LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door RADonker »

Het abonnement bel budget blijft gewoon bestaan en verandert niet. De veranderingen gelden voor al die andere abonnementen, maar niet voor budget dat blijft hetzelfde. Alleen zeggen ze daar weinig over in de hoop dat je een duurder abonnement neemt.

ametis
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007 16:38

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door ametis »

@RADonker:

En hoe weet je dat zo zeker? In de brief staat toch echt "Uw huidige abonnement wordt automatisch omgezet naar BelVrij Weekend...".

Kan iemand bevestigen dat BudgetBellen niet onderhevig is aan deze wijziging? De laatste keer dat ik naar KPN moest bellen om BudgetBellen aan te vragen heb ik >50 minuten in de wacht gestaan (0900-0244 a 10cpm). Dus ik heb eigenlijk niet zoveel zin om weer de kassa van KPN op te spekken.

tapdance
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2007 22:51

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door tapdance »

Volgens mij stond in de kaart die je terug diende te sturen dat
de prijs van 19 euro alleen de eerste 2 maanden geldig is en
de prijsverhoging is dus een verhoging van 5 euro en geen 84 cent zoals zij beweren. Vermoedelijk zullen een hoop mensen over 2 of 3 maanden verbaasd naar hun telefoon rekening kijken dat hij zo belachelijk gesteken is ! let op uw tellen KPN verlaagt zich tot oplichters praktijken als ik het goed gelezen heb door niet het gehele verhaal te vertellen. Ik kreeg op 28 december de brief in de bus met het verzoek om voor 10 januari te reageren dat slaat toch nergens op. Midden in de vakantie anders zit ik aan zo`n belachelijk abonnement vast. Het was goed dat ik toevallig tussen kerst en nieuwjaar moest werken.


klarinet
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2007 15:40

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door klarinet »

Leuk dat nieuwe abonnement van van KPN. Buiten dat de kosten zoals eerder aangegeven nogal stijgen is het verboden bij de colportage wet om iemand die een aanbod gedaan wordt, te registreren voor het nieuwe aanbod als deze de antwoordkaart niet inzend. Er dient altijd een duidelijke keuze door de klant gemaakt te worden eer het oude abonnement in een andere vorm veranderd wordt. Reageert de klant niet dan behoort het oude abonnement te blijven bestaan. Protesteren dus.

m.v.gr. Klarinet

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

En hoe weet je dat zo zeker? In de brief staat toch echt "Uw huidige abonnement wordt automatisch omgezet naar BelVrij Weekend...".
Belbudget blijft gewoon bestaan. Iemand die Belbudget heeft hoeft niets te doen volgens: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1641496

ametis
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007 16:38

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door ametis »

Kijk dat is nog een keer een duidelijk antwoord van mr T. !
Ik zie daar inderdaad het volgende staan:
6. Ik heb BelBudget als abonnement, wat verandert er voor mij?
Niets, de maandbedragen en verkeerstarieven blijven voor u gelijk.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

en nog een ander puntje waar KPN geen melding van maakt. Sluit je door het verzenden (ongeacht welke mogelijkheid je kiest) niet gewoon een nieuw abonnement af met een eerste contractperiode van 1 jr? je tekend er namelijk wel voor.
Dat is inderdaad het geval. Op de Belvrij abonnementen zijn de algemene voorwaarden vaste telefoondienst van toepassing. Die zijn hier: http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/spage=327528 te downloaden. Volgens art. 22.1 gaat het hier om een overeenkomst voor onbepaalde tijd, maar gaat men een dergelijke overeenkomst aan voor minimaal een jaar. Er geldt een opzegtermijn van een maand.
Iets dergelijks is volgens mij ook het geval wanneer het abonnement stilzwijgend wordt omgezet, zoals nu het geval met de klanten van KPN die nu b.v. een Belbasis abonnement hebben. Wat KPN nu lijkt te doen is het op grond van de genoemde algemene voorwaarden ontbinden van de overeenkomst en deze te vervangen door een nieuwe overeenkomst (het Belvrij produkt). Strikt genomen zou dit betekenen dat KPN aan de klant slechts een aanbod kan doen dat door de klant aanvaard zou moeten worden. Echter: de algemene voorwaarden omschrijven 'overeenkomst' als: "een overeenkomst op grond waarvan KPN een of meer Aansluitingen levert en in stand houdt." Dit betekent dat zolang KPN de aansluitng bijft verzorgen er sprake is van een overeenkomst. En dat men zich in dat geval zal beroepen op een wijziging in een kortingsregeling. Hierop zijn andere algemene voorwaarden van toepassing. Het gaat daarbij om de algemene voorwaarden Voordeelregelingen vaste telefonie.
Van belang zijn daarbij de volgende voorwaarden (art 4.1 t/m 4.3):

WIJZIGINGEN
Bij uitbreiding van het aantal aansluitingen op de Locatie, alsmede bij andere wijzigingen ten aanzien van de aansluitingen, dient door of namens Contractant te worden aangegeven of de aansluiting onder de werking van de desbetreffende Voordeelregeling Vaste Telefonie valt. Het aangeven dat een aansluiting onder de werking van een Voordeelregeling Vaste Telefonie moet vallen en de eventuele aanpassing dientengevolge van de daaromtrent gesloten overeenkomst dient ten minste 14 dagen voor de ingangsdatum daarvan te geschieden.

