LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belabberde service T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
karela
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:15

Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door karela »

Wie heeft er ook zulke slechte ervarigen met T-Mobile?

Ik heb sinds kort bij ze een abonnement maar ondervind alleen maar problemen. Mijn partner, die er ook sinds kort bij zit, ook. Een overzicht van onze gezamenlijke problemen:

- Slecht bereikbare klantenservice: 15-20 minuten wachten is meer regel dan uitzondering, wanneer jemaar belt.

- Klantenservice is door de week maar te bereiken tot 20:00u en in het weekend ook beperkt

- De medewerkers zijn ongeduldig en geven tegenstrijdige antwoorden en ze praten door je heen en zijn simpelweg onbeschoft.

- Klachten indienen kan alleen schriftelijk

- Mijn partner wilde zijn oude nummer meenemen: dit duur nu al een maand. Bij de klantenservice lopen dingen langs elkaar heen waardoor eerder aanvragen van nummerbehoud weer teniet zijn gedaan.

- Je wordt van de klantenservice doorverbonden met de afdeling klachten met de melding dat je daar je klacht kan deponeren. Blijkt dat je bent doorverbonden zonder enige toelichting en dat je toch weer je klacht schriftelijk moet indienen.

- je wordt zonder aankondiging in de wacht gezet wat soms minuten duurt

- Ze kunnen niet met je meekijken wat je verbruik is. Ik bel alleen maar en online zie ik dat ik overige kosten heb gemaakt maar niemand kan me telefonisch vertellen wat deze kosten zijn

- Het bereik na de fusie met Orange valt regelmatig midden in een gesprek weg.

- Ze zeggen dat ze je terug bellen en doen het niet

Het liefst wil ik helemaal met deze club stoppen omdat ze hun verplichtingen niet nakomen...

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik moet toegeven dat, hoewel de service altijd absoluut uitstekend is geweest, het op het moment niet echt allemaal vlekkeloos loopt daar.
Zal wel te maken hebben met die duizenden klachten over de iPhone.

Wat is je probleem overigens precies? Misschien kunnen we je hier op weg helpen.

Nguyen06
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 01:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Nguyen06 »

Ik heb ook al maanden slechte ervaringen met T-Mobile!
- Ik heb ook 15 min. moeten wachten toen ik de klantenservice belde.

- Sommige medewerkers zijn inderdaad ongeduldig en proberen snel van je af te komen door een standaard antwoord te geven.

- Ze zeggen inderdaad dat ze terugbellen maar dat doen ze niet.


En dan het vervelende deel:

- Ik krijg overige kosten verrekend terwijl ik alleen met het abonnement bel (niet internet, sms e.d) en de website duidelijk aangeeft dat ik nog veel minuten heb.

- Soms nemen de kosten toe en tegelijkertijd mijn minuten af. De zogenaamde up to date belstatus klopt dus niet ook al lijkt dat zo.

- Wat nog vreemder is, is dat T-mobile de bundel niet meteen rond 00.00 uur in laat gaan zoals andere providers.
Mijn abonnement gaat de 25e in. Ik belde om 01.00 uur. Dit is als "buiten de bundel" gerekend omdat volgens hun "de bundel nog niet is overgemaakt".
Dit houdt in dat als zij om 14.00 uur 's middags de bundel nog niet hebben overgemaakt, alles dat wordt gebeld als "buiten de bundel" wordt verrekend.

- Nu heb ik dat afgeleerd en wacht ik een dag met bellen. Weer verschijnt er een bedrag bij overige kosten terwijl ik nog 382 minuten heb. Daarbij komt dat ik vorige maand nog minuten over had! Ik begrijp hier niets van maar het begint wel frustrerend te werken. Ik kan niets doen behalve wachten op de rekening (en specificatie)...

Roomsterboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roomsterboy »

Hier wil ik toch even op inhaken middels een e-mail die ik vanochtend heb verstuurd. Als dit de gemiddelde dienstverlening van T-Mobile is, kan dit muisje nog een leuk staartje gaan hebben.

Read and weep!

Betreft: klacht aangaande
*géén beltegoed bij inloggen. € 10 in rook
opgegaan
*bijbehorende SIM-kaart begin september
ontvangen, dus niet in augustus te activeren
*totale wachttijd 'klantenservice' beloopt 20
minuten
*ik zou 'gewoon pech hebben'; 400 sms'jes níet
meer verkrijgbaar

28 Augustus ontving ik van u de bevestiging van bovenstaande order. Tien euro is van mijn rekening afgeschreven. Inloggen op mijn persoonlijke pagina zou er voor zorgen dat ik de betreffende tien euro aan beltegoed op mijn toestel zou ontvangen alsook 400 sms'jes.

