Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Ik had een gps tracker met Aldi Talk als provider ingesteld.
Elk jaar moet je met minimaal 10 euro opwaarderen om het nummer te behouden.
Zodoende stond er nu nog een tegoed op van ca. 41 euro.
Ik wilde deze afgelopen maand weer opwaarderen middels een kaart die je bij een filiaal van Aldi moet aanschaffen.
Bij het eerste filiaal konden ze mij zo'n kaart niet verkopen want die was uit het kassa systeem gehaald. Zeiden ze.
Bij het tweede filiaal een aantal dagen daarna weer zo'n soort verhaal.
Bij het derde filiaal wist men dat Aldi Talk was overgenomen door een andere provider.
Ik moest het hoofdkantoor maar mailen en aangeven dat ik mijn beltegoed terug gestort wilde hebben.
Zo gedaan. Ik kreeg binnen een minuut antwoord:
Het klopte inderdaad dat de activiteiten gestopt waren. Het beltegoed werd NIET terug gestort, omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......
Elk jaar moet je met minimaal 10 euro opwaarderen om het nummer te behouden.
Zodoende stond er nu nog een tegoed op van ca. 41 euro.
Ik wilde deze afgelopen maand weer opwaarderen middels een kaart die je bij een filiaal van Aldi moet aanschaffen.
Bij het eerste filiaal konden ze mij zo'n kaart niet verkopen want die was uit het kassa systeem gehaald. Zeiden ze.
Bij het tweede filiaal een aantal dagen daarna weer zo'n soort verhaal.
Bij het derde filiaal wist men dat Aldi Talk was overgenomen door een andere provider.
Ik moest het hoofdkantoor maar mailen en aangeven dat ik mijn beltegoed terug gestort wilde hebben.
Zo gedaan. Ik kreeg binnen een minuut antwoord:
Het klopte inderdaad dat de activiteiten gestopt waren. Het beltegoed werd NIET terug gestort, omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Ik heb geen Aldi talk, dus ook niet de voorwaarden. Maar hebt u die nagelezen?
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Op 30 juni 2022 heeft Alditalk klanten door middel van mail en SMS (waaronder mijn vriendin) op de hoogte gesteld dat hun per ingang van juni 2023 stopt met de dienstverlening.
Aldi talk heeft klanten hierover per SMS en mail (indien bekend) geïnformeerd.
Alle bedrijven mogen het contract met klant opzeggen, net zoals u dat mag doen.
Of u recht hebt op teruggave van uw beltegoed weet ik niet. Hierover kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Eventueel kunt u bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ terecht voor een bindend uitspraak.
Als u alleen beltegoed opzet om uw telefoonnummer te behouden en u niet belt dan heeft u geen verlies.
Aldi talk heeft klanten hierover per SMS en mail (indien bekend) geïnformeerd.
Alle bedrijven mogen het contract met klant opzeggen, net zoals u dat mag doen.
Of u recht hebt op teruggave van uw beltegoed weet ik niet. Hierover kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Eventueel kunt u bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ terecht voor een bindend uitspraak.
Als u alleen beltegoed opzet om uw telefoonnummer te behouden en u niet belt dan heeft u geen verlies.
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Het lijkt me, dat u contact op moet nemen met de provider die Alditalk heeft overgenomen.
Die heeft het bedrijf - naar ik aannneem - inclusief de beltegoeden overgenomen, en anders zou dat bedrijf u moeten kunnen vertellen, waar uw beltegoed is gebleven.
Die heeft het bedrijf - naar ik aannneem - inclusief de beltegoeden overgenomen, en anders zou dat bedrijf u moeten kunnen vertellen, waar uw beltegoed is gebleven.
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Al sinds 30-06-2022 kunnen geen tegoeden meer gekocht worden. Vanaf dat moment kunt u gewoon blijven bellen, sms'en, surfen of bundels reserveren tot het tegoed op is.
Wat u ook kan doen is overstappen naar Mobi Talk. Hierbij word het tegoed gewoon overgezet naar de nieuwe simkaart.
Voor normale gebruikers veranderd er dus niets, enkel de naam van de provider. Geld terugstorten hoeft dus niet.
Zie ook: https://www.alditalk.nl/informatie/
Wat u ook kan doen is overstappen naar Mobi Talk. Hierbij word het tegoed gewoon overgezet naar de nieuwe simkaart.
Voor normale gebruikers veranderd er dus niets, enkel de naam van de provider. Geld terugstorten hoeft dus niet.
Zie ook: https://www.alditalk.nl/informatie/
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Het zou raar zijn als dit niet mag. Ook als je geen gebruik maakt van een mobiel netwerk zitten er kosten aan voor de provider. Het zou wat zijn als je de kosten niet mag doorbelasten aan je klanten.
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Waar schrijf ik dat kosten niet mogen worden doorbelast? Het gaat om het niet terugbetalen van het nog aanwezige tegoed.
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
ik zelfde gedoe 160 eur tegoed op de mobiel ,kon naar de nieuwe service die aldi talk had overgenomen, nou ik het proberen te regelen ,ik wist hoeveel erop stond , mobiel al jaren in bezit , moesten ze ook nog een code hebben van de aankoop bon van de kaart ,kwamen ze later mee ,nou vind die maar eens weer na jaren ,en ook verbleken die kassabonnen.
gewoon jatten is het, ik koop nooit weer bij aldi ,
gewoon jatten is het, ik koop nooit weer bij aldi ,
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Was je nog van plan dan om dat beltegoed te gebruiken?
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Oké dank jullie allen. Ik heb geen bericht gezien omdat ik de simkaart gebruik voor een tracker . Dan lees je geen berichten uit.
Maar ik heb een nieuwe simkaart bij L - mobi mobile aangevraagd.
Even afwachten of alles op rolletjes verloopt
Maar ik heb een nieuwe simkaart bij L - mobi mobile aangevraagd.
Even afwachten of alles op rolletjes verloopt
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Hier vindt U de Algemene Voorwaarden van Alditalk:
https://www.alditalk.nl/services/onze-a ... orwaarden/
En inderdaad meldt art 4.3 dat U geen recht hebt op terugbetaling van (een deel van) het beltegoed.
Of dat terecht is kunt U dus voorleggen aan de geschillencommissie, maar het zou U bekend moeten zijn (geweest).
https://www.alditalk.nl/services/onze-a ... orwaarden/
En inderdaad meldt art 4.3 dat U geen recht hebt op terugbetaling van (een deel van) het beltegoed.
Of dat terecht is kunt U dus voorleggen aan de geschillencommissie, maar het zou U bekend moeten zijn (geweest).
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Vandaag een telefoontje gehad van de nieuwe provider. Ze geven na activatie van de nieuwe simkaart de helft van het beltegoed terug.
Tenminste toch nog iets!!!
Tenminste toch nog iets!!!
kuklos
vindt dit leuk
Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt
Ik heb ook deze sms gezien: Uw beltegoed is geldig voor een periode van 12 maanden vanaf het moment dat u het beltegoed opwaardeert. Dit betekent dat u uw beltegoed na 30.06.2022 gewoon kunt blijven gebruiken, zolang de laatste herlading niet langer dan 12 maanden geleden is.
Seinhuis schreef: ↑10 mei 2023 16:00Op 30 juni 2022 heeft Alditalk klanten door middel van mail en SMS (waaronder mijn vriendin) op de hoogte gesteld dat hun per ingang van juni 2023 stopt met de dienstverlening.
Aldi talk heeft klanten hierover per SMS en mail (indien bekend) geïnformeerd.
Alle bedrijven mogen het contract met klant opzeggen, net zoals u dat mag doen.