LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Alien
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2006 22:35

anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Alien »

Enige tijd geleden hebben wij last gehad van anonieme oproepen, niet 1 of twee keer op een dag, maar wel 6 of 7 keer........nu was het zo dat als we dan oppakten, de lijn dood was....... Het was erg vervelend en ik heb vervolgens de kpn gebeld. Eerst kreeg ik een vrouw aan de telefoon die mij vertelde dat ik dan even de tijden op moest schrijven van de oproepen, want dan kon ze nagaan waar het vandaan kwam. Dat heb ik toen gedaan en heb de volgende dag weer gebeld waarbij ik toen te horen kreeg dat de kpn dat helemaal niet deed en dat die gegevens niet openbaar gemaakt mochten worden.....beetje vreemd? Maar wat nog opmerkelijker was, is dat de anonieme oproepen na deze twee telefoontjes wel afgelopen waren...................
Nu hebben mijn schoonouders precies hetzelfde probleem....
Mijn vraag is wie dit ook heeft of heeft gehad en of iemand enig idee heeft waar dat nou weg komt?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Kika29 »

Misschien een faxlijn die probeert te faxen???

kreve028
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:32
Locatie: Schoorl

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door kreve028 »

Het is mogelijk dat een faxlijn probeert te faxen.

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door goorix »

Ik heb daar enige maanden geleden ook veel last van gehad.
Toen had ik nog een ISDN aansluiting en op alle nummers kwamen dit soort telefoontjes binnen. Heel vervelend.
KPN erbij betrokken. Hetzelfde advies gehad en redelijk kort daarna was het inderdaad ook zo weer over. Heel vreemd allemaal
KPN is echter beslist WEL in staat om te kunnen zien waar die oproepen vandaan komen, want alle belgegevens worden gelogd.
Het is m.i. onterecht dat KPN die gegevens niet wil geven, omdat ze dat niet zouden mogen geven . Het betreft wel JOUW aansluiting.
Maar KPN doet wel vaker dingen die niet mogen en andersom. Weet je dat ze ook verplicht zijn je de mogelijkheid te bieden om je af te schermen voor anonieme telefoontjes? Ze vertikken het echter om het in te voeren. Kijk maar eens de site van de OPTA. Daar kun je het vinden. Maar ook de OPTA weigert KPN hiervoor aan te pakken. Heel kwalijk allemaal.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door NAK »

Het is m.i. onterecht dat KPN die gegevens niet wil geven, omdat ze dat niet zouden mogen geven .
Ben ik helemaal met je eens.
Echter uit ervaring weet ik dat KPN deze gegevens niet mag geven ivm de wet op de privacy.

Jouw privacy is wel bekend bij de dader, maar andersom krijg je niets te horen.


Hoezo wet op de Privacy :evil:

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door zadinia »

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan enkele dagen achter elkaar, steeds rond hetzelfde tijdstip ongeveer (tussen 16.00 en 19.00 uur)
KPN gebeld en toen kreeg ik een brief over ongewenste telefoontjes. Daar staat in dat callcenters u automatisch bellen en dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
1. u neemt niet binnen 3 keer op en dan verbreekt de computer de verbinding (en dan neemt u waarschijnlijk net op)
2. u neemt binnen 3 keer op maar op dat moment is er geen medewerk(st)er beschikbaar, dus dan verbreekt de computer ook de verbinding.

Ik heb enige dagen daarna iemand van een callcenter aan de lijn gehad, en daarna geen last meer van deze telefoontjes.......

Ik hoop voor jullie dat dit het ook bij jullie is en er niets naars achter de telefoontjes zit!

Groetjes van Zadinia

Kalli
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:02

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Kalli »

Ik heb op een andere manier lastige telefoontjes gehad namelijk dat hij maar 2 keer overging, dus weinig tijd om op te pakken, en dat elk uur. Op een gegeven moment ben ik maar met de telefoon in de hand op de bank gaan zitten en bij de eerste de beste ring direct opgepakt. Bleek het een callcenter te zijn (met prachtige ??? aanbiedingen maar ozo vervelend!!!) die op één of ander manier via een computer belt en automatisch jouw nummer iedere keer draait maar dan wel te maken heeft met een storing waar ze zelf niets van weten. Behoorlijk irritant! :evil:

Pegasus
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2005 20:59

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Pegasus »

Ik ken het. Hoor het van vrienden, heb er gelukkig zelf niet mee te maken gehad :wink:
Schijnen inderdaad vaak callcenters te zijn.
Er is iets aan te doen.
Ik weet niet precies hoe, maar ik het het volgende er over gehoord.

