LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] android note 2 is erg traag!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
miekkjuh

android note 2 is erg traag!!

Ongelezen bericht door miekkjuh »

Hallo,

ik heb gisteren via marktplaats een ANDROID NOTE 2 gekocht (samsung galaxy note 2 clone ook wel genoemd).

maar hij is erg traag en loopt geregeld vast (even nadenken).

Bij de Vodafone winkel konden ze mij niet helpen omdat het een neppe galaxy note is,
niet gemaakt door samsung maar door android zelf!

kan iemand mij aub helpen?
en wat zijn mijn rechten qua koop? terugbrengen?

sephora30

Re: android note 2 is erg traag!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Via Marktplaats zeg je, van particulier of bedrijf?

miekkjuh

particulier,zei dat telefoon goed was.
heb hem aan gezet en ben gegaan want mvr was aan het werk dus wilde haar niet ophouden...domdom,maar het belngrijkste is dat de telefoon weer snel wordt haha.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

miekkjuh schreef:Hallo,

ik heb gisteren via marktplaats een ANDROID NOTE 2 gekocht (samsung galaxy note 2 clone ook wel genoemd).

maar hij is erg traag en loopt geregeld vast (even nadenken).

Bij de Vodafone winkel konden ze mij niet helpen omdat het een neppe galaxy note is,
niet gemaakt door samsung maar door android zelf!

kan iemand mij aub helpen?
en wat zijn mijn rechten qua koop? terugbrengen?
Terugbrengen lijkt me sterk, aangezien "Android" in diverse iteraties enkel software op een smartphone is, dat is uiteindelijk een stichting gesponsord door Google. Je kan dus niks bij "Android" terugbrengen.

Toestellen met Android worden gemaakt door bedrijven als HTC, Samsung, Sony, LG en ook Google (de nexus modellen).

De achterliggende Chinese bedrijven die ze daadwerkelijk in elkaar schroeven voor die bedrijven, maken niet gehinderd door internationale patenten en octrooien, vaak knutsel-kopieën voor de eigen markt, en zo'n toestel heb jij gekocht.

Daar zit dus zwaar inferieure hardware in, enkel het scherm is groot om hem op een echte Note te doen lijken.

Je dient dus bij de verkoper te zijn, maar getuige de koop via marktplaats zal dat lastig worden.

Als je je er gemakkelijk bij voelt, en je hebt zijn/haar NAW gegevens, dan kan je dreigen met aangifte wegens copyright schending etc.

miekkjuh

de verkoper is gewoon een particulier persoon die op marktplaats had staan:

samsung galaxy note 2 clone.

maar wat kan ik nu qua software/hardware doen?
wie moet ik daarvoor bereiken om hem weer up to date te krijgen?
want zoals u zegt kan htc,samsung,etc hem gemaakt hebben.

en aangifte doen heb ik daar genoeg bewijzen voor?
sorry voor mij onduidelijkheid en vele vragen.

sjohie

miekkjuh schreef:de verkoper is gewoon een particulier persoon die op marktplaats had staan:

samsung galaxy note 2 clone.

maar wat kan ik nu qua software/hardware doen?
wie moet ik daarvoor bereiken om hem weer up to date te krijgen?
want zoals u zegt kan htc,samsung,etc hem gemaakt hebben.

en aangifte doen heb ik daar genoeg bewijzen voor?
sorry voor mij onduidelijkheid en vele vragen.
Daar kan je weinig aan doen. De binnenkant kan je niet zoals met een grote computer voorzien van betere hardware, dat is allemaal vast aan elkaar gesoldeerd enzo. En software updates komen van de fabrikant, maar in dit geval is dat een onbekend Chinees bedrijf, waar je dus ook niks aan hebt. De A merken (Sony, HTC etc) die ik noemde waren enkel als voorbeeld bedoelt, die hebben dit toestel niet gemaakt ofzo. Vergeet die namen gewoon.

Als je ervaring hebt met mobiele telefoons, en dan met de fijne instellingen, updates installeren, en dat soort dingen, dan zijn er mogelijkheden om er andere versies van Android op te zetten, maar dat is best lastig. Vergelijk het met autorijden, als je dat kan, kan je niet automatisch ook de motor reviseren. Daar zou ik dus ook niet aan beginnen als ik jou was.

Wat ik bedoel met aangifte, is dat je daar mee dreigt om zo je geld terug te krijgen. Dus een beetje bang maken.

Maar als hij geadverteerd was als een Note 2 kloon, dan kan je de verkoper niet zoveel verwijten, want dat is precies wat hij je verkocht heeft.

miekkjuh

oke,dat is mooi k*t!!

ze zegt dat die het prima deed,maar ik vindt dat verre van!

sjohie

miekkjuh schreef:oke,dat is mooi k*t!!

Dat is natuurlijk een eigen mening, en subjectief. Als jij er veel apps op zet, kan hij door een verkeerde. wel onstabiel worden. Daar kan een verkoper niks aan doen.

Hoe werkt het toestel als het helemaal kaal is, dus zoals je het ontvangen hebt? Om dat te testen kan je meestal kiezen voor iets als "fabrieksinstellingen terugzetten" of "restore to factory defaults".

LET OP, als je dat doet ben je meestal alles op de telefoon kwijt! Dus je apps, instellingen, foto's, smsjes, alles. Doe dat dus niet als je er belangrijke dingen op hebt staan, en niet weet hoe je van te voren een backup moet maken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

miekkjuh schreef:oke,dat is mooi k*t!!

Tsja, iemand die bewust rommel gaat (door)verkopen zal niet zeggen dat het eigenlijk een k*tapparaat was....

Gesloten