AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 19:18
Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.
Er wordt niet gewerkt met statistieken. Wanneer een wijkkast afbrand kan de Ziggo medewerker geen meeting doen, hij zal vanuit de apparatuur (die afgebrand is) geen reactie krijgen van zijn meeting en deze zal een melding geven waarmee direct blijkt dat er een probleem is in het deel van het Ziggo modem.
Ook bij KPN/XS4ALL werkt het op deze manier. Wanneer de meeting niet duidelijk kan inderdaad bij de eerste meldingen nog geconcludeerd worden dat het aan de klant zijn zijde ligt maar uiteindelijk zal op basis vanuit het NOC opgemerkt worden dat er een probleem is de wijkcentrale en dat het een algemene storing is. Het aantal klanten wat belt maakt hierin geen enkel verschil en er is zeker geen sprake van statistiek.
Zelf meerdere storingen meegemaakt tijdens mijn werkzaamheden bij een provider en ondanks dat je op basis van de telefoontjes kon concluderen dat het een algemene storing was werd het pas bevestigd op de website wanneer de storing door het NOC of door de interne beheerders was bevestigd.
AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 21:03
XS4all is al tig jaar KPN. Afgezien van Ziggo is alles in NL KPN, voorheen MXStream. Het gaat om de service die er onder zit, en dat doet xs4all zelf. Voorbeeld; een Xs4ALL helpdesker kan via SSH inloggen op jouw webhosting om een wachtwoord te wijzigen, om maar wat te noemen. Een Ziggo medewerker weet niet eens wat SSH is. De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
6 jaar gelden was er een grote reorganisatie afgekondigd bij XS4ALL, na de reorganisatie zou er weinig over blijven van XS4ALL. Door de zeer actieve OR is dit afgewend (ook in dat geval wilde de OR de plannen laten toetsen door de ondernemerskamer).
Soms hoor je nog mensen die roepen "voor KPN was XS4ALL beter" dit is feitelijk echter onzin, XS4ALL is maar een klein deel van zijn bestaan zelfstandig geweest. Het grootste deel van haar bestaan was het onderdeel van KPN en bijna alle mijlpalen zijn in die periode behaald.
Op dit moment is de toekomst van XS4ALL onzeker, maar KPN heeft wel vaker beleid gehad waarmee een nieuwe directeur zich wilt profileren. Het geluk is dat deze nieuwe directeur inmiddels alweer vertrokken is. Mijn hoop blijft dat XS4ALL zelfstandig blijft en zo niet dan zal ik zeker overstappen naar de opvolger die een groep ex-medewerkers wilt opzetten.
Gaat er nooit wat mis bij XS4ALL, natuurlijk wel, geen enkele provider is foutloos. Maar veelal werkt je verbinding gewoon, dit is bij Ziggo en KPN ook zo. Pas wanneer je een uitzonderlijke situatie speelt de rol van een provider mee wat extra coax kabel aanleggen en verlengen is geen uitzondering een complex probleem wel.