| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatisch Incasso Vodafone
Automatisch Incasso Vodafone
Goedemorgen,
Onlangs heeft Vodafone een bedrag van mijn rekening geïncasseerd waardoor mijn rekening is gedaald naar -€6,00. Dit vind ik erg vreemd aangezien ik op mijn rekening niet rood kan staan. Dat heb ik namelijk een jaar geleden uit laten zetten.
Nu vraag ik mij af of deze incasso had mogen plaatsvinden. In principe hoort het automatisch incasso toch gewoon te mislukken op het moment dat ik niet voldoende saldo op mijn rekening heb staan?
Wie moet ik hier boos aankijken; De bank of Vodafone?
Onlangs heeft Vodafone een bedrag van mijn rekening geïncasseerd waardoor mijn rekening is gedaald naar -€6,00. Dit vind ik erg vreemd aangezien ik op mijn rekening niet rood kan staan. Dat heb ik namelijk een jaar geleden uit laten zetten.
Nu vraag ik mij af of deze incasso had mogen plaatsvinden. In principe hoort het automatisch incasso toch gewoon te mislukken op het moment dat ik niet voldoende saldo op mijn rekening heb staan?
Wie moet ik hier boos aankijken; De bank of Vodafone?
-
Leo The Emperor
Re: Automatisch Incasso Vodafone
Geen van beiden maar jezelf. Gewoon even zorgen voor voldoende saldoWie moet ik hier boos aankijken; De bank of Vodafone?
( vaak laten banken een automatische incasso doorgaan als het saldo maar een heel klein beetje negatief wordt. Sommige banken hanteren -10 Euro en anderen een iets hogere limiet)
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 22 okt 2011 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmm, ok, daar ben ik het alleen niet mee eens. Bedankt voor je antwoord. Ik zal contact zoeken met de bank.
Het was overigens een flinke rekening die ik graag in 2 termijnen had willen betalen. Nu stond ik gisteren boodschappen te halen een tuut tuut, onvoldoende saldo.. Erg vervelend.
Het was overigens een flinke rekening die ik graag in 2 termijnen had willen betalen. Nu stond ik gisteren boodschappen te halen een tuut tuut, onvoldoende saldo.. Erg vervelend.
Ik denk in de spiegel kijken, en dan deze persoon boos aankijken.Wie moet ik hier boos aankijken; De bank of Vodafone?
Als een incassobureau ingeschakeld wordt, omdat het bedrag niet geïnd kan worden, dan roep je, waarom niet betaald, het zijn toch alleen 6 euro.
Het is ook nooit goed.
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt.secondadvies schreef: Als een incassobureau ingeschakeld wordt, omdat het bedrag niet geïnd kan worden, dan roep je, waarom niet betaald, het zijn toch alleen 6 euro.
Het is ook nooit goed.
Ik was van plan dit bedrag in 2 termijnen te betalen in overleg met Vodafone. Echter, ondanks een regeling vind het eerste incasso toch plaats. Nu zou ik het bedrag eerst moeten storneren en vervolgens een regeling treffen. Dat is mij nu teveel moeite dus ik laat het maar zo.
Ik vond het alleen raar dat een bedrijf mij op -€6,00 kan zetten terwijl ik dat zelf niet kan.
Ik snap niet helemaal of er op het moment van afschrijven al een regeling was (bovenstaande zin is wat tegenstrijdig), als er geen regeling was lijkt me dat een beetje een rare manier van zakendoen door eerst te kosten te maken en dan (proberen) een afbetalingsregeling te treffen waardoor je de provider met extra administratieve rompslomp opscheept.Ik was van plan dit bedrag in 2 termijnen te betalen in overleg met Vodafone. Echter, ondanks een regeling vind het eerste incasso toch plaats. Nu zou ik het bedrag eerst moeten storneren en vervolgens een regeling treffen.
Op het moment dat er een factuur wordt opgemaakt duurt het even voordat deze wordt geïncasseerd. Voordat het bedrag werd geincasseerd heb ik contact opgenomen met Vodafone voor een regeling in 2 termijnen. Echter, het bedrag is toch van mijn rekening afgeschreven.