Ten aanzien van dezelfde Locatie en aansluitingen kan Contractant slechts een keer per maand wijzigen van Overeenkomst VoordeelregelingenVaste Telefonie, tenzij ten aanzien van Voordeelregelingen Vaste Telefonie anders wordt bepaald.

Wijzigingen als bedoeld in de voorgaande leden van een Overeenkomst Voordeelregeling Vaste Telefonie geldt als opzegging van een bestaande Overeenkomst Voordeelregeling Vaste Telefonie en de totstandkoming van een nieuwe Overeenkomst Voordeelregeling Vaste Telefonie, tenzij ten aanzien van een Voordeelregeling Vaste Telefonie anders wordt bepaald.

pivi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:47

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door pivi »

Geplaatst op 21 Dec 2006 21:58 door Knut

... Ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die een excel filet kan maken waarbij de kosten op de rij worden gezet...


Knut, ik heb 2 oude KPN-rekeningen van 'Mijn KPN' gedownload en in een Excel-sheet geplaatst. Kwam tot de conclusie dat ik tussen de 5 en 10 euro meer per 2 maanden kwijt zou zijn als ik over zou stappen op 1 van de belvrij-abonnementen.
Ik weet alleen niet hoe ik die aan je kan sturen. Doe een suggestie.

tapdance
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2007 22:51

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door tapdance »

Het belvrij pakket is volgens deze pagina 6.95 euro bovenop
het bel basis tarief van 18.16 euro

het bel altijd tarief is 13.95 euro boven op het bel basis tarief.

https://www.kpn.com/kpn/show/id=894164

dat betekent toch dat die 19 euro totale onzin is?

maar er een prijs verhoging van 30% aankomt

:evil:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

Het belvrij pakket is volgens deze pagina 6.95 euro bovenop
het bel basis tarief van 18.16 euro

het bel altijd tarief is 13.95 euro boven op het bel basis tarief.

https://www.kpn.com/kpn/show/id=894164

dat betekent toch dat die 19 euro totale onzin is?

maar er een prijs verhoging van 30% aankomt
Nee, dat betekent het niet. De reden daarvoor is dat Bel Basis als abonnement verdwijnt. De link verwijst naar de oude situatie (situatie tot 1-2-2007). In de oude situatie was Belvrij een extra dienst naast Bel Basis

Banana
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 20:30

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Banana »

Hallo rekenaars, ook al rekening gehouden met de mogelijkheid BelVrij Altijd te nemen voor twee maanden elk € 19 ipv €32 en dan meteen weer omzetten naar BelVrij Weekend. €26 gespaard! KPN beweert in haar brief dat er een proefperiode is waarna men kosteloos (moet dat niet kostenloos zijn?)het abonnement kan wijzigen.
Verder lijkt het mij een kort-door-de-bocht-brief waarin zoals reeds geopperd door andere forumleden juridisch haken en ogen kunnen hangen. Zou dat het geval zijn dan vind ik het een lage streek van de KPN. Zo'n bedrijf onwaardig.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

Verder lijkt het mij een kort-door-de-bocht-brief waarin zoals reeds geopperd door andere forumleden juridisch haken en ogen kunnen hangen.
Mee eens. Wat de brief (om voor KPN begrijpelijke redenen) verder niet vermeld is de optie om het lopende abonnement om te laten zetten in een BelBudget abonnement. Kan voor degenen die weinig bellen of alleen mobiel bellen mogelijk de goedkoopste oplossing zijn. Het abonnement kost per maand € 9,67. Eventueel kunnen degenen die daarbij een breedband internetaansluiting hebben uitgaande gesprekken laten lopen via Voip.

RJ Schagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2007 18:33

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door RJ Schagen »

Dat is lekker, krijg deze bewuste brief afgelopen week pas binnen en lees deze net, in verband met mijn werk kom ik eigenlijk bijna alleen in het weekend aan mijn post toe.

Over deze strakke actie van KPN ben ik eigenlijk zeer verbolgen. Als ik dus niet op tijd mijn post heb behandeld zat ik dus aan een abonnement vast waarvoor ik niet ZELF heb GEKOZEN.

Hmm, dan komt dit onderstaande nieuwsbericht wel in een vreemd daglicht te staan:

Goede voornemens KPN: klant centraal

Gegroet KPN, vooral zo doorgaan...
Laatst gewijzigd door RJ Schagen op 06 jan 2007 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.

