
Bij deze aanmaning van 6 euro zaten geen verdere kosten, zoals administratiekosten o.i.d

De incassokosten van vesting Finance waren 37,=
En omdat dit hele zaakje al 3 maanden liep, zonder dat ik nog betaald had, kwam er ook vertragingsrente bij van 0.09 cent en nog weer eens later weer 28 cent erbij...

Ik heb trouwens ook op 6 januari 2011 een bedrag terug gestort gekregen van 15 euro over de periode rekening 01-12-2010 tit 31-12-2010
Dit zou een tegemoetkoming zijn op de gemaakte telefoonkosten. Inmiddels ben ik weer 9 euro zoveel kwijt aan opnieuw gemaakte belkosten omdat Telfort zich niet aan de afspraken houd...

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door Rebellian »

Door te betalen heeft u een grote voorsprong gegeven aan Telfort en het incasso bureau. U heeft toegegeven aan de dreigementen en daarmee is alle noodzaak van Telfort en het incasso bureau om u te blijven antwoorden weggenomen. Ze zullen weinig meer gaan doen vrees ik.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@sandra1978,

Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sephora30 »

sandra1978 schreef:Tja... Ik moest een rekening betalen van 6 euro. Dat heb ik gedaan. Maar omdat het niet op tijd was
Wiens schuld was dat?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door renegade66 »

lezen sephora,

Ts heeft het netjes geregeld. rekening was betaald voordat vesting finance werd ingeschakeld.
helaas maar ze hebben geen poot om op te staan, telfort en vesting finance zijn op alle fronten fout bezig.

@sandra het volgende advies om je geld terug te vorderen.

stuur een aangetekende brief naar vesting finance waarin staat
dat het tijdens een telefonisch onderhoud ter uwer attentie is gekomen dat u abusievelijk €102,- aan hen heeft overgemaakt, en dat u dit terugvordert.
Betalingstermijn erop (10 dagen), bij geen of onvolledige betaling binnen gestelde fatale termijn stelt u hen reeds nu in gebreke, en behoudt u het recht voor om ter effectuering van uw rechten de vordering zonder verdere aankondiging uit handen te geven, waarbij de kosten buiten en in rechte geheel ter laste van hen zullen komen.
In aparte brief vordering en kosten afwijzen, u bent immers geen contractspartij van schuldeiser, en verzoeken direct tot dagvaarding over te gaan.

bovenstaande is eens door adsolvendum opgesteld. dit is rechtsgeldig.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lezen Renegade, ze heeft te laat betaald.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb wel goed gelezen, ja ze heeft te laat betaald.
maar heeft netjes aangegeven gelijk te betalen.
dit heeft ze ook meteen gedaan. zelfs nog een maand meer.

dat neemt niet weg dat er vervolgens 3 weken later afgesloten kan worden en een incassobureau hier nog een vordering op kan indienen.

tevens is het helemaal grof dat het contract ontbonden wordt.

de normale gang van zaken is dat bij achterstand eerst uitgaande gesprekken geblokkeerd worden en daarna ook de inkomende.
daarna in uiterste gevallen wordt ontbonden.
maar dan ben je al heel wat verder.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sephora30 »

kan je nagaan hoe laat ze was met betalen.
Geen fout van de medewerker maar van haarzelf.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door renegade66 »

dat doet toch helemaal niet ter zake, het is betaald klaar.

het gaat er om dat ze het contract hebben ontbonden en het resterende abonnement betaald willen hebben.
tevens wordt er een incassobureau ingeschakeld terwijl het al lang en breed betaald was.

daar gaat het om.

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

@ renegade; Dank je wel voor je advies. Ik ga dit zeker doen! Ik heb by the way weer een mail gestuurd naar Telfort maar ik krijg alleen een mail terug dat ik voor verdere zaken en info alleen maar terecht kan bij Vesting Finance en dat zij inhoudelijk er niet meer op in gaan.

Maar ik laat het er zeker niet bij zitten en ga je advies opvolgen. Thnaks!

@ sephora; Ik denk dat je niet goed mijn berichten hebt gelezen. Mijn advies; Neem een brilletje!

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door sandra1978 »

@ renegade;
Nieuwe ontwikkelingen; Telfort belde gisteren om hun excuses aan te bieden voor het vervelende voorval ( naar aanleiding van mijn berichten op dit forum en medewerking van Telfort- webcare) Helaas kan ik mijn nummer niet meer terug krijgen, wat ik wel erg vervelend vind, maar ik krijg mijn geld terug en nog wat extra`s. Na 4 maanden heen en weer gezeur hoop ik dat het nu helemaal geregeld is.... Nu nog even afwachten of het geld binnen de door hun gestelde termijn daadwerkelijk op mijn rekening staat. Ik ga er van uit dat dat goed gaat komen.

Thanks allemaal voor jullie input!

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Afgesloten na fout van medewerker Telfort

Ongelezen bericht door LeoZ »

En... dat allemaal om 6 euro!!

Nederland op z'n kleinst!

En Telfort krijgt van mij (ondanks het terugstorten van het geld) een IJSKOUDE Douche! :mrgreen:

Min of meer:: bijna alle providers = eerst klant met allerlei beloftes binnen halen en dan "leegzuigen". Bah!

Gesloten