LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al u geld retour actie Telecom Today - Helaas een flop

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anneloes

Al u geld retour actie Telecom Today - Helaas een flop

Ongelezen bericht door Anneloes »

In 2001 hebben wij een abonnement afgesloten en daarbij een mobiele telefoon aangeschaft. We hebben toen gebruik gemaakt van de actie 'al uw geld retour'. Een actie die toen liep via deTelecom Today en die gedekt zou worden door Euroback Cash Card.
In de folder stond omschreven aan welke voorwaarden wij moesten voldoen om na 3 jaar het aankoopbedrag + de abonnementskosten terug te krijgen, een bedrag van totaal Euro 442,29.
Wij zijn na het 1e jaar gepromoveerd naar het 2e jaar, via een telefoontje en het doorgeven van bepaalde gegevens. Deze maand is het 3 jaar geleden en dus zochten wij contact met de notaris aan wie wij een aangetekende brief zouden moeten versturen met het verzoek tot terugstorting van het genoemde bedrag. Helaas bleek dat deze notaris failiet was verklaard. Na een telefoongesprek met de hoofdvestiging van Telecom Today te Almere, verklaarde een medewerker dat Euroback Cash Card failliet was verklaard.
Middels een brief hebben wij de Telecom Today aansprakelijk gesteld voor het gehele bedrag. Via een Retour brief werd ons nogmaals vermeld dat de registratie heeft plaatsgevonden via Euroback Cash Card, dat zij failliet zijn verklaard en dat de Telecom Today deze verplichting niet overneemt. Als compensatie kunnen wij aangeven of wij een betaling accepteren van Euro 50,= voor het geleden ongemak.

Wie heeft eveneens bovengenoemde ervaring en/of een advies ?
Kunnen wij accoord gaan met 50 Euro of zijn er daarna geen stappen meer mogelijk ?

Gast

Re: Al u geld retour actie Telecom Today - Helaas een flop

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Anneloes,

Allereerst moet ik je zeggen dat je in het gelijk staat, dat zonder twijfel. Jij hebt toen der tijd een contract getekend met de bijbehorende acties en algemene voorwaarden en je hebt je eraan gehouden. (Zoals ik uit jou schrijven kan lezen)

Als je een kortgeding zou aanspannen heb je grote kans om te winnen, maar het probleem zit hem dus in dat verschillende instanties failliet zijn gegaan. Dan kan je vaak naar je geld fluiten! Maar naar mijn idee kan je de schade (de € 442,29) op Telecom Today verhalen. Jij bent ten slotte het contract aangegaan speciaal om deze actie.

Ik zou een klacht indienen bij de Ombudsman en ik zou niet het genoegen nemen met die € 50,- compensatie! Wellicht kunnen ze kijken naar jou geval en juridische stappen nemen.

En het volgende: Als je aan dit soort acties meedoet loop je RISICO'S w.o.a. dat een instantie failliet. Het is immers pas heel laat dat je je geld terug krijgt, het geld is minder waard (inflatie) en je hebt kans dat men je geld niet teruggeeft. Deze acties is ook speciaal zo gemaakt, zodat de mensen vergeten om hun geld terug te vragen, door allerlei voorwaarden en lange verloop van de actie zijn er weinig mensen die hieraan uiteindelijk profiteren.

Ik wens je alsnog veel succes!

Groeten PAULTJE

henkjan

Re: Al u geld retour actie Telecom Today - Helaas een flop

Ongelezen bericht door henkjan »

ik denk dat telecom today wel zo snugger is geweest om zichzelf goed in te dekken en de aktie duidelijk te laten lopen via euroback ,en dus niet aansprakelijk kan worden gesteld, je hebt immers een overeenkomst getekend bij euroback,telecom today zal zeker geen gehoor geven over een mogelijke verhaalschade.

succes gewenst overigens

Gesloten