Verder is het hele betalingsregeling verhaal niet echt van toepassing op mijn vraag. Het enige wat ik wou weten is of een bedrijf mij in het rood kan zetten terwijl ik dat zelf niet kan. Daar heb ik ondertussen van Leo mijn antwoord op gekregen.
Wat mij betreft kan het topic dan ook gesloten worden.
Verder is het hele betalingsregeling verhaal niet echt van toepassing op mijn vraag. Het enige wat ik wou weten is of een bedrijf mij in het rood kan zetten terwijl ik dat zelf niet kan. Daar heb ik ondertussen van Leo mijn antwoord op gekregen.
Wat mij betreft kan het topic dan ook gesloten worden.
En hoe moet ik dit begrijpen, als er niets in de openingspost staat?Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt.
Ik was van plan dit bedrag in 2 termijnen te betalen in overleg met Vodafone. Echter, ondanks een regeling vind het eerste incasso toch plaats. Nu zou ik het bedrag eerst moeten storneren en vervolgens een regeling treffen. Dat is mij nu teveel moeite dus ik laat het maar zo.
Je was van plan, maar niet uitgevoerd.
Zoals eerder aangegeven gaat het in deze kwestie helemaal niet om de betalingsregeling. Het gaat mij alleen om het feit of Vodafone zodanig mag incasseren dat ik in het rood kom te staan. En zoals in de 2de post al is aangegeven, mogen zij dit.
Indien mensen alleen maar willen reageren op het "betalingsregeling" gedeelte, doe dat dan niet. Mijn vraag ging over het automatische incasso en of dit wel mag.
Als je mijn post had gelezen dan had kunnen zien dat ik voor het automatisch incasso contact had opgenomen met Vodafone om een regeling te treffen.secondadvies schreef:Je was van plan, maar niet uitgevoerd.
Indien mensen alleen maar willen reageren op het "betalingsregeling" gedeelte, doe dat dan niet. Mijn vraag ging over het automatische incasso en of dit wel mag.
Zoals eerder aangegeven gaat het in deze kwestie helemaal niet om de betalingsregeling. Het gaat mij alleen om het feit of Vodafone zodanig mag incasseren dat ik in het rood kom te staan. En zoals in de 2de post al is aangegeven, mogen zij dit.
Als je mijn post had gelezen dan had kunnen zien dat ik voor het automatisch incasso contact had opgenomen met Vodafone om een regeling te treffen.secondadvies schreef:Je was van plan, maar niet uitgevoerd.
Ja dat mag want een betalingsregeling is geen "recht".

@Secondadvies, ik was dus niet de enige die het niet begreepAls je mijn post had gelezen dan had kunnen zien dat ik voor het automatisch incasso contact had opgenomen met Vodafone om een regeling te treffen.
Ik weet dat een betalingsregeling geen recht is...
Het ging mij alleen over het automatische incasso waardoor ik in het rood kwam te staan, en of dat was toegestaan, aangezien ik zelf niet rood kan staan.
En dat is dus hetgeen wat ik belachelijk vind. Zelf niet rood kunnen staan maar bedrijven kunnen jou wel rood laten staan.
Maar goed, ik heb eigenlijk maar 1 nuttige reactie gehad en dat was die van Leo. Leo, bedankt! Overigens heb ik de moderators verzocht topic te sluiten aangezien het alleen maar off-topic gaat.
Het ging mij alleen over het automatische incasso waardoor ik in het rood kwam te staan, en of dat was toegestaan, aangezien ik zelf niet rood kan staan.
En dat is dus hetgeen wat ik belachelijk vind. Zelf niet rood kunnen staan maar bedrijven kunnen jou wel rood laten staan.
Maar goed, ik heb eigenlijk maar 1 nuttige reactie gehad en dat was die van Leo. Leo, bedankt! Overigens heb ik de moderators verzocht topic te sluiten aangezien het alleen maar off-topic gaat.