LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel garantieprocedure

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ecbouma

Belsimpel garantieprocedure

Ongelezen bericht door ecbouma »

Begin februari begon mijn telefoon, een Lumia 950 XL, een paar keer per dag spontaan te herstarten bij het gebruik van de camera of het starten van apps. Aangezien de telefoon nog geen 10 maanden oud was, besloot ik gebruik te maken van de garantieprocedure van Belsimpel. De telefoon netjes in originele verpakking, volgens de op de site beschreven procedure opgestuurd. Na 3 weken(!) werd ik opgebeld door Belsimpel dat er een gespleten scherm was geconstateerd, dat dit gebruikersschade was en dat de reparatie buiten de garantie zou vallen. Ik kon kiezen voor een offerte om het scherm te vervangen of ik kon er ook voor kiezen om alleen de onderzoekskosten te betalen en de telefoon terug te laten sturen. Aangezien ik zeker wist dat ik een telefoon met een werkend scherm had opgestuurd, ging ik met beide opties niet akkoord en heb verzocht aan Belsimpel om het toestel kosteloos terug te sturen. Na 2 dagen kwam het toestel volledig defect terug met een compleet aan de binnenkant gespleten scherm. Op de accu zat een sticker 'The accessory is defective, we recommend a new purchase. ' Nu snapte ik niet direct hoe een scherm spontaan kan splijten, maar toen ik de accu terug in het toestel plaatste was het voor mij niet echt moeilijk te bepalen hoe dit gebeurd was. Zie de foto.
Gebolde accu + de barst in het scherm
Gebolde accu + de barst in het scherm
belsimpel-crack-1.jpg (20.27 KiB) 1104 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De accu is bol gaan staan, wordt heet, en drukt precies op de plek waar de barst zit het scherm omhoog. Hoe duidelijk kan het zijn vraag je je af !?

Mijn uitleg wordt alleen niet door BelSimpel geaccepteerd, zij blijven erbij dat het gebruikersschade is. Opzich logisch natuurlijk, want als je eerst probeert om de boel te besodemieteren door een klant een reparatie buiten garantie aan te smeren, kan je later niet meer terugkrabbelen… Ik heb een week lang gemailed met de helpdesk om ze de kans te geven dit op een normale manier op te lossen, maar tevergeefs....Jullie begrijpen hopelijk dat ik inmiddels wel helemaal klaar ben met Belsimpel.. "Tot het uiterste voor jou"… lol :-)
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2017 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast

berndv

Re: Belsimpel garantieprocedure

Ongelezen bericht door berndv »

U zou kunnen proberen om te achterhalen welk reparatiecentrum zij gebruiken en daarna kijken of er meer erkende reparateurs zijn in Nederland. Hier zou u dan vervolgens een second opinion kunnen laten uitvoeren (dit zou in eerste instantie op uw kosten moeten gebeuren). Mocht uit die second opinion nou blijken dat de conclusie van belsimpel niet juist is, zou u ze hiermee om de oren kunnen slaan en ze alsnog aan hun verplichting houden.

ecbouma

Ongelezen bericht door ecbouma »

Bij het zoeken naar een bedrijf waar ik een second opinion kon laten doen ben ik uitgekomen bij b2x.com. Dit is volgens mij de enige officiele reparateur van microsoft windows phones in Europa. Via de chat gevraagd of mijn telefoon daar al geweest was en dit was het geval. Toen ik vroeg wat hun conclusie toen was, was het dossier ineens gesloten en kreeg ik geen informatie meer. Ze waren wel heel eager om een nieuw reparatieverzoek aan te maken, om nog en keer te kijken naar de telefoon. Aangezien ik niets te verliezen had, heb ik dit gedaan. Na ongeveer 1,5 week had ik mijn telefoon weer terug met een a4tje erbij waarop uitgelegd werd dat omdat het scherm gebarsten is, het gebruikersschade is en er dus niet onder garantie gerepareerd wordt.

Is er al eens onderzocht in hoeverre een batterij die bol gaat staan een telefoon scherm kan laten barsten en waarom dit niet onder de garantie valt ?

Daarbij ben ik benieuwd hoe je je als consument kan wapenen als je je defecte telefoon, zonder gebarsten scherm opstuurt, en daarna te horen krijgt dat het scherm gebarsten is. Wat kan je hier uberhaupt tegen doen als consument ? Verzekerd versturen werkt niet echt, want de telefoon is immers al defect. Zelf brengen in luxemburg of oost Europa is ook niet echt een optie....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is vrijwel zeker dat het defect door kapotte batterij is ontstaan.

Maar..... welke lader gebruikte je, als je andere gebruikte kan die te snel laden en dit veroorzaken.
Als ik de zwaardere lader van Toshiba mini laptop gebruik die geen 550 mA maar 2.0A gebruikte....
Ja de mini laptop/tablet is vele malen groter en zwaarder en gaat lekker snel maar als mijn telefoon sneuvelde....?

Ook de auto lader, echte 12 sigarenplug met 2 usb aansluitingen van Action, hoeveel die leverde?????
Als je een andere lader wel eens gebruikte vervalt de garantie op accu, en daarmee ook de eventuele gevolg schade aan telefoon.

Ja, ook ik heb helaas ervaring!

Gesloten