LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
[dubbelpost, excuses]
Laatst gewijzigd door AVSGedupeerde op 30 aug 2019 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
XS4all is al tig jaar KPN. Afgezien van Ziggo is alles in NL KPN, voorheen MXStream. Het gaat om de service die er onder zit, en dat doet xs4all zelf. Voorbeeld; een Xs4ALL helpdesker kan via SSH inloggen op jouw webhosting om een wachtwoord te wijzigen, om maar wat te noemen. Een Ziggo medewerker weet niet eens wat SSH is. De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
XS4all is in 1998 al aan KPN verkocht, met de voorwaarde dat het bedrijf nog minimaal 10 jaar onder eigen management mocht draaien. Dat is ook de reden waarom ik nadrukkelijk 'nog wel' schrijf.
Fijn dat je ook zo uitgebreid argumenteert waarom iets is, en met onderbouwing komt, enzovoort. Daar prikt inderdaad iedereen zó doorheen.
XS4all is in 1998 al aan KPN verkocht, met de voorwaarde dat het bedrijf nog minimaal 10 jaar onder eigen management mocht draaien. Dat is ook de reden waarom ik nadrukkelijk 'nog wel' schrijf.
Fijn dat je ook zo uitgebreid argumenteert waarom iets is, en met onderbouwing komt, enzovoort. Daar prikt inderdaad iedereen zó doorheen.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Hoe zei je ook alweer dat het zit?
De monteur gaat eerst het signaal bijstellen en dan naar de klant? Dan zou de storing dus met de bestaande klantkabel reeds verholpen zijn. Dus je hele verhaal van dat hij dan een nieuwe kabel tevoorschijn tovert etc zegt echt niets. En je quote over hoe de eerste lijn geïnstrueerd is het probleem bij de klant te leggen.... 1000en huidige en ex werknemers weten dat je dat uit je duim zuigt.
Dat je sinds een paar dagen de neiging hebt in ieder topic het hoogste woord te voeren zegt niets over de inhoud van je berichten.
De monteur gaat eerst het signaal bijstellen en dan naar de klant? Dan zou de storing dus met de bestaande klantkabel reeds verholpen zijn. Dus je hele verhaal van dat hij dan een nieuwe kabel tevoorschijn tovert etc zegt echt niets. En je quote over hoe de eerste lijn geïnstrueerd is het probleem bij de klant te leggen.... 1000en huidige en ex werknemers weten dat je dat uit je duim zuigt.
Dat je sinds een paar dagen de neiging hebt in ieder topic het hoogste woord te voeren zegt niets over de inhoud van je berichten.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Met de meeste providers is wel eens wat.. ik ben van xs4all overgestapt naar ziggo omdat ik niet anders kon.. geen glas aansluiting .. dus had ik adsl via de telefoonkabel.. alleen kon xs4all niet aanbieden wat ze beloofde.. en dat koste ook heel veel moeite en telefoontjes.. daarmee heeft xs4all (KPN) echt afgedaan.
Maar nu heb ik ziggo, en heb eens kunnen ervaren hoe eea fout kan gaan..
- Aangeven verhuizing, maand van tevoren.. gong goed, ziggo zou alles regelen incl nieuwe apparatuur..
- mail ziggo week voor levering nieuwe apparatuur, dat de huidige apparatuur (die op was, crashen en langzaam) hergebruikt moet worden(hoezo afspraak).
- moment van aansluiten op het nieuwe adres .. geen signaal... diverse keren telefonisch met ziggo aan de lijn gehangen (totaal ruim een uur )..
Uiteindelijk moest een monteur gestuurd worden 5dagen later midden op de dag.. conclusie: kabel zat niet aangesloten in de straat. Nu signaal in huis.
-dag later, horizonbox heeft geen toegang tot tv signaal.. weer bellen.. uiteindelijk word een nieuwe box opgestuurd.. de oude was niet in te stellen op het netwerk in mijn nieuwe huis.( koste weer een week)..
- telefoon aansluiting doet het niet en ik heb uit het niets een nieuw nummer.. ik weer bellen met ziggo -> ik heb geen nieuw nummer gevraagd dus oude moet terug. (Zat met verhuizen in het zelfde netgebied).. zou geregeld worden..
