kweenie schreef: ↑12 mei 2021 14:47Dat is inderdaad een leuke discussie. Ik denk dat je daarin wel onderscheid zou kunnen maken tussen een aankoop waarbij je ook om advies vraagt en een aankoop waarbij je simpelweg product X uit het schap haalt en in je (virtuele) winkelmandje stopt. In het tweede geval vind ik dat je er vanuit zou kunnen gaan dat ik weet wat ik kies en dat ik mijn 'huiswerk' heb gedaan.ZeerPrivé schreef: ↑12 mei 2021 13:56Er worden zonder waarschuwing nog steeds - senioren - mobieltjes met 2G verkocht. Net als - eenvoudige - stereo apparatuur, wekkerradio's enz. met FM waar je binnenkort ook niets meer aan hebt.
Is het de verantwoordelijkheid van de verkoper of van de koper om alert te zijn op de veranderingen?
Zo denk ik er dus ook over. Ik verwacht trouwens dat veel gebruikers van 2G er pas achter gaan komen dat hun mobieltje geen bereik meer heeft als zich een noodsituatie voordoet.