LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

[b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door marqui50 »

Mijn zoon (20jr) heeft deze maand een abonnement bij T-Mobile afgesloten, maar heeft er de financiele middelen niet voor.
Ik heb gebeld met T-mobile, die beweren dat het contract voor 2 jaren is aangegaan en niet kan worden verbroken.

Mijn zoon heeft eerder een grote telefoonschuld bij een andere provider gehad en stond bij BKR als wanbetaler gemeld. T-Mobile beweert dat ze zijn krediet historie wel zijn nagegaan en ondanks dat hebben ze toch een contract met hem gesloten.
Ik vind dit niet kunnen.

Kan iemand mij vertellen OF en HOE ik op een snelle manier van dit contract kan afkomen?

Alvast bedankt

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door Kika29 »

Helaas dit gaat waarschijnlijk niet lukken.Krediethistorie gaat automatisch via het systeem. Waarschijnlijk heeft je zoon zijn tijd dus uitgezeten en is de registratie inmiddels opgeheven of heeft t-mobile een andere regelgeving voor klantacceptatie.

Je zoon heeft dit contract aangevraagd dus hij is de verantwoordelijke.Ik denk dat er weinig anders aan te doen is dan dit contract uit te zitten.

Neem contact op met t-mobile en laat de aansluiting blokkeren zodat je zoon in ieder geval geen schulden op kan bouwen.

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door marqui50 »

Lijkt me een goed idee om te laten blokkeren. Ik zal ze weer bellen en kijken of ze dat willen/kunnen doen.

Bedankt voor de reactie.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door opperbom »

Mocht het zo zijn dat het contract uitgediend dient te worden (en ga daar maar van uit) , is het mogelijk bij Flex het abonnement na 6 maanden kosteloos 1 bundel te verlagen (stle het is een Flex 25 , dan kan deze na 6 maanden omgezet worden naar Flex 20 , dit scheelt dan 5 Euro per maand x 18 = 90 Euro). Het is niet veel , maar alle beetjes helpen. LET OP .... dit kan alleen met T-Mobile Flex en niet met T-Mobile Relax.

Misschien dat er iemand in zijn omgeving bereid is het abonnement over te nemen ? Echter zal deze daar een flinke vergoeding voor willen hebben , aangezien je bij het afsluiten van een abonnement vaak een teleffon of cadeau krijgt. Eventueel kan het abonnement ook nog ter overname aangeboden worden via sites als Marktplaats e.d. , maar dan geldt ook het bovenstaande.

Laten blokkeren zal denk ik niet gaan , omdat uw zoon meerderjarig is. Proberen kan altijd. Mocht u er telefonisch niet uitkomen , zou ik het in ieder geval ook nog even schriftelijk doen.

Laat nog even weten hoe het afloopt.


Marchel.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als de voorgeschiedenis uitgelegd wordt denk ik dat t-mobile ook geen risico wil nemen.Gewoon even informeren bij t-mobile alles uitleggen en vertellen dat u bang bent dat het weer fout gaat omdat uw zoon de financiele middelen niet heeft.Ik denk dat t-mobile met het verhaal wat mevrouw aangeeft wel overgaat ot blokkering omdat de jongeman in kwestie een verhoogd risico is.Mevrouw kan het altijd proberen en desnoods haar zoon laten verplichten de aansluiting te blokkeren.

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door marqui50 »

Ik zal jullie adviezen meenemen, Kika29 en Opperbom en zal jullie ook laten weten hoe het afloopt.

Alvast heel erg bedankt.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ok ik ben benieuwd. Heel veel sterkte en succes !!!

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door TimesX »

Zoonlief zal er hoe dan ook zelf voor moeten bellen. Mevrouw wordt niet geholpen, alleen de contractant mag geholpen worden. Wet op de privacy waar T-Mobile zich (terecht) strak aan houdt.

