LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belbundel Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
leonie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2006 13:19

Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door leonie86 »

Ik ben al 3 jaar tevreden klant bij Telfort. Ik heb al die tijd een belbundel gehad van 200 minuten per maand. Deze kost mij € 25,-- per maand. Hier heb ik nooit problemen mee gehad. Ik besloot mijn abonnement in augustus te verlengen. De verlenging zou dan ingaan per november. In november verschilde mijn rekening dus van de andere maanden, omdat de bundels verrekend moesten worden, omdat mijn abonnement was afgelopen.

Een maand later (december) kreeg ik mijn volgende rekening. € 76,-! Hier schrok ik natuurlijk erg van, want mijn nieuwe abonnement was al verrekend dus daar kon het niet aan liggen. Ik had volgens telfort 145 minuten buiten mijn bundel gebeld. Dit vond ik raar en ik ging dit nakijken op internet, waar mijn gespecificeerde rekeing te vinden is. Hier bleek dat Telfort ieder gesprek onder de 1 minuut, gewoon rekende als 1 minuut van mijn bundel. Ik kon me niet herinneren dat dit altijd zo was geweest en controleerde de specificatie van de vorige maand. Hier kon ik zien dat in november gesprekken van bijv. 40 sec ook zo berekend werden en niet als 1 minuut wat deze maand het geval was.

Natuurlijk ging er een telefoontje van mij naar de Telfort klantenservice. Meneer van de klantenservice vertelde mij dat ik de voorwaarden zelf had getekend en daardoor hiermee akkoord was gegaan. We hebben een lange discussie gevoerd, maar meneer bleef erbij dat ik de voorwaarden getekend had en dat ik er zelf beter op had moeten letten. Ik moest van meneer ook zelf maar regematig in de gaten houden via internet of er veranderingen in de voorwaarden plaatsvonden. Ik heb hem hierbij ook nog geattendeerd op het feit dat ik in het verleden altijd een bericht kreeg van telfort wanneer mijn bundel duurder werd of wanneer er andere veranderingen in mijn bundel plaatsvonden. Volgens meneer van de klantenservice was dit dan een service die telfort mij in het verleden verleend had.

Na afloop van het telefoongesprek ben ik op de site van telfort gaan kijken in de voorwaarden om te ontdekken of daar inderdaad iets veranderd was wat Telfort het recht gaf om minuten te gaan tellen. Het enigste wat ik kon vinden was het volgende:

3. Telfort mag de Sitevoorwaarden of de aanvullende/afwijkende voorwaarden wijzigen zonder voorafgaande aankondiging

en

3. Telfort kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal Telfort Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.

Dit zijn de enigste twee defenities uit de voorwaarden op de telfort site die ik zou kunnen betrekken op mijn probleem. Toch staat in de voorwaarden niks over het wijzigen van de telling van de minuten in mijn bundel. Dus al had ik in de voorwaarden gekeken, dan was ik er nog niet achter gekomen dat mijn belminuten op een andere manier berekend zouden gaan worden.

Met betrekking tot het tweede punt: de telling van de minuten zal volgens telfort wel geen tariefverhoging zijn. Zo zullen zij zich wel indekken. Toch staat het volgende op de site van telfort onder het kopje tarieven:

Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.

Telfort beweert dus geen starttarief te berekenen. Toch kost me een gesprek korter dan 1 minuut, wel 1 minuut van mijn bundel. Is dit niet hetzelfde als een starttarief? Bovendien gaan mijn kosten omhoog, omdat mijn bundel sneller op is, omdat ieder gesprek altijd minimaal 1 minuut van mijn bundel opneemt. Had Telfort miij hier niet op moeten attenderen?

Is er iets tegen te doen? Of heeft Telfort zich zo slim veiliggesteld dat zij uiteindelijk toch gelijk krijgen? Wie helpt?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Kika29 »

Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.
....Lees vooral de laatste regel. Gesprekken korter dan een minuut worden gefactureers als 1 minuut. Ik heb datzelfde abo dat jij hebt al 4 jaar.Mij was dit bekend....... Hoe heb je je abo verlengd?? Via een telfortwinkel of via internet? Ik raad je aan om je verlengingen en dergelijke via winkels te doen. Verkoopmedewerkers kunnen jue alles uitleggen. Bestel je via internet dan is een groot stuk eigen research heel belangrijk...

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door opperbom »

Helaas.......u gaat akkoord met de nieuwe voorwaarden als u uw contract gaat verlengen. M.a.w. , u heeft getekend voor het feit dat er nu wel een starttarief berekend wordt. Het had netter geweest asl men u daarover had geinformeerd , maar dat is uiteraard niet verplicht. Sterker nog , de consument heeft ook enige onderzoeksplicht.

Overigens is een provider altijd gemachtigd om de tarieven te verhogen (zoals dit ook in de algemene voorwaarden staat) , ook voor bestaande klanten. Echter is dan wel de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Aangezien Orange een paar jaar geleden lelijk de boot in is gegaan , door te denken de tarieven straffeloos te kunnen verhogen (leverde ze toen een flink aantal kosteloze opzeggingen op) , verhogen de providers tegenwoordig alleen nog de prijzen voor nieuwe klanten.

