LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschrijving kosten content vodafonemobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
niet content
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2006 12:07

afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door niet content »

Al 2 maanden achter elkaar zijn er kosten Content (SMS diensten of ringtone o.i.d.) van mijn rekening afgeschreven, eenmaal 22 en eenmaal 35 euro. De bedrijven Netsize en Telefuture schijnen hiervoor verantwoordelijk te zijn. Deze kun je bereiken via helpdesksites waarop je vervolgens geen reactie krijgt. Ik heb deze bedrijven absoluut geen toestemming gegeven om mij te sms-en of logo's te sturen. Wel is het een aantal keer gebeurd dat er gebeld werd en als ik dan opnam kreeg ik een soort vreemde pieptoon (geen fax). Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik hiertegen kan doen. Vodafone legt de bewijslast bij mij. Ik moet aan gaan tonen dat ik deze bedrijven geen opdrachten heb gegeven. Tips of ervaring hiermee?

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door RobbieP »

als je op de specificaties van je telefoonnota kan aantonen dat het eerste bericht van Netsize (4010/6464) een binnenkomend bericht is en geen uitgaand bericht (waarmee je de dienst aangevraagd zou hebben) dan is het duidelijk dat je de dienst niet zelf hebt aangevraagd. Dat zouden ze bij Vodafone zelf ook wel na kunnen kijken. Hoe lang heeft u dit abonnement al? Het komt voor dat nieuwe abonnementen een "oud" oftewel eerder gebruikte telefoonnummers krijgen waarop deze diensten zijn gebruikt.

niet content
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2006 12:07

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door niet content »

Ik heb dit abonnement al heel lang, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ga zeker bij Vodafone laten nakijken of het eerste bericht een uitgaand of inkomend bericht is geweest. Bedankt voor je reactie.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door blaat »

dit is niet correct. zo'm dienst kun je namelijk ook aansluiten vanaf internet, dus niet vanaf je mobiel. Vodafone en ook alle andere providers ondersteunen deze smsdiensten niet, daarom kunnen zij niet helpen bij annuleren/ stopzetten en ligt de verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf

niet content
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2006 12:07

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door niet content »

ik heb nu een reactie gekregen dat ik van dienst 6464 zou hebben ontvangen, weet iemand wat dit is en hoe je je dan hiervoor aanmeldt? Kan iemand anders dit ook doen met jouw gegevens?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Kika29 »

Even op google intoetsen netsize of zelfs hier in de zoekfunctie.Je vind dan vanzelf een aantal telefoonnummers/afmeldnummers. Het is alleen even de vraag welke 6464 dienst het is(dit zijn meerdere mogelijkheden) Als het goed is zwerft er hier op het forum ergens een telefoonnummer van netsize rond....(via de zoekfunctie te vinden) Bel deze eens.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door blaat »

6464 stuurt ringtones naar je nr toe. Netsize heeft onlangs naar heel veel nr's een sms gestuurd met een aanbieding voor een gratis ringtone. Echter, als je hier op ingegaan bent zit je wel vast aan een abonnement.
Het is idd mogelijk om je via internet aan te melden en zo kan iemand anders dus ook jou nummer doorgeven

bella71
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:39

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door bella71 »

ik heb dit inderdaad ook mee gemaakt en hoge telefoonkosten gehad voor content (vodafone)
ik betaal wel voor de diensten maar ik ontvang helemaal niks!!! :!:
en dit vind ik vreemd
dit is pure oplichting en wij als consumenten kunnen hier weinig aan doen
heeft iemand tips om deze mensen aan te gaan klagen??

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Kika29 »

076-5978278 dit is een nummer die ik van de week van een collega toegestuurd kreeg. Bij dit nummer schijn je alles af te kunnen melden wat maar met smsdiensten te maken heeft.
Als je het bovnestaande nr. belt en je geeft de code door van waar de sms vandaan komt
bv. 4747 of 3311 dan word het meteen stopgezet.

bella71
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:39

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door bella71 »

ik heb al van alles geprobeerd en heb diverse tel nummers
maar in principe gaat het om het bedrijf zelf die deze diensten levert
dit doet "celldorado"en is gevestigd in amsterdam
oftewel ARTIQ MOBILE B.V

misschien als we met zijn allen een klachtbrief sturen aan hun
dat dit misschien helpt??

mari1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2006 09:59

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door mari1988 »

Ook ik ben gister na een lange dag hard werken, z'on sms gekregen.

Ok, dat ik tegenwoordig 10 tallen mails krijg met spam ben ik wel aan gewend, maar dat dit tegenwoordig ook al per sms moet gebeuren en dat met zo'n sms:


"SMS nu OK naar 6464 om je gratis BORSATO realtone te ontvangen! Daarna 3 tones/week, 3 euro per tone. Abo stoppen: sms STOP."