In de eerste week van september ontving ik de bijbehorende SIM-kaart. Bij het plaatsen in het toestel bleek nog dezelfde dag dat er géén tien Euro beltegoed (ja, ná inloggen op de persoonlijke pagina) was bijgezet en dat er géén vierhonderd sms'jes waren.

Na vandaag in totaal 20 minuten te hebben gewacht op contact met twee van uw medewerkers, bleek het volgende:

- het 0800-7111 nummer, genoemd op de bevestiging,
is alleen voor abonnementen bedoeld; níet voor
prepaid, zodat ik ruim tien minuten aan
telefoonkosten voor niets heb gemaakt; waarvoor
mijn hartelijke dank.
- het 0900-0236 nummer leverde een persoon op die
mij wist te melden dat ik 'pech had, omdat deze
actie alleen voor augustus gold'.

Ik heb echter in mijn bezit een orderbevestiging van 28 augustus, welke bewijst dat ik in de looptijd van de actie mijn bestelling gedaan heb én er ook voor betaald heb. Dat ik de betreffende SIM-kaart pas in september van ú ontving én u daarop mij weet te melden dat ik 'pech heb', is niet bepaald bevorderlijk voor uw reputatie op het gebied van klantvriendelijkheid. Dat ik tien Euro heb betaald voor letterlijk niets, grenst aan diefstal.

Derhalve zal een kopie van deze mail bij de Consumentenbond alsook bij Tros Radar gedeponeerd worden.

Een spoedige reactie wordt op prijs gesteld

Groet,

Robert

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit lijkt mij niet alleen grenzen aan diefstal. Dit is diefstal als er geld is afgeboekt zonder dat daar een dienst voor tegenover stond.

Roomsterboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roomsterboy »

Dat ís het ook, maar dat bewaar ik even voor de volgende keer. Wanprestatie is ook zo'n term :wink:

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Yme »

In de eerste week van september ontving ik de bijbehorende SIM-kaart. Bij het plaatsen in het toestel bleek nog dezelfde dag dat er géén tien Euro beltegoed (ja, ná inloggen op de persoonlijke pagina) was bijgezet en dat er géén vierhonderd sms'jes waren.
Bij T-Mobile Prepaid is het zo dat je na aanmelding op My T-Mobile binnen een aantal dagen 180 T-Mobile Speciaal spaarpunten krijgt. Die 180 punten kun je zelf op internet (of via KS) inwisselen voor €10,- beltegoed.

Voor wat betreft de 400 gratis smsjes; na even googlen kwam ik de voorwaarden van een vergelijkbare actie van bijna twee jaar geleden tegen (Zie hier).
De eerste actievoorwaarde is:
"Deze actie geldt voor nieuwe PrePaid simkaarten die tussen 2 oktober 2006 tot en met 14 januari 2007 (actieperiode) voor het eerst op het T-Mobile netwerk worden gebruikt (bellen, gebeld worden, SMS-en, t-zones gebruiken of opwaarderen)."
Ik verwacht dat bij de actie waarvan jij gebruik hebt gemaakt ongeveer hetzelfde van toepassing is geweest. Bij je bestelling zal een verwijzing gemaakt zijn naar de actievoorwaarden. Als ik het bij het juiste eind heb staat de provider in deze dus in zijn recht.

Roomsterboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roomsterboy »

Beste Yme, daar is nu net waar de schoen wringt. Ik kreeg het hele pakket pas in september in de bus. Ik kón de boel dus niet eerder activeren. Dit in combinatie met de reactie van het T-mobile-personeel deed me in de pen klimmen.

Roderick02a
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2008 12:16

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roderick02a »

Yme, ben jij soms een medewerker van T-Mobile. In je reactie ben je altijd vol begrip over de handelswijze van T-Mobile.

Roomsterboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roomsterboy »

Welnu, plotsklaps heb ik extra beltegoed op zoonlief's mobiel mogen bespeuren :roll:. Nu staat nog steeds het sms-tegoed open. Ik ben nu in het bezit van een creditcard-afschrijving van bovengenoemde dienst...28-08-2008...hoezo, 'te laat'?