- paar dagen later.. telefoon doet het nog steeds niet.. weer bellen.. modem moet opnieuw opgestart worden ..
- dan de rekening die ging natuurlijk wel goed.. voor ziggo dan.. maar even gebeld dat 3x het tarief afrekenen wat aan contract is afgesloten niet de afspraak is.. (gelukkig is dat wel gecorrigeerd..
Maar relaas van het verhaal is dat ziggo bij mij geen enkele controle heeft over haar storingsprocessen, verhuisprotocollen, service, en kosten proces. Betekend met ziggo altijd opletten.. en gevolg voor ziggo is dat er niet altijd een vriendelijk iemand (ik) aan de telefoon hang. Ik behandel ze namelijk net als dat ze mij behandelen. (En hang elk jaar aan de telefoon voor korting).
Nu wachten tot ik glas aansluiting in huis heb.. heb ik meer keuze (maar nadeel is wel dat ik F1 fan, dat is een geluk voor ziggo)..
maar als ik een cijfer voor ziggo moet geven is dit een 1, niks is op orde.
Maar nu heb ik ziggo, en heb eens kunnen ervaren hoe eea fout kan gaan..
- Aangeven verhuizing, maand van tevoren.. gong goed, ziggo zou alles regelen incl nieuwe apparatuur..
- mail ziggo week voor levering nieuwe apparatuur, dat de huidige apparatuur (die op was, crashen en langzaam) hergebruikt moet worden(hoezo afspraak).
- moment van aansluiten op het nieuwe adres .. geen signaal... diverse keren telefonisch met ziggo aan de lijn gehangen (totaal ruim een uur )..
Uiteindelijk moest een monteur gestuurd worden 5dagen later midden op de dag.. conclusie: kabel zat niet aangesloten in de straat. Nu signaal in huis.
-dag later, horizonbox heeft geen toegang tot tv signaal.. weer bellen.. uiteindelijk word een nieuwe box opgestuurd.. de oude was niet in te stellen op het netwerk in mijn nieuwe huis.( koste weer een week)..
- telefoon aansluiting doet het niet en ik heb uit het niets een nieuw nummer.. ik weer bellen met ziggo -> ik heb geen nieuw nummer gevraagd dus oude moet terug. (Zat met verhuizen in het zelfde netgebied).. zou geregeld worden..
- paar dagen later.. telefoon doet het nog steeds niet.. weer bellen.. modem moet opnieuw opgestart worden ..
- dan de rekening die ging natuurlijk wel goed.. voor ziggo dan.. maar even gebeld dat 3x het tarief afrekenen wat aan contract is afgesloten niet de afspraak is.. (gelukkig is dat wel gecorrigeerd..
Maar relaas van het verhaal is dat ziggo bij mij geen enkele controle heeft over haar storingsprocessen, verhuisprotocollen, service, en kosten proces. Betekend met ziggo altijd opletten.. en gevolg voor ziggo is dat er niet altijd een vriendelijk iemand (ik) aan de telefoon hang. Ik behandel ze namelijk net als dat ze mij behandelen. (En hang elk jaar aan de telefoon voor korting).
Nu wachten tot ik glas aansluiting in huis heb.. heb ik meer keuze (maar nadeel is wel dat ik F1 fan, dat is een geluk voor ziggo)..
maar als ik een cijfer voor ziggo moet geven is dit een 1, niks is op orde.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
JAwel hoor. Ziggo zegt, wij sturen een monteur. En als het probleem bij ons zit, betalen wij die, anders betaalt u die. Als de monteur bij jou komt, en je was er al achter dat het weer werkt, zegt ie dus 'oh dus het lag bij u want bij ons is er niet veranderd'.StevieNL81 schreef: ↑30 aug 2019 21:09De monteur gaat eerst het signaal bijstellen en dan naar de klant? Dan zou de storing dus met de bestaande klantkabel reeds verholpen zijn. Dus je hele verhaal van dat hij dan een nieuwe kabel tevoorschijn tovert etc zegt echt niets.