In ieder geval succes ,

Marchel.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door RADonker »

Dit is voor mij ook een rede geweest om weg te gaan bij Telfort. Sinds KPN hetr overgenomen hebben ze allemaal van die streken waardoor je rekening fors hoger wordt. Vroeger betaalde je altijd hetzelfde tarief als je bundel als je meer belde. Nu betaal je 22 cent als je meer belt dan je bundel aan minuten heeft.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmmm ik weet niet anders dan dat mijn bundel zo in elkaar zit alsie in elkaar zit. Ik heb mijn contract onlangs verlengt en naar mijn weten was ik altijd de 1ste minuut al kwijt en betaalde ik buiten de bundel altijd al 22 cent....strange....

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door ehltech »

bij iedere netwerkoperator in nederland ga je bij een verlenging over in de op moment geldende voorwaarden,dus je stapt automatisch over in de nieuwe voorwaarden,dit kan negatief uitpakken maar ook positief,voor u is dit negatief uitgepakt ,had u de verlenging in een telecomzaak gedaan,dan had men u dit kunnen vertellen

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dat zei ik ehltech..............

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Dragoon »

Zozo Kika dat was een latertje gisternacht ;)

leonie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2006 13:19

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door leonie86 »

Wat ik even kwijt wil over de voorwaarden is, dat daar niks instaat over starttarief en dergelijke. Ik heb de algemene voorwaarde dus wel getekend, maar hier stond niks in over het betalen van de 1e minuut.

Dus dat ik getekend heb voor de voorwaarden klopt wel. Maar dat ze de eerste minuut niet meer voor secondes gingen tellen, dat staat in de voorwaarden dus nergens vermeld. Hoe goed ze ik ook gelezen heb (toen ik in augustus ging verlengen) er stond niks over in de voorwaarden. Alleen dus wat ik al eerder geciteerd heb.

Is het mogelijk om kosteloos op te stappen?

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Mini »

artikel 6.1 van de algemene voorwaarden:
Vanaf de datum waarop de Aansluiting tot stand is gebracht, is de Contractant aan Telfort vergoedingen verschuldigd. Die vergoedingen gelden volgens de tarieven die daarvoor zijn vastgesteld en bekendgemaakt.
En zoals je zelf al hebt gevonden, hoort bij dit (nieuwe) abonnement:
Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.
Dus nee, je kan niet kosteloos opzeggen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ Dragoon ...Dat is alvast wennen aan oud en nieuw ;-)...Klopt ik was laat ben een beetje erg verkouden en had last van hoestbuien woelend in mijn bedje...Dan maar even beneden achter de pc kruipen he ;-)...

@ leonie nee dit is niet mogelijk...Heb je gevraagd bij je verlenging of er veranderingen in je abo plaats zouden vinden?Als klant heb je zelf ook een stukje researchplicht....Daarnaast blijf ik het vreemd vinden daar ik al een hele tijd klant ben bij telfort en ik niet beter weet dan dat mijn 1ste belminuut ook voor mijn verlenging van oktober jl. berekend werd als hele minuut ongeacht ik 10 seconden of 40 seconden bel...Hmmzzz...

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Jan9 »

Kika29 jij draait de rollen om.
Telfort moet de klant schriftelijk kenbaar maken als de tarieven omhoog gaan.
Sinds KPN het heeft overgenomen zijn de tarieven flink omhoog gegaan.
Prepaid klanten hebben ze 1 januari j.l. ook niet op de hoogste gesteld van de prijsverhoging.
Leonie, zeg het abonnement nu op met de reden dat je zonder het te weten een ander abonnement met een hoger tarief hebt gekregen.
Dan hoef je ook geen aangetekende brief te sturen ( bespaar je tenminste nog een paar euro). En heb je tijd genoeg om een andere provider te zoeken.

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Beste Jan9,

blijkbaar heb je de situatie niet volledig begrepen. Er wordt hier nl gesproken over een verlenging van een contract. Dan MOET je tekenen voor de (op dat moment) geldende voorwaarden. Hier is de klant mee accoord gegaan. Er valt dus niets te annuleren,

(anders was het geweest wanneer Telfort de voorwaarden voor iedereen had verandert....dan kan je opzeggen indien het nadelig voor je uitpakt. Maar nu is het alleen voor nieuwe klanten/verlengingen.)

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik heb het goed begrepen, kijk er alleen anders tegenaan.
Leonie vind Telfort te duur geworden, dan kan je beter opzeggen.
Helaas moet ze nog even bellen met Telfort maar dat is niet anders.
Heb je ergens voor getekend Leonie of is het telefonisch verlengd?
Nu opzeggen is beter, dan kunnen ze ook niet zeggen dat je te laat bent.
En vragen om een schriftelijke bevestiging, er zijn genoeg andere bedrijven die voordeliger zijn.

leonie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2006 13:19

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door leonie86 »

Zover ik kan zien zijn de voorwaarden nog steeds htzelfde. Het enigste wat veranderd is, is een stukje in de tarieven. Deze vind ik niet onder de voorwaarden (waar ik dus voor getekend zou hebben)

Tegen Kika zou ik willen zeggen dat je de specificaties van je rekening op internet eens moet bekijken. Dan kom je erachter dat je t/m december altijd per seconde betaalt hebt en niet per minuut.

Wat nu het probleem is, is dat Telfort zal zeggen dat het tarief niet veranderd is. Ik betaal per minuut nog steeds hetzelfde