Bij de Primafoon (vast ook wel bij andere zaken mag ik aannmene) kun je een (klein) apparaatje kopen die je op je telefoonlijn kunt zetten, hoe of wat weet ik niet, maar dat kunnen ze je vast wel in de winkel vertellen.
En dan schijn je niet meer gebeld te worden door callcenters. En dan schijn je van dat paar keer over gaan ook geen last meer te hebben.
Ik heb het van horen zeggen, dus ik weet het verder ook niet.
Maar misschien een tip voor anderen? :wink:

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Morrigan »

Als je je aanmeldt bij http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html dan scheelt dat ook veel telefoontjes! Sinds ik hier sta aangemeld, is het bij mij heerlijk rustig!

vriesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 19:24

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door vriesje »

Hallo,
Ik heb 2 maanden geleden ook last gehad van ongewenste telefoontjes. soms 10 keer per dag. Echt om zenuwachtig van te worden.( Ik ben al eens eerder gestalkt.) Ook bij mij werd er niet geantwoordt, was de lijn dood of hoor ik een pieptoon. Op een gegeven moment was ik het zat en begon paranoide te worden. Ik begon op een gegeven moment iedereen te verdenken, maar heb er met niemand over gesproken. Ik heb toen ingegrepen en heb de kpn gebeld. Die konden me een aanvraag sturen om na te gaan wie mij steeds belde. Ook dit had ik aan niemand gemeld om zo niet het onderzoek te laten beïnvloeden. Al na en paar dagen konden ze me vertellen dat ook bij mij callcenterterreur bezig was. Ik heb toen via het internet een blokkade laten zetten op 0900, 0906 en 0800 nummers laten zetten en gek genoeg werkte dat. Ik heb dat een maand lang volgehouden en daarna weer opgeheven. Ik was er wel een tijd van af, maar heb het idee dat het langzaam weer van voren af aan opnieuw gaat beginnen. De kpn kon wel een waarschuwing sturen naar 1 stalker, maar niet naar al die callcenters. Jammer. Daarvoor moet ik eerst nog een keer zo´n onderzoek in laten stellen. Ik denk bij mezelf wie is er nu belangrijker. Degenen die gestalkt worden of de stalkers zelf? Ik vind dat de privacywet snel veranderd moet worden. Criminelen hoeven wat mij betreft geen bescherming. Als zij niet lastig gevallen willen worden moeten zij een ander ook niet lastig vallen. Ik ben blij dat het nu eindelijk eens in de publiciteit komt, want bedrijven weten kennelijk niet helemaal wat ze aanrichten. :evil:

lotje54
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:23

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door lotje54 »

Hoi,
Wij worden ook door dit soort telefoontjes geteisterd sinds we een vaste lijn hebben via de kabel (casema). Voorheen hadden we een telefoonlijn via de kpn en nooit last van dit gestalk.
:evil:

MRP
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 20:59

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door MRP »

Ook wij werden vorig jaar december een aantal weken geplaagd met dit soort telefoontjes.
Op nieuwjaarsdag was het raak. Een zeer grove inbraakpoging. Op een haar na was deze inbraak met zeer veel schade aan alle ramen gelukt.
Bij navraag in mijn omgeving bleek dat er diverse van deze telefoontjes plaats vonden. Er was in die periode dan ook een grote inbraakgolf in ons dorp. In het kader van de privacywet is het niet mogelijk om deze telefoontjes te achterhalen. Hieruit blijkt dan weer dat je als "slachtoffer"altijd aan het kortste eind trekt. :(

klinge
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 22:43

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door klinge »

anonieme telefoontjes kunnen tegenwoording door een virus in je pc of van iemand anders komen als je aangemeld bend bij een voip provider zoals freecall , er worden door het virus verbindingen gemaakt dmv het contactboek .
Het vervelende is dat deze oproepen internationaal zijn en er hoeft geen telefoonnummer bekend te zijn , dus moeilijk te achterhalen.

Bij kpn worden standaard alle gesprekken gelogd voor de gesprekskosten.
Voor hinderlijk bellen moet dit op een andere manier gelogd worden, dit wordt alleen gedaan opverzoek, dus niet standaard.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik heb hier nooit last van gehad,maar ik heb alleen een prepaid mobiele telefoon. Ik word wel eens gebeld door een callcentre,maar dit komt omdat ik wel eens mee doe aan prijsvragen en enquetes op het internet.
Maar nooit een dode lijn gehad.
Zijn er mobiele bellers die hier wèl last van hebben (gehad)? :shock:

gruus
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2004 22:18

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door gruus »

:idea: Als bij ons de telefoon gaat en in het schermpje staat `prive`dan nemen we niet meer op! Dat reduceerde het aantal telefoontjes van soms 10 per gag naar nul! Ook fam. vrienden en bekenden weten dit.
Sommige callcenters weten dit ook en bellen dan niet meer anoniem! Ook geen probleem van maken. Ik neem op en zeg dan `even mijn opa ophalen` (in 1936 overleden) en luister even later weer en zijn ze weg. Bellen dan ook niet meer! Je moet daar niet van wakker liggen maar er een (nationale) sport van maken. Gruus. :lol:

roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door roamer »

Van bovenstaande dingen hebben wij ook een tijdje last gehad; het schijnt dat als je een draadloze telefoon hebt. En je buren ook. Dat deze op dezelfde frequentie werken. Dus bij de buren gaat de telefoon en bij jou ook, maar omdat jij uiteraard een ander nummer hebt krijg je een dode lijn of de buren hebben al opgenomen.
Even de telefoon verplaatsen en kijken wat er gebeurt.

Romke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2006 15:58

Re: anonieme oproepen;bij oppakken lijn dood

Ongelezen bericht door Romke4 »

Een webside is al gegeven infofilter.nl

Het telefoonnummer van infofilter is: 0900-6661000 25 cent per min.

Gesloten