1000-en werknemers? hoe groot denk jij dat die helpdesk van Ziggo is zeg. Je praat onzin, onderbouwt het nergens. Ik geef je een link naar een onafhankelijke partij die al jarenlang providers test, en daar komt ook al meer dan 10 jaar 1 als winnaar naar boven. En dat is niet zonder reden. En daar staat ziggo ONDERAAN.En je quote over hoe de eerste lijn geïnstrueerd is het probleem bij de klant te leggen.... 1000en huidige en ex werknemers weten dat je dat uit je duim zuigt.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Een praktijkgeval. En wat zei de helpdesk. Zeiden die 'het probleem ligt bij ons, want ik zie ook uw modem niet', of zeiden ze dat het probleem bij u lag? Dat uw kabel waarschijnlijk niet goed was?Michel-mol schreef: ↑30 aug 2019 21:17- moment van aansluiten op het nieuwe adres .. geen signaal... diverse keren telefonisch met ziggo aan de lijn gehangen (totaal ruim een uur )..
En die monteur, was het verhaal 'als het bij u zit volgens onze monteur, moet u betalen', of niet?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Nah ik ga geen tijd steken in een onderbouwing met feiten die jij met fabels en veel geschreeuw weerlegd. Bljjf lekker geloven in je eigen mening, ik ga voor het eerst de ignore knop gebruiken en genieten van de rust.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Mijn recenter ervaringen met ziggo zijn uitsluitend positief. Zowel het aansluiten als het instellen als het oplossen van storingen ging uitermate soepel.
De aansluitmonteur is twee uur bezig geweest, inclusief het trekken van nieuwe coax-kabels en het opnieuw aansluiten van alle bekabeling, heeft een dik uur in mijn kruipruimte vertoefd en oude doorgeknipte kabels vervangen. Gratis, snel en met een bedankje aan het eind “voor de uitdaging”. Dat noem ik TOP.
De aansluitmonteur is twee uur bezig geweest, inclusief het trekken van nieuwe coax-kabels en het opnieuw aansluiten van alle bekabeling, heeft een dik uur in mijn kruipruimte vertoefd en oude doorgeknipte kabels vervangen. Gratis, snel en met een bedankje aan het eind “voor de uitdaging”. Dat noem ik TOP.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Er wordt niet gewerkt met statistieken. Wanneer een wijkkast afbrand kan de Ziggo medewerker geen meeting doen, hij zal vanuit de apparatuur (die afgebrand is) geen reactie krijgen van zijn meeting en deze zal een melding geven waarmee direct blijkt dat er een probleem is in het deel van het Ziggo modem.AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 19:18Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.
Ook bij KPN/XS4ALL werkt het op deze manier. Wanneer de meeting niet duidelijk kan inderdaad bij de eerste meldingen nog geconcludeerd worden dat het aan de klant zijn zijde ligt maar uiteindelijk zal op basis vanuit het NOC opgemerkt worden dat er een probleem is de wijkcentrale en dat het een algemene storing is. Het aantal klanten wat belt maakt hierin geen enkel verschil en er is zeker geen sprake van statistiek.
Zelf meerdere storingen meegemaakt tijdens mijn werkzaamheden bij een provider en ondanks dat je op basis van de telefoontjes kon concluderen dat het een algemene storing was werd het pas bevestigd op de website wanneer de storing door het NOC of door de interne beheerders was bevestigd.
6 jaar gelden was er een grote reorganisatie afgekondigd bij XS4ALL, na de reorganisatie zou er weinig over blijven van XS4ALL. Door de zeer actieve OR is dit afgewend (ook in dat geval wilde de OR de plannen laten toetsen door de ondernemerskamer).AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 21:03XS4all is al tig jaar KPN. Afgezien van Ziggo is alles in NL KPN, voorheen MXStream. Het gaat om de service die er onder zit, en dat doet xs4all zelf. Voorbeeld; een Xs4ALL helpdesker kan via SSH inloggen op jouw webhosting om een wachtwoord te wijzigen, om maar wat te noemen. Een Ziggo medewerker weet niet eens wat SSH is. De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
Soms hoor je nog mensen die roepen "voor KPN was XS4ALL beter" dit is feitelijk echter onzin, XS4ALL is maar een klein deel van zijn bestaan zelfstandig geweest. Het grootste deel van haar bestaan was het onderdeel van KPN en bijna alle mijlpalen zijn in die periode behaald.