...en dat rond de klok van 00.00, wanneer ik wou slapen, dat gaat met echt te ver ! :evil: , en daar ben ik niet van gediend :!:

boiten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2006 16:55

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door boiten »

vraag na 2 vette rekeningen van vodafone content:
ik heb 1 keer en ringtone via internet gedownload en kan mij beslist geen voorwaarden herinneren of een vermelding van de kosten van dit gebeuren.
ben de afgelopen 2 maand bedolven onder sms,jes over ringtones die niet geopend zijn maar direct gewist en vraag mij nu af of ik die rekeningen van vodafone maar klakkeloos moet betalen.
heb inmiddels wel dit ""contract"" stopgezet.
wie weet wat ik nu nog kan doen?
gr irene

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door blaat »

Vodafone is in deze situatie niets anders dan de postbode die een bericht onder rembours aflevert. U heeft zelf de dienst aangesloten. Dat kan niet anders, dus de kosten dient u te betalen.

hanslangerak
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2006 18:04

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door hanslangerak »

Ook wij zijn onaangenaam getroffen door dit gebeuren op het toestel van onze dochter. Zijn meent ooit wel eens iets gezien te hebben over een gratis ringtone. De eerste rekening kwam in augustus en voor oktober is het inmiddels ruim 30 euro. Wij hebben zojuist het advies opgevolgd om het nummer 6464 "STOP" te smsen en zijn benieuwd naar het resultaat. Heeft iemand hier ervaring?

Chevelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2006 20:23

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Chevelle »

Hallo, mijn zoon belde op met de mededeling een gigantische rekening te hebben ontvangen met daarop een bedrag dat is van content.
Via internet een keer iets aangeklikt en zit nu met de grootste problemen hier is de naam Mobillion ook bekend, misschien meer mensen bekend met dit bedrijf, en hoe komt hij hier vanaf(kontrakt opzeggen vodafone)?? bvd

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hoi chevelle...Je provider in dit geval vodafone is hier niet verantwoordelijk voor. PROVIDERS zijn niet verantwoordelijk voor ongewenste smsje met de daarbij komende hoge telefoonrekeningen....Mensen worden op welke manier aangemeld voor een sms dienst...Deze dienst klopt aan bij de provider..en de provider moet zijn geld terughalen bij de consument die door het zij deze het zij gene manier aangemeld zijn.

Het grote probleem zijn de diensten die deze manier om mensen geld afhandig te maken gebruiken....Klaag de sms dienst aan of zoek hun kanaal om je rechten te halen....Ik vind het verschrikkelijk als telecommedewerker dat ik verantwoordelijk wordt gehouden voor deze diensten op de rekening van consumenten. De provider staat hier helemaal los van....Als consumenten zeggen ik ga het abo nu opzeggen dan mist er een stukje research....Zoek het bij de dienst die dit doet.Hun sturen smsjes en hun bereken het niet je provider.

Zoals al een aantal keren eerder vermeld hier een algemeen smsdienst afmeld nummer wat in 99% van de gevallen helpt :076-5978278

katje71
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 12:58

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door katje71 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds verschillende maanden torenhoge mobiele kosten.
Een specificatie aangevraagd en nu blijkt dat er verschillende keren per dag een 4010 sms binnen komt. Dat wil zeggen wordt wel afgeschreven maar ik krijg nooit iets binnen. Ik dacht dat het van een ringtone was. Ik heb toen een berichtje terug gekregen dat ik geen gebruik maak van hun diensten en het nummer 010-4378788 moest bellen om te kunnen achterhalen van welke dienst ik wel gebruik maak. Dus heb ik dat gedaan. Kreeg een vriendelijke telefoniste die het nagekeken heeft en die geeft aan dat het niet ging om een 4010 nummer maar om een nummer 6464. 6464 schuilt achter het nummer 4010. Heb van haar weer een nummer gekregen om te bellen 0900-5005040 en deze gaven weer aan dat het euvel verholpen was door STOP te smssen naar 6464 en niet naar 4010.

Dus in het kort geeft de specificatie aan 4010 bel dan naar >> 010-4378788. Deze mensen kunnen je precies vertellen van welke dienst de smssejes afkomen. Bel vervolgens 0900-5005040 deze mensen vertellen je wat je moet doen of smssen naar het nummer om de 4010 dienst stop te zetten.

Nu maar hopen dat het werkt.

Groetjes van Paloma uit Roermond

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Zo'n 2 maanden geleden werd er bij mij een vodafone content abonnement in rekening gebracht. Ik bellen met de klantenservice van Debitel. Zij vertelden mij dat ik me geabonneerd had op een ringtone service en dat ik gebruik maakte van een internet service. Ik dacht internet.... maar ik kan helemaal niet internetten via mijn abonnement. Dit heb bij afsluiten van mijn abonnement laten blokkeren. Volgens de medewerkster was het toch echt zo en ze voegde eraan toe dat als ik het zelf niet gedaan had, dat mijn man het gedaan had! Wat weet zij er nou van. Ze kunnen toch niet zomaar iets roepen. De medewerkster bood me wel aan om alsnog mijn sim te blokkeren. Ik heb vervolgens een kopie van mijn contract en een kopie van de rekening toegevoegd aan een brief. Helaas geen reactie mogen ontvangen. Ik heb dan ook mijn abonnement opgezegd. ik heb mijn buik vol van Debitel en Vodafone.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door blaat »

zucht nogmaals: je provider kan daar niets aan doen!!

peter750i
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2008 10:20

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door peter750i »

blaat en kika 29 werken zeker voor de pr afdeling van vodafone.
Dat vodafone hier niets aan zou kunnen doen is klinklare onzin.
Ze kunnen tegen mobillion heel makkelijk zeggen niet meer met hun te werken en zeker om geen inferieure incassos via o6 nummers voor hun uit te voeren.
Als ze eens 1 % van hun reclamebudget zouden gebruiken om dit probleem op te lossen is het morgen geregeld.
Pure onwil en desintresse in hun eigen klanten.

Ook de opta zit kennelijk te slapen want deze sms criminaliteit loopt in de miljoenen. :evil: :evil: :evil: :evil:

Gesloten