LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke rekening Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Egt

Belachelijke rekening Telfort

Ongelezen bericht door Egt »

Na 10 jaar bij T-Mobile een abbonnement te hebben gehad, heb ik Afgelopen maand besloten een nieuw abbonnement af te sluiten, dit maal voor de verandering bij Telfort.
Aangezien ik mijn huidige nummer al meer dan 10 jaar heb wilde ik graag mijn bestaande nummer houden en heb gekozen om "gratis" mijn nummer te laten over zetten.
Nouja... Gratis...

Het begint met de bestelling die ik bij belsimpel.nl gedaan heb.
Op het contract aangegeven dat ik zo snel mogelijk het abbonnement en nummerbehoud wilde laten ingaan en 2 dagen voordat ik mijn nieuwe telefoon en sim kaart per post binnen kwam kreeg ik netjes per sms een bevestiging dat het nummer behoud was goedgekeurd en zo snel mogelijk over gezet zou worden.
Zoals gezegd kwam 2 dagen later het pakketje binnen.
Een mooie iPhone en een sim kaart met een 200 minuten bellen, 1gb internet en sms abbonement.
Uiteraard de sim kaart erin gedaan, aan de lader gehangen en kijken of hij werkte.
En jawel, hij functioneerde!
Helaas nog niet met het nieuwe nummer, maar dit zou volgens Telfort zo spoedig mogelijk over gezet zijn.
Prima dacht ik. Niet te veel met dit nummer bellen, aangezien dit toch maar tijdelijk is om verwarring te voorkomen, maar whatsapp kon er wel op met het oude nummer en internetten werkte ook prima.
Even het dataverbruik in de gaten houden, immers moet ik niet boven de 1 gb in de maand komen.

Alles werkte 1,5 week naar behoren totdat ik van belsimpel.nl een e-mail kreeg dat het oude nummer pas op 17 april 2012 over gezet wordt. Vervelend dacht ik nog, dat duurt nog wel even, maar geen ramp. Dan maar wat langer met 2 telefoons rond lopen.
Totdat ik verder ging lezen en er stond dat het abbonnement ook pas op 17 april 2012 ingaat!
Dit is mij nergens verteld en stond ook nergens.
Direct Telfort gebeld, het probleem voorgelegd, maar werd door een behoorlijk onkundige persoon te woord gestaan. Hier kwam ik niet veel verder mee, dus Daarna belsimpel.nl gebeld.
Die vertelde me dat ik toch bij Telfort moest zijn.
Weer Telfort gebeld, dit keer wel fatsoenlijk te woord gestaan. Er werd mij verteld dat ik gewoon even Belsimpel moest bellen en dat die een zogenaamd wijzigingsformulier kan indienen om de startdatum te wijzigen, waardoor mijn abbonnement dus wel direct in kon gaan.
Weer belsimpel.nl gebeld. Na veel aandringen werd mij verzekerd dat het formulier verstuurd zou worden.
Nadat ik niets gehoord had weer zelf even contact opgenomen met beide partijen. Bleek dus niets verstuurd te zijn.
Na meerdere malen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, heb ik van Telfort "maarliefst" een coulance gekregen van €25,-

Een kleine rekensom van verbruikte data en gebelde minuten geeft een geschatte rekening van ruim €400.
Ondanks dat ik in die 1,5 week ruim binnen de in die tijd gebruikte minuten en MB's van het abbonement zou zijn gebleven (die Overigens € 36,90 kost voor een hele maand!)

Een kleine rekensom leert dat de MB's die ik verbruikt heb, omdat mijn abbonnement kennelijk nog niet was in gegaan, meer dan 10000% duurder zijn dan als deze wel was ingegaan.
Dit lijkt me dan ook niet redelijk.

Ik ben dan ook opzoek naar mensen die mij advies kunnen geven in de te nemen vervolgstappen.

berndv

Re: Belachelijke rekening Telfort

Ongelezen bericht door berndv »

Je bent niet de eerste met dit probleem. Zoek eens op 0 euro abonnement. De hele kpn clan werkt hier mee(kpn, hi, telfort). Schijnt in hun voorwaarden te staan. Coulance is het enige waar je op zou kunnen rekenen, rechten hierin hebben wordt lastig, ze leveren conform de voorwaarden waar u mee akkoord bemt gegaan.

Egt

Bedankt voor de reacties.

Beste heer Vogels, het gaat niet om het overzetten van het nummer, maar het ingaan van het abbonnement.

Door Telfort is tot op heden in geen enkele documentatie kenbaar gemaakt dat het abbonnement nog niet is in gegaan. Zelfs niet in latere brieven die ik van Telfort heb ontvangen.
Hierin werd alleen het overzetten van het nummer op 17 april bevestigd en niet het ingaan van het abbonnement.

Hoe kan je als een zichzelf respecterend bedrijf een tarief hanteren dat 10000% hoger ligt?
Lijkt me niet realistisch en verkoopbaar richting de rechter.

Egt

Van Telfort heb ik geen enkele e-mail ontvangen, alleen brieven per post.
Zoals gezegd tot op heden zonder een enkele vermelding van het later ingaan van en abbonnement, alleen van belsimpel 1 e-mailtje.

