LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afmelden bij Tele2 - "klantenservice ver te zoeken"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
j.klieverik

Afmelden bij Tele2 - "klantenservice ver te zoeken"

Ongelezen bericht door j.klieverik »

Beste mensen van Tros Radar/Forumlezers,

Ik wilde even melding maken van een dusdanig slechte klantenservice van Tele2. Als er een factuur gemaakt is door hen, en niet optijd betaald is, moet de Tele2-klant bellen met "1655" voor het telefoonnummer.
Maar nu het volgende obstakel.
Wij hebben de klantenservice gebeld, daar krijgen we te horen dat er een factuur open staat en dat er een incassobrief onderweg is. We hebben niet eerst een waarschuwing/betalingsherinnering gehad, nee we zijn zo afgesloten. Gebeld worden kan nog wel, maar bellen wordt een stuk lastiger.
Toen heeft de "Klantenservice" ons een telefoonnummer gegeven om ons "af te melden" door middel van Carier PreSelect. We moesten voor optie 1 en optie 3 kiezen...Daar ging het al mis, we moesten eerst 4 andere opties ingeven en tevens de KPNfactuur bij de hand hebben. En dit noemt zich een klantenservice? Ja aanmelden is in een mum van tijd gebeurd, want immers "Hoe komt uw geld in onze portemonnee". Na een e-mailbericht gestuurd te hebben (klantenservice is erg vroeg gesloten, vlak voor achten), krijgt de "klant" een irritant mailbericht terug dat "de vraag ontvangen is". Ja dat weet de "klant" ook wel zodra er op de site is geklikt op "zenden"... Beetje zinvollere informatie kan geen kwaad.
Na Carier Select gebeld te hebben duurt dit 5 werkdagen (!) voordat er wat wordt veranderd. Wat een klantvriendelijkheid, die Tele2.
De aanrader is nu: Mocht dit in de "kleine lettertjes" staan, neem GEEN Tele2. Laat u niet verleiden tot deze onzinnige dienst die als klein bedrijf het wil opnemen tegen de grote KPN.
We wachten nog op een zinvol bericht terug, we houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Joost Klieverik, Hengelo.

Gast

Re: Afmelden bij Tele2 - "klantenservice ver te zoeken"

Ongelezen bericht door Gast »

De afmeldservice waar je naar verwijst is een dienst van de KPN, dus daar heeft T2 geen controle over (ook de andere aanbieders niet).
Mocht je problemen blijven houden, stuur me dan even je telefoonnummer naar [email protected], dan zal ik je proberen te helpen met een telefoontje.

j.klieverik

Ongelezen bericht door j.klieverik »

We hebben een reactie terug op de e-mail die ik gisteravond heb gestuurd. In het kort komt het erop neer dat men zomaar de lijn mag dichtgooien, dat betalingsherinneringen niet aan de orde zijn en dat de enige manier van bellen nog mogelijk is via 1655. Zij hebben mij zelfs doorgestuurd naar de KPN klantenservice, die al heel wat vriendelijker was dan Tele2.
KPN gaat namelijk alles in het werk stellen dit zo spoedig mogelijk ongedaan te maken, zeker omdat het van belang is dat het aanwezige alarmsysteem belt in geval van calamiteiten. Helaas werkt deze via dezelfde lijn als Tele2 heeft geblokkeerd.
Mocht er wat gebeuren, wordt Tele2 aansprakelijk gesteld voor het niet goed functioneren van deze telefoonlijn die van cruciaal belang is. Bij de KPN begrepen zij dit probleem en zijn er direct werk van gaan maken. Hieruit kan Tele2 nog een lesje uit leren.
Er is al een e-mail teruggestuurd als reactie op de e-mail van Tele2. Hierin staat o.a. het bovenstaande.
Wederom houd ik u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Dhr. Klieverik

Scorp

Ongelezen bericht door Scorp »

Als je Tele2 hebt dan kun ten allen tijde via 0800 1273 terug naar KPN. Dat is een service van KPN zelf, dus bij klachten moet je bij KPN zijn.
Tele2 stuurt altijd twee herrinneringen voordat het naar het incassobureau gaat. Maar is het je zelf nooit opgevallen dat je een maand niets hebt hoeven betalen ? :?
Overigens vind ik een mailontvangstbevestiging helemaal niet vervelend, juist netjes.

Gesloten