Helaas ben ik zodanig druk dat ik nog geen tijd heb gehad T-Mobile te benaderen, maar dat komt nog wel...zéér binnenkort!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Yme »

Roomsterboy, ik hoop dat je zeer binnenkort de tijd vindt om de klantenservice te bellen. Ben benieuwd wat daar het resultaat van zal zijn. :)
Yme, ben jij soms een medewerker van T-Mobile. In je reactie ben je altijd vol begrip over de handelswijze van T-Mobile.
Iemand reageert 'begripvol' en werkt meteen voor het bedrijf in kwestie. :roll:. Ik ben wel een tevreden T-Mobile klant, misschien dat dit er toe leidt dat ik blijkbaar 'begripvol' overkom? Ik sta er soms nog van versteld hoe makkelijk je dingen uit kan zoeken via het internet. Met de informatie die ik vind hoop ik anderen te kunnen helpen. Gewoon omdat ik het leuk vind. :)

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Big-V »

In de eerste week van september ontving ik de bijbehorende SIM-kaart. Bij het plaatsen in het toestel bleek nog dezelfde dag dat er géén tien Euro beltegoed (ja, ná inloggen op de persoonlijke pagina) was bijgezet en dat er géén vierhonderd sms'jes waren.
Iiieets langer dan een dag mag je hier wel voor rekenen hoor. Bij veel andere aanbieders gaan hier weken overheen in het geval van een nieuwe klant.

Roomsterboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:29

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Roomsterboy »

Yme, ik heb wederom een mail richting T-Mobile gestuurd mét update. Tot op heden (vier dagen nat dato) niets mogen vernemen.

Ik heb de komende twee weken helaas geen tijd, maar daarna ga ik -bij geen reactie van T-Mobile- gewoon weer verder...

janpietklaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 21:33

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door janpietklaas »

Bij T-Mobile Prepaid is het zo dat je na aanmelding op My T-Mobile binnen een aantal dagen 180 T-Mobile Speciaal spaarpunten krijgt. Die 180 punten kun je zelf op internet (of via KS) inwisselen voor €10,- beltegoed.
Moet je ze wel krijgen, die 180 T-Mobile Speciaal Spaarpunten, na een aantal dagen.
Half december een telefoon met T-Mobile Prepaid pakket met € 15,- beltegoed bij de Mediamarkt gekocht. Sinds die tijd staat er op 'My T-Mobile' te lezen;
"Je hebt je aangemeld voor het spaarprogramma. Binnen enkele dagen komt hier jouw puntenoverzicht te staan."
Dat duurt dus nu al bijna anderhalve maand.
Ik heb ze per mail gevraagd waar m'n punten blijven, maar tot nu toe nog geen reactie gehad.
Ben ik de enige of hebben meer mensen dit probleem?

Franklin C
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:51

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Franklin C »

Mijn zoon ook een T-mobile met 10 euro spaarpuntentegoed gegeven voor zijn verjaardag in december 2008. Tot 3x toe spaarprogramma geactiveerd! via my T- mobile met iedere keer de mededeling dat binnen 3 dagen 10 euro spaarpunten zouden zijn bijgeschreven. Niets dus, na 2 maanden nog steeds nana! Naar phonehouse gegaan om hun te laten bellen met T-mobole (ga toch geen 0,25 c/min betalen om service desk te bellen) - T-mobile had inderdaad wat problemen met uitgeven spaarpunten. Vandaag een schriftelijke klacht ingediend bij T-mbile, zij gaan binnen 5 werkdagen reageren?! Ik houd jullie op de hoogte, wordt dit allemaal niets dan lever ik de rotzooi in bij phonehouse en il mijn geld terug, dan ook NOOIT geen T-mobile meer voor mij. :evil:

Frank

Franklin C
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:51

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Franklin C »

O ja, was dit vergeten te vermelden.
Zoals ieder kind ben je verwachtingsvol wat je op je verjaardag krijgt. Toen hij het mobieltje zag was hij de koning te rijk. Het is toch belachelijk dat je vervolgens zo'n kous op de kop krijgt door maar geen spaarpunten te krijgen waar je recht op hebt? Het gaat mij echt niet om die 10 euro hoor, het gaat hier om principes. Als je als T-mobile iets beloofd kom dit dan ook na.

Namens mijn zeer teleurgestelde zoon, Frank

toyDuck
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 23:12

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door toyDuck »

Franklin C


Geplaatst op 04 Feb 2009 10:07 door Franklin C
O ja, was dit vergeten te vermelden.
Zoals ieder kind ben je verwachtingsvol wat je op je verjaardag krijgt. Toen hij het mobieltje zag was hij de koning te rijk. Het is toch belachelijk dat je vervolgens zo'n kous op de kop krijgt door maar geen spaarpunten te krijgen waar je recht op hebt? Het gaat mij echt niet om die 10 euro hoor, het gaat hier om principes. Als je als T-mobile iets beloofd kom dit dan ook na.