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door marqui50 »

Hallo,
Ik zou weer op de zaak terugkomen en ik kan kort zijn. Wij hebben juridisch advies ingewonnen en wij trekken aan het kortste eind. Het abonnement moet worden doorbetaald. En guess what!! Wij hebben de telefoon nog steeds niet in ons bezit. T-Mobile gaat vrijuit en de schuld ligt zogenaamd bij EBS.
Wij betalen dus al maandenlang voor een abonnement waar we geen gebruik van kunnen maken.
Mijn zoon is fout geweest, maar ik heb GEEN goed woord voor dit sluwe uitgedachte systeem waarmee dit soort bedrijven de "onnozele" klant de grond in trappen.
Intussen loopt de zaak nog, maar we zien ons toch al als verliezer: Een HARDE les is dit geweest.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan baalt, maar uw zoon is zelf volledig verantwoordelijk voor zijn gedrag. Een provider vind het overigens ook helemaal niet leuk als ze een klant binnenhalen die vervolgens een wanbetaler blijkt te zijn (kost bakken met geld)...

pieterm
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:35

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door pieterm »

marqui50
u kan het annuleren binnen 8 werk dagen indien de simkaart niet gebruikt is,en terug stuurd naar t-mobile schriftelijk ontbinding vragen.
Simkaart terug sturen in de orginele verpakking.

augusta
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:32

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door augusta »

Ook wij hebben met onze dochter deze ervaring, zij werd telefonisch benaderd door ebs, na een paar dagen kreeg zij alleen een simkaart, de telefoon was op dat moment niet voorradig,wij hebben de simkaart binnen 8 werkdagen teruggestuurd naar ebs in opdracht van t-mobile, en naar t-mobile een schriftelijk verzoek voor ontbinding gestuurd de ontbinding werd door t-mobile geaccepteerd, maar ebs weigert de simkaart terug te sturen naar t-mobile en dus stuurt t-mobile rekeningen naar mijn dochter omdat t-mobile de simkaart nog steeds niet in hun bezit hebben.
Nu is zij gedagvaard en as maandag is de zitting, wij hebben deze zaak uit handen gegeven aan een advocaat en deze vind dit een hele vreemde zaak.
Wordt vervolgd.

Muns
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:34

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door Muns »

Ook ik kreeg telefoon van ebs mobile. Ze boden mij een t-mobile-abonnement aan met een sonyericsson k750i. Eerst kreeg ik de simkaart opgestuurd, en een paar dagen later kreeg ik ook het beloofde toestel. So far, so good.
Binnen de garantieperiode (eindigde 14 maart) begon het fotoknopje te haperen. Ik heb het toestel 23 februari aangetekend opgestuurd en volgens tracktrace is het opgehaald van het postkantoor op 28 februari. Na een week of 7 vroeg ik me toch af waar mijn toestel bleef, dus ik heb gebeld. Men kon er toen niks over zeggen, dus ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde dus niet op de beloofde dag. Ik besloot zelf maar weer terug te bellen. Ik kreeg excuses aangeboden en een nieuw toestel. En wel de sonyericsson k800i. Deze zou ik 25 april per koerier ontvangen. Niet dus. Weer gebeld en dit keer waren ze gewoon 2 dagen niet te bereiken. Het 0900-nummer is afgesloten, de internetsite ligt sinds 30 oktober 2006 al plat en op het 020-nummer werd gewoon niet opgenomen. Lekker bedrijf.... pffffffff

Uiteindelijk toch weer contact kunnen krijgen en toen bleek dat de beloofde k800i door hun nog niet eens besteld was, maar dat zou dan alsnog gebeuren en ik kon hem vorige week verwachten. Het is al te raden, ik heb hem nog steeds niet. Gister heb ik weer gebeld en ik zou vanmorgen (3 mei) weer teruggebeld worden met meer informatie. Dat vanmorgen werd vanmiddag en informatie konden ze niet geven, omdat de collega die erover gaat niet bereikbaar was (lekker handig voor een bedrijf in mobiele telefonie.....)
Vandaag een aangetekende brief verstuurd, waarin ik ze nog een week de tijd geef, om alsnog dat toestel op te sturen. Daarna volgen juridische stappen.

Een ding is zeker. NOOIT meer zaken doen met EBS Mobile!!!!

TIP: neem contact op met consuwijzer (088-0707070) als ze daar genoeg klachten krijgen over ebs, gaan ze er werk van maken.

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: [b]T-MOBILE OPZEGGING CONTRACT[/b]

Ongelezen bericht door marqui50 »

Hallo,
EBS mobile is dus ECHT failliet, he .. :shock:
(www.curatorennet.nl).
En hoe nu verder met de vordering van de telefoon of een geldsbedrag?
Graag jullie advies en alvast bedankt

Gesloten