Op dit moment is de toekomst van XS4ALL onzeker, maar KPN heeft wel vaker beleid gehad waarmee een nieuwe directeur zich wilt profileren. Het geluk is dat deze nieuwe directeur inmiddels alweer vertrokken is. Mijn hoop blijft dat XS4ALL zelfstandig blijft en zo niet dan zal ik zeker overstappen naar de opvolger die een groep ex-medewerkers wilt opzetten.
Gaat er nooit wat mis bij XS4ALL, natuurlijk wel, geen enkele provider is foutloos. Maar veelal werkt je verbinding gewoon, dit is bij Ziggo en KPN ook zo. Pas wanneer je een uitzonderlijke situatie speelt de rol van een provider mee wat extra coax kabel aanleggen en verlengen is geen uitzondering een complex probleem wel.
AVSGedupeerde
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12876
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Best leuk dat lijstje, maar waar staat dat Ziggo automatisch de klant de schuld geeft?AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 20:43Nee, dat is geen onderbuikgevoel. En er zijn cijfers van. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Als er een storing binnenkomt hebben alle providers een vast protocol. De meeste problemen zijn simpel te verhelpen, er is maar een klein percentage waar de oorzaak extern ligt. De meeste storingen zijn op te lossen door nieuwe kabels of door de apparatuur opnieuw op te starten. Als blijkt dat de signaalsterkte bij binnenkomst te laag is, dan ligt het extern.AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 20:43Klopt, ziggo kan uit je modem halen wat de signaalkwaliteit is. En wat denk je dat ze gaan doen als de signaalkwaliteit laag is? Precies wat ik hierboven beschreef. Dan ligt het aan jouw kabels. Ze laten een monteur komen, die fixt het probleem in de wijkcentrale (paar db meer of minder demping), gaat naar jouw huis, trekt een nieuwe kabel, "ziet u meneertje nu werkt het weer", en betalen graag.
Hoe lang duurt het bij het melden van een storing dat er een monteur kan komen bij u thuis? En dan denkt u dat er ergens een blik met personeel staat die meteen in actie springt en bij elke storing binnen een uur in een wijkkast zit te prutsen?
U doet een harde uitspraak, maar kan deze totaal niet onderbouwen.
Ook bij XS4all hebben ze gewoon een vast protocol die ze afwerken. Het is een simpel invullijstje om te achterhalen waar het probleem zich bevind. Dus dezelfde vragen en dezelfde testen als elke provider gebruikt.AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 21:03De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
Dus u laat de monteur komen als het weer werkt? Geen wonder dat er kosten voor komen, u laat ten onrechte iemand komen.AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 21:32JAwel hoor. Ziggo zegt, wij sturen een monteur. En als het probleem bij ons zit, betalen wij die, anders betaalt u die. Als de monteur bij jou komt, en je was er al achter dat het weer werkt, zegt ie dus 'oh dus het lag bij u want bij ons is er niet veranderd'.
En nergens in die link staat beschreven wat u zegt. Er zijn klachten, maar hoeveel is van van het aantal klanten? En uw ervaringen, zijn die gelijk met anderen? Nergens onderbouwd u uw zware woorden. Nergens onderbouwd u dat u 'opgelicht' wordt. Rijdt u achter de monteurs aan om te zien of ze in de wijkkast bezig zijn geweest? Hoe weet u dan dat Ziggo dit bij elke klant zo doet?AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 21:32Ik geef je een link naar een onafhankelijke partij die al jarenlang providers test, en daar komt ook al meer dan 10 jaar 1 als winnaar naar boven. En dat is niet zonder reden. En daar staat ziggo ONDERAAN.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Als 10000 mensen hun ervaringen delen dan heb je statistisch gezien voldoende gedaan.
-
- Berichten: 12876
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Het is hetzelfde als bij PostNL. Mensen klagen steen en been en er zouden enorm veel klachten zijn. Procentueel is het minder dan 1%.
Er is ook onderzoek gedaan hoeveel procent van de klanten een ervaring zouden delen. Het percentage klagende mensen is daarbij veel hoger dan de tevreden klanten.
Aantallen zeggen dus helemaal niets. 10.000 mensen op een bv een paar miljoen is procentueel weinig.