Namens mijn zeer teleurgestelde zoon, Frank

Ik denk dat jij meer teleurgesteld bent dat je puntjes misgelopen bent dan je zoon Frank! Niet liegen, het doet pijn! ;( Ik weet het. Hahaha ik denk dat het hem geen ene moer interesseerd! lol
:lol:

Esz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:35

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Esz »

In april 2008 verliep mijn contract bij Orange, bijna gelijktijdig kreeg ik een sms om over te schakelen naar het netwerk van T-mobile vanwege de fusie. Hier moest ik voor naar de T-mobile shop. Ik ben daar begin mei 2008 naar binnen gelopen om mijn contract om te zetten naar T-Mobile en mijn adreswijziging door te geven. Dit zou een maand in beslag nemen om het over te zetten. Na een maand was mijn nieuwe sim niet actief.

Ik heb contact met de klantenservice opgenomen waarop ik het antwoord kreeg dat mijn contract pas in september van start ging en dat de shop mij verkeerd heeft ingelicht en een verkeerde datum op het document heeft geplaatst.
Een fout van de shop dus moest ik naar de shop om dit te bespreken want volgens de klantenservice ging mijn nieuwe contract 4 maanden later in.
Omdat dit een onrechtmatige contractverlenging heb ik dit neer gelegd bij de shop….
Er zou een vergoeding komen voor de kosten van mijn oude contract. Dit is niet gebeurd.
De adreswijziging is nog steeds niet in het systeem van T-mobile veranderd.

In December kwam ik er achter dat er ook nog eens dubbele kosten in rekening zijn
gebracht door Orange en door T-mobile.
Eerste week januari ben ik maar weer gaan bellen met de klantenservice. Hier kreeg ik te horen dat de in rekening
gebrachte kosten van T-mobile terug gestort zouden worden en dat het meteen gereld zou worden.
Ik heb het nog altijd niet ontvangen. Het omzetten naar T-Mobile werd ook geregeld.
Inderdaad een week later was mijn oude sim kaart niet meer actief.

Nu heb ik weer een nieuw probleem”bereikbaarheid”, ik kan al 7 weken wel bellen maar geen telefoon of sms ontvangen.

Op mijn klachtenbrieven krijg ik geen reactie. Bellen naar de klantenservice heeft tot op de dag van vandaag nog geen zin gehad…
Ze kunnen niet zeggen wanneer het probleem is opgelost en terugboeking van de onrechtmatige incasso's ligt ook bij een andere afdeling. Doorverbinden naar de desbetreffende afdelingen is niet mogelijk volgens de klantenservice.

Ik ben jarenlang een tevreden klant bij Orange geweest.
Ik had geen reden om naar een andere provider te gaan en had vertrouwen in de fusie met T-mobile.....
Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet doen om T-Mobile tot actie en reactie te bewegen om de problemen op te lossen.

Robinlubbers95
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2009 17:50

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door Robinlubbers95 »

ik zie dat hier aardig wat klachen staan nu komen er nog een paar klachten bij van mij ik heb een aantal weken geleden een nieuwe mobiel gekocht van t-mobile en heb mij aangemeld voor het spaarprogramma binnen 3werk dagen zouden mijn 180 punten erop staan elke x als ik mij inlog blijf het er staan ik heb mij dus ook al 5x opnieuw moeten aanmelden voor het spaarprogramma.
ook heb ik naar de klantenservice gebeld.
en die zeiden dat ze erwat aan zouden doen ik heb nu nog steedsniets gemerkt.
vorige xhad ik ook een mobiel van t-mobile en heeft het ook zolang geduurd ik wil t-mobile laten weten dat ik helemaal klaar met ze ben en dat ze het kunnen bekijken dat ik ooit nog weer een telefoon van hun koop of een abbonoment.

consumint
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:16

Re: Belabberde service T-Mobile

Ongelezen bericht door consumint »

De houding van T-Mobile is geheel verkeerd, ze zouden klantvriendelijk moeten zijn & in het geval er ook maar iets onduidelijk is, het voordeel van de twijfel moeten geven. En dat doen ze niet, ze verwijzen hoogstens naar hun voorwaarden of geven een 'geen garantie' waarschuwing af. Erg jammer allemaal van T-Mobile.

Gesloten