RJ Schagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2007 18:33

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door RJ Schagen »

Mee eens. Wat de brief (om voor KPN begrijpelijke redenen) verder niet vermeld is de optie om het lopende abonnement om te laten zetten in een BelBudget abonnement. Kan voor degenen die weinig bellen of alleen mobiel bellen mogelijk de goedkoopste oplossing zijn. Het abonnement kost per maand € 9,67. Eventueel kunnen degenen die daarbij een breedband internetaansluiting hebben uitgaande gesprekken laten lopen via Voip.
Klein detail: Log net in op mijn KPN, maar via dit gedeelte kan ik nergens online mijn abonnement naar budget laten om zetten.

Banana
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 20:30

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Banana »

Wat de brief (om voor KPN begrijpelijke redenen) verder niet vermeld is de optie om het lopende abonnement om te laten zetten in een BelBudget abonnement. Kan voor degenen die weinig bellen of alleen mobiel bellen mogelijk de goedkoopste oplossing zijn. Het abonnement kost per maand € 9,67. Eventueel kunnen degenen die daarbij een breedband internetaansluiting hebben uitgaande gesprekken laten lopen via Voip.
Helaas rekenaars.
In het verleden werd bij elk telefonisch contact met een medewerker van de klantendienst KPN nadat jouw vraag was behandeld, gewezen op het feit dat je met jouw huidige belgedrag met het huidige abonnement (belbasis) duurder uit was dan met belbudget. Op de vraag dat aan te tonen krijg je te horen: "de computer heeft het berekend en dat is dan correct"
"Stuurt u mij zo'n bereking?"
"Helaas dat kan niet."
Ook bestookte de KPN in kleurrijke folders de brave zielen met kreten van gelijke strekking een berekening werd nooit verstrekt.
Nou dan maar zelf aan het rekenen geslagen. Ik bespaar u de details maar het komt erop neer: veranderen van Belbasis naar Belbudget is niet gratis (€49) van dat geld kun je heel laaang bellen rekening houdend met de lagere vaste kosten maar met hogere tarieven.
Dus overstappen naar Belbudget niet zo maar doen.
Het ligt wat anders als je voor het eerst naar KPN stapt en een keuze moet maken.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik bespaar u de details maar het komt erop neer: veranderen van Belbasis naar Belbudget is niet gratis (€49) van dat geld kun je heel laaang bellen rekening houdend met de lagere vaste kosten maar met hogere tarieven.Dus overstappen naar Belbudget niet zo maar doen
Het is altijd zinvol om uit te rekenen of iets dergelijk uit kan Vreemd genoeg geeft KPN aan dat er € 47,55 in rekening wordt gebracht voor nieuwe aansluitingen. Als zo'n aansluiting alleen maar wordt gebruikt voor het in stand houden van een ADSL lijn, dan heb je het e.e.a. zo terugverdiend (en eigenlijk had de omzetting dan al geregeld moeten zijn). Informatie over omzetten is hier te vinden: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1167932 Weet niet of het nog mogelijk is, maar omzetten kon in het verleden ook via de Zelfservicelijn 0800-0429.
Laatst gewijzigd door mr T. op 06 jan 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Banana
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 20:30

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Banana »

Dat zijn eenmalige kosten.
Eenmalige kosten zijn ook kosten.

En als je tips geeft dan moet je dat ook goed doen dus ook wijzen op eenmalige kosten.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door roro25 »

Nou dan maar zelf aan het rekenen geslagen. Ik bespaar u de details maar het komt erop neer: veranderen van Belbasis naar Belbudget is niet gratis (€49) van dat geld kun je heel laaang bellen rekening houdend met de lagere vaste kosten maar met hogere tarieven.
Kan jij me laten zien waar op de site van KPN staat dat je deze kosten moet betalen. Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van basis naar budget tegen 0,00 euries. Heb nog even voor de zekerheid de rekeningen erop nageslagen.
Volgens mij is dat altijd kostenloos geweest. Wel weet ik dat je kosten moet betalen bij een downgrade van internet.

Banana
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 20:30

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Banana »

Kan jij me laten zien waar op de site van KPN staat dat je deze kosten moet betalen. Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van basis naar budget tegen 0,00 euries.
Dat kan. Vraag het overstappakket maar aan. Door Belbasis op te zeggen en Belbudget aan te melden betaal je entreekosten.

Ook kun je op de site kijken bij de downloads van de voorwaarden en dan bij 'Voordeelregelingen Vaste Telefonie. '

Een fragment uit genoemde voorwaarden onder punt 4:
Wijzigingen als bedoeld in de voorgaande leden van een Overeenkomst Voordeelregeling
Vaste Telefonie geldt als opzegging van een bestaande Overeenkomst Voordeelregeling Vaste
Telefonie en de totstandkoming van een nieuwe Overeenkomst Voordeelregeling Vaste Telefonie,
tenzij ten aanzien van een Voordeelregeling Vaste Telefonie anders wordt bepaald.


En in dat laatste zinnetje bieden ze de mogelijkheid om die kosten niet te berekenen tijdens acties.

Gesloten