LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ah Mobiel is pure geldklopperij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Ik wil jullie waarschuwen als je met een AH Mobiel pre-paid kaartje naar het buitenland gaat.
De tarieven voor smsen zijn sinds 1 juli 2009 teruggezet naar MAXIMAAL 13 eurocent. AH Mobiel heeft zijn tarieven voor bellen wel aangepast en voor smsen betaal je nog steeds 75 eurocent. Dit is dus tegen de europese regels in.

Mag dit en hoe sterk sta ik in mijn zaak?
Ik wilde jullie hier over informeren en om verdere informatie vragen.

Edit: Net met de klantenservice gebeld, volgens hun is wat op de website staat kloppend en gelden de regels niet voor hun?
Heel raar.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door mar42 »

Elke provider heeft zich te houden aan de nieuwe regels.
Dat ze zeggen dat zij dat niet hoeven is klinklare nonsens, en zou je kunnen melden bij de desbetreffende instanties. :wink:

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

En aan wat voor instanties moet ik dan denken? Agentschap Telecom oid?
(eerste keer dat ik dit doe)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door gravedigger »

Klacht indienen bij de OPTA !

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Dan bel ik morgen even naar de OPTA.
Klantenservice net nog gebeld en uitgelegd en hun voorgelezen wat er op verscheidene websites staat vermeld (namelijk maximaal 11 cent per sms exclusief btw).. Weigeren verdere medewerking.

Het zal toch niet zo zijn dat ze ongeveer 600 % BTW rekenen..

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die 10% extra beltegped moet toch ergens vandaan komen ;)

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Niet uit mijn zak als het even kan ;)
Als ik mijn gelijk krijg, kan ik dan gewoon resitutie van kosten aanvragen.. of eerder gezegt: Heb ik daar recht op?

Ga volgende week namelijk naar Spanje en verwacht dat het dan nog niet is opgelost.

stofzuigertje

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bellen met eigen kaart is meestal duurder.

Koop daar een prepaid en sms naar iedereen je tijdelijke vakantie nummer, en laat ze niet bellen, kost erg veel maar SMS is in vrijwel alle landen het plaatselijke tarief en of je nu in eigen land of naar buitenlandse een SMS stuurde is meestal zelfde prijs.
Ontvangen gratis.

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Hier was ik van op de hoogte, toch bedankt.
Ik heb daar al een kaartje gekocht om in Spanje te kunnen bellen, dat is voor mij geen probleem.

Het is puur en alleen dat ze hun tarieven niet (willen) veranderen naar EU norm en hierdoor hun klanten veel geld afhandig maken.

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door vc »

raar dat de klantenservice dat zegt!
Ik kijk net op de website van Ah mobiel, en zie bij de tarieven staan dat het sturen van een sms binnen de EU 14 cent kost?

Misschien heeft je telefoontje naar de klantenservice dan toch geholpen:)

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Dat zag ik ook al een tijdje staan maar bij TARIEVEN (http://www.ah.nl/mobiel/article.jsp?trg ... n.sms.ah20) is dat nog niet aangepast en via de klantenservice is het ook nog steeds 75 eurocent. Een kwestie van uitproberen dus in dit geval?

Op de site van kpn (waar AH Mobiel gebruik van maakt) staat trouwens nog wel dat een sms via hun 75 cent kost vanuit het buitenland.

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door vc »

http://www.ah.nl/mobiel/article.jsp?trg ... nland.ah20

Hier staat in de lopende tekst dat het versturen van een sms bericht binnen de EU nu nog maar 14 cent kost. Volgens mij mag je er dan vanuit gaan dat dit ook zo is. Het lijkt erop dat het andere gedeelte van de site gewoon nog niet aangepast is.

Misschien voor de zekerheid een print-screen maken van de site en opslaan, zodat je iets hebt om op terug te vallen?

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door vc »

http://www.kpn.com/mobiele-telefonie/pr ... enland.htm

Op de site van KPN staan ook weer verschillende dingen, maar bij bovenstaande link, rechts van het midden ongeveer (kopje Tarief EU), wordt ook weer 13 cent per bericht genoemd.

Lijkt erop dat de providers nog niet de moeite hebben genomen om het overal op de website aan te passen :wink:

Jeffmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2009 15:53

Re: Ah Mobiel is pure geldklopperij

Ongelezen bericht door Jeffmeister »

Vind het dan toch een slechte zaak dat de medewerkers van de helpdesk dan nog niet zijn ingelicht over de hele zaak en dat ze mij gewoon aangeven dat het 75 eurocent is.

Maar ik zal even afwachten wat de praktijkervaring is als ik naar spanje ga en dan post ik hier weer een berichtje.

Gesloten