| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belazerd Simpel de boel?
-
T. de Witte
Belazerd Simpel de boel?
Hieronder probeer ik kort mijn ervaring met Simpel.nl te beschrijven.
17 januari jl. heb ik via de telefoon een abonnement besteld bij Simpel.nl van 10 euro per maand. Een dag later, op 18 januari, werd er 180 euro van mijn rekening afgeschreven, in plaats van 30. Ik heb direct contact opgenomen en mij werd verteld dat ik kon storneren of kon wachten tot de termijn van 56 dagen was verlopen, waarna het geld teruggestort zou worden.
Contact opgenomen met ING: storneren kan helemaal niet bij eenmalige incasso's van dit type. Maar waarom moet ik dan 56 dagen wachten op mijn geld? Die termijn is gebaseerd op de storneringstermijn, die niet van toepassing is!
Contact met Simpel: ze konden geen uitzondering maken, het waren de regels. Ik zou de termijn van 56 dagen moeten afwachten. Ik heb direct, inmiddels al mijn 7 (!!) abonnementen opgezegd, en hun tegenrekening geblokkeerd via ING. Helaas net te laat, zodat Simpel gister nog eens 30 euro kon afschrijven. De klantenservice had me er overigens van verzekerd dat die 30 euro niet meer afgeschreven zou worden, wat wel is gebeurd. De teller staat nu op 210 euro...
Helaas ben ik te laat op het internet gaan zoeken naar recensies. Want die bleken te bevestigen wat ik al vermoedde: nattigheid.
Ik vind het ronduit onbehoorlijk dat Simpel.nl geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen fouten: ten eerste het afsluiten van 7 abonnementen i.p.v. 1 en het hanteren van regels die gebaseerd zijn op een niet bestaande mogelijkheid te storneren.
Ik vrees dat ik mijn geld niet meer terug zie. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Simpel.nl en ga de ING verzoeken de incasso's terug te vorderen. Ook hiervan weet ik niet wat het op gaat leveren.
Mijn angst om het geld kwijt te zijn voedt de overtuiging dat er opzet in het spel is van de kant van Simpel. Tegelijkertijd besef ik dat wanbeleid, wat niet opzettelijk hoeft te zijn, altijd bij de klant op het bord terecht komt. De onzekerheid blijft; ben ik voor 210 euro het schip in gegaan of zal Simpel zijn fouten weliswaar laat maar toch rechtzetten?
Groet, T. de Witte
17 januari jl. heb ik via de telefoon een abonnement besteld bij Simpel.nl van 10 euro per maand. Een dag later, op 18 januari, werd er 180 euro van mijn rekening afgeschreven, in plaats van 30. Ik heb direct contact opgenomen en mij werd verteld dat ik kon storneren of kon wachten tot de termijn van 56 dagen was verlopen, waarna het geld teruggestort zou worden.
Contact opgenomen met ING: storneren kan helemaal niet bij eenmalige incasso's van dit type. Maar waarom moet ik dan 56 dagen wachten op mijn geld? Die termijn is gebaseerd op de storneringstermijn, die niet van toepassing is!
Contact met Simpel: ze konden geen uitzondering maken, het waren de regels. Ik zou de termijn van 56 dagen moeten afwachten. Ik heb direct, inmiddels al mijn 7 (!!) abonnementen opgezegd, en hun tegenrekening geblokkeerd via ING. Helaas net te laat, zodat Simpel gister nog eens 30 euro kon afschrijven. De klantenservice had me er overigens van verzekerd dat die 30 euro niet meer afgeschreven zou worden, wat wel is gebeurd. De teller staat nu op 210 euro...
Helaas ben ik te laat op het internet gaan zoeken naar recensies. Want die bleken te bevestigen wat ik al vermoedde: nattigheid.
Ik vind het ronduit onbehoorlijk dat Simpel.nl geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen fouten: ten eerste het afsluiten van 7 abonnementen i.p.v. 1 en het hanteren van regels die gebaseerd zijn op een niet bestaande mogelijkheid te storneren.
Ik vrees dat ik mijn geld niet meer terug zie. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Simpel.nl en ga de ING verzoeken de incasso's terug te vorderen. Ook hiervan weet ik niet wat het op gaat leveren.
Mijn angst om het geld kwijt te zijn voedt de overtuiging dat er opzet in het spel is van de kant van Simpel. Tegelijkertijd besef ik dat wanbeleid, wat niet opzettelijk hoeft te zijn, altijd bij de klant op het bord terecht komt. De onzekerheid blijft; ben ik voor 210 euro het schip in gegaan of zal Simpel zijn fouten weliswaar laat maar toch rechtzetten?
