LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beeindiging KPN vaste telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maria000

Beeindiging KPN vaste telefonie

Ongelezen bericht door Maria000 »

[b]KPN laat betalen voor een 'nieuwe abonnementsperiode' nadat abonnement is opgezegd:[/b]
Per 29 maart 2012 heb ik mijn KPN belbasisabonnement vaste telefonie beeindigd en ben ik overgestapt op een andere provider.
Tot mijn verbazing ontving ik echter op 21 april jl. van KPN een factuur met niet alleen de laatste gesprekskosten (correct), maar ook met een bedrag voor de 'nieuwe abonnementsperiode' mei en juni 2012.
Bij telefonisch contact met de klantenservice van KPN meldde de desbetreffende medewerkster mij dat ik dit 'gewoon' moest betalen, dat ik over 2 maanden een afrondende factuur zou ontvangen en dan het te veel betaalde terug zou ontvangen.
Ik moet dus betalen voor iets wat zich in de toekomst bevindt (mei en juni 2012), waar ik geen gebruik van maak, heb keurig op tijd opgezegd, en moet tóch betalen?! En dan maar afwachten of ik het 'te veel betaalde' ook daadwerkelijk terugkrijg?
Mag dat zomaar?

RedShy

Re: Beeindiging KPN vaste telefonie

Ongelezen bericht door RedShy »

Ja Maria, dat mag zomaar. Lees sowieso de Algemene Voorwaarden maar eens na: www.kpn.com/allevoorwaarden.

Verder is het zo die factuur van je waarschijnlijk eerder uitgekomen is dan de datum waarop je abonnement opgezegd is, aangezien het een automatisch systeem betreft is het logisch dat je nog betaalt. Je hebt ook altijd vooruit betaald.
Is een normale werkwijze van KPN.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij via een brief de opzegging binnen hebt , dan mag het niet , alles is afgerond.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij telefonisch contact met de klantenservice van KPN meldde de desbetreffende medewerkster mij dat ik dit 'gewoon' moest betalen, dat ik over 2 maanden een afrondende factuur zou ontvangen en dan het te veel betaalde terug zou ontvangen.

Wat moet er dan nog afgerond worden?
Dat is toch met de factuur van 21 april gebeurd?
Je kunt ook 'gewoon' storneren en het correcte bedrag overmaken.

De factuur kan niet al uitgekomen zijn op het moment dat je hebt opgezegd, anders zouden de laatste gesprekskosten er niet op vermeld hebben kunnen staan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zit met precies hetzelfde probleem met KPN. Als je de afboeking storneert, gaat KPN incassokosten in rekening brengen, zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... -opgezegd/

Het mag natuurlijk niet wat ze doen. Vraag is alleen of je zin hebt in al het gezeur dat je krijgt als je bedragen gaat storneren.

En: https://www.google.com/search?hl=en&q=% ... termijn%22

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Incassokosten over iets dat niet betaald hoeft te worden?
Of bedoel je incassokosten over dat opzegbedrag à €8? (Geen idee trouwens waar dat op slaat).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik weet het ook niet. KPN laat wijselijk na deze kosten te specificeren. Dat incasseert wat makkelijker. Zeker als je ook nog eens de wet overtreedt als KPN zijnde: http://www.spitsnieuws.nl/archives/game ... -matst-kpn

lanaceet

Ongelezen bericht door lanaceet »

@Maria000,

Heb je van de KPN een bevestiging dat het contract per 29 beëindigd is?
Als dat zo is mogen ze geen abbo in het vooruit incasseren.
Of ben je alleen van provider gewisseld (zonder nummerbehoud)

Overigens, schermen met Algemene Voorwaarden is een leuk dreigement.
Deze mogen echter niet strijdig zijn met de wet. Een vakman kan dat doorlichten.

Gesloten