Begin februari begon mijn telefoon, een Lumia 950 XL, een paar keer per dag spontaan te herstarten bij het gebruik van de camera of het starten van apps. Aangezien de telefoon nog geen 10 maanden oud was, besloot ik gebruik te maken van de garantieprocedure van Belsimpel. De telefoon netjes in originele verpakking, volgens de op de site beschreven procedure opgestuurd. Na 3 weken(!) werd ik opgebeld door Belsimpel dat er een gespleten scherm was geconstateerd, dat dit gebruikersschade was en dat de reparatie buiten de garantie zou vallen. Ik kon kiezen voor een offerte om het scherm te vervangen of ik kon er ook voor kiezen om alleen de onderzoekskosten te betalen en de telefoon terug te laten sturen. Aangezien ik zeker wist dat ik een telefoon met een werkend scherm had opgestuurd, ging ik met beide opties niet akkoord en heb verzocht aan Belsimpel om het toestel kosteloos terug te sturen. Na 2 dagen kwam het toestel volledig defect terug met een compleet aan de binnenkant gespleten scherm. Op de accu zat een sticker 'The accessory is defective, we recommend a new purchase. ' Nu snapte ik niet direct hoe een scherm spontaan kan splijten, maar toen ik de accu terug in het toestel plaatste was het voor mij niet echt moeilijk te bepalen hoe dit gebeurd was. Zie de foto.
De accu is bol gaan staan, wordt heet, en drukt precies op de plek waar de barst zit het scherm omhoog. Hoe duidelijk kan het zijn vraag je je af !?
Mijn uitleg wordt alleen niet door BelSimpel geaccepteerd, zij blijven erbij dat het gebruikersschade is. Opzich logisch natuurlijk, want als je eerst probeert om de boel te besodemieteren door een klant een reparatie buiten garantie aan te smeren, kan je later niet meer terugkrabbelen… Ik heb een week lang gemailed met de helpdesk om ze de kans te geven dit op een normale manier op te lossen, maar tevergeefs....Jullie begrijpen hopelijk dat ik inmiddels wel helemaal klaar ben met Belsimpel.. "Tot het uiterste voor jou"… lol