Groet, T. de Witte
Re: Belazerd Simpel de boel?
contact opgenomen met ING: storneren kan helemaal niet bij eenmalige incasso's van dit type
Welke éénmalige incasso van welk type? Er mag alleen geincaseerd worden waarvoor jij een incasso hebt afgegeven, anders niet en moet ING meewerken aan storneren onterechte incasso.
Dat zou dan betekenen dat er (bij wijze van spreken) ook €18.000 geïncasseerd zou kunnen worden?
Welke éénmalige incasso van welk type? Er mag alleen geincaseerd worden waarvoor jij een incasso hebt afgegeven, anders niet en moet ING meewerken aan storneren onterechte incasso.
Dat zou dan betekenen dat er (bij wijze van spreken) ook €18.000 geïncasseerd zou kunnen worden?
-
T. de Witte
Dat was de informatie die ik bij de ING kreeg. Ik kon wel een verzoek indienden om de incasso's terug te vorderen maar dat moest dan via een schriftelijke aanvraag. Dan zou de ING zich gaan melden bij de bank van Simpel om de incasso's terug te vorderen. Daar zullen ze bij de ING ook niet op zitten te wachten, op al dat extra werk.
Of denkt u dat het ook op een andere manier moet kunnen?
Groet, T. de Witte
Of denkt u dat het ook op een andere manier moet kunnen?
Groet, T. de Witte
-
hebikweer2013
Aangetekende brief sturen naar Simpel en het geld terug eisen binnen een termijn van 14 dagen.
En vooral blijven stalken telefonisch en per mail tot ze ontploffen van gekheid.
Ben ik momenteel ook mee bezig.
Na overleg met een jurist.
En vooral blijven stalken telefonisch en per mail tot ze ontploffen van gekheid.
Ben ik momenteel ook mee bezig.
Na overleg met een jurist.
-
T. de Witte
Naar welk adres verstuurt u die aangetekende brief dan?
Groet, T. de Witte
Groet, T. de Witte
-
hebikweer2013
Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag. Dit is wat ik van de Kamer van Koophandel heb.
-
T. de Witte
En het mag ook gezegd worden als een klacht binnen afzienbare tijd wordt afgehandeld, zoals bij mij en Simpel het geval is. Ze hebben vandaag het gehele bedrag teruggestort, weliswaar zonder daarover te communiceren maar goed, het is opgelost.
De service mag dan te wensen over laten, en dat komt op het bordje van de klant terecht maar van opzet zal ik niet meer spreken.
Groeten,
T. de Witte
De service mag dan te wensen over laten, en dat komt op het bordje van de klant terecht maar van opzet zal ik niet meer spreken.
Groeten,
T. de Witte
-
AnnaVanDijck
Beste klant,
Indien u een vraag of klacht heeft over Simpel kunt u mij een bericht sturen. Vermeld hierbij uw mobiele nummer en klantnummer of adresgegevens en ik help u graag zo spoedig mogelijk verder.
Met vriendelijke groeten,
Anna van Dijck
[email protected]
Indien u een vraag of klacht heeft over Simpel kunt u mij een bericht sturen. Vermeld hierbij uw mobiele nummer en klantnummer of adresgegevens en ik help u graag zo spoedig mogelijk verder.
Met vriendelijke groeten,
Anna van Dijck
[email protected]
De beste manier is mond op mond "reclame" te maken, heb op deze manier al aardig wat mensen behoed voor een misstap.
-
hanswallaart
Vandaag ook Simpel geactiveerd, 250 belminuten en 250MB, na twee uur en twee test telefoontjes van 20 seconden elk, een SMS ontvangen met dat het belplafond van 10 Euro (=2x de 5 euro voor 250 belminuten was overschreden). Geen telefoonnummers, buiten de drie die ook nog blijven werken als de belbundel op is blijven werken, meer bereikbaar. Ook was de 250MB internet op wonderbaarlijke wijze gereduceerd tot 12MB.....Heb net een mailtje gestuurd naar Simpel, maar gezien de bovenstaande reacties houd ik mijn hart vast.Al kan je altijd nog automatisch geincasseerde bedragen binnen dertig dagen terug laten storten en wat ook helpt, zoals ik in het verleden gedaan heb bij problemen met kabelaar UPC, een gele kaart, verkrijgbaar bij de bank (en daar wordt wél rekening mee gehouden omdat ze anders het gevaar lopen bij niemand meer te kunnen incasseren), zodat er niet meer automatisch geïncasseerd kan worden.....Iedereen succes en sterkte toegewenst,Hans Wallaart