Na 10 jaar zorgeloos bij t-mobile te hebben gezeten, ben ik dan ook uitermate teleurgesteld in de gang van zaken en de bereidheid van zowel Telfort als belsimpel om tot een fatsoenlijke oplossing te komen.

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Egt,

Erg vervelend dat u gebruikskosten heeft gemaakt omdat uw abonnement nog niet is ingegaan. Als u kiest voor nummerbehoud bij de aanvraag van uw contract, dan gaat uw abonnement pas in op het moment dat uw nummer wordt overgezet. Graag bekijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

itv1980

Ongelezen bericht door itv1980 »

@Laila,

Sorry hoor, maar fouten gemaakt door Telfort medewerkers en het veranderen van startdatum voor het abonnement kan niet worden aangepast. Dus ik weet niet waarom je nu staat te liegen.

De onterecht gemaakte kosten dienen gewoon betaald te worden van de rekening de consument en deze mag maar hopen of hij/zij dit nog terug ziet.

Heb ook probleem met foutief ingegaande startdatum door toedoen van een Telfort medewerker en na meer dan 25 klachten en hoop gedoe is er nog steeds geen oplossing.

Ja, ik moet betalen voor kosten die onterecht zijn gemaakt door een fout van jullie!!!! en terugkrijgen tuurlijk en ondertussen kan ik nog steeds niet of sporadisch bellen, werkt internet niet maar kosten lopen wel door.

Sorry, maar dit is gewoon oplichting.

Telfort webcare
verified

@itv1980,

Erg vervelend dat er geen oplossing is geboden voor uw klacht. Ik weet niet wat u precies bedoelt met liegen, het enige wat ik heb aangegeven is het volgende:
Telfort webcare schreef:@Egt,

Erg vervelend dat u gebruikskosten heeft gemaakt omdat uw abonnement nog niet is ingegaan. Als u kiest voor nummerbehoud bij de aanvraag van uw contract, dan gaat uw abonnement pas in op het moment dat uw nummer wordt overgezet. Graag bekijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Graag help ik u verder met uw klachten. Maak in een privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan ons kenbaar.

Laïla

Tux

Ongelezen bericht door Tux »

Ook ons is dit overkomen, overgestapt van T-Mobile naar Telfort met nummerbehoud en telefoon gebruikt voor de ingang datum van nummeroverzetting (bijna 3 weken later dan het einde van ons oude contract bij T-Mobile.) er van uitgaande dat het abonnement al was ingegaan
Tot onze schrik ontvingen wij een rekening met het absurde bedrag van 793 euro !! voor data gebruik geen enkele waarschuwing van Telfort ontvangen dat de rekening zo hoog opliep.
Direct de klantenservice gebeld waar ze mij niet konden helpen en ik maar een klachten brief moest schrijven naar Telfort klantenservice in Alphen a/d Rijn.
Wij hebben hierna een brief gestuurd en daarin aangegeven dat een bedrag van 793 euro wel absurd hoog is voor datagebruik (600Mb) en dat het vreemd was dat de ingang datum ineens 3 weken was verschoven
In de brief hebben wij ook aangegeven dat volgens ons telecom providers een Zorgplicht hebben volgens de OPTA hierop word bikkelhard gereageerd u was tijdens het gebruik nog geen klant van ons want uw contract was nog niet ingegaan.(volgens mij maak ik gebruik van uw netwerk en ben ik dus een klant)
Telfort heeft nog geen enkele vorm van coulance getoond is dit dan de manier van Telfort om nieuwe klanten te verwelkomen ??
Misschien valt ons hier en daar wel iets te verwijten maar het kan toch niet zo zijn dat mensen met deze enorme bedragen worden geconfronteerd zonder dat er ook maar een melding hierover is geven en daar mee de mogelijkheid om er iets aan te doen ook nog eens word weggenomen
Op deze manier is het makkelijk geld verdien over de rug van een ander wij zijn dan ook ZEER teleurgesteld in Telfort.

Telfort webcare
verified

@Tux,

Ik begrijp dat u baalt van de situatie en dat u hiervan geschrokken bent. Graag geef ik u een toelichting. Op het moment dat u het abonnement al gaat gebruiken voor de ingangsdatum van het abonnement, dan zitten daar extra kosten aan verbonden. U kiest voor een vertraagde startdatum zodat u geen dubbele kosten heeft. Het abonnement gaat dus ook pas in zodra het nummer is overgezet. Dat uw telefoonnummer 3 weken later is overgegaan dan de einddatum van het oude contract, zal te maken hebben met de opzegtermijn (1 maand). Er zijn verschillende manieren om de startdatum van uw contract te achterhalen.

1. Inloggen bij Mijn Telfort.
2. Contactformulier invullen op onze website
3. Bellen naar de klantenservice
4. Langs de Telfort winkel

Mijn excuses dat tegen u is gezegd dat u tijdens het gebruik nog geen klant van ons was omdat uw contract nog niet was ingegaan. Dat is natuurlijk niet zo. Graag laat ik uitzoeken of er nog mogelijkheden zijn. Maak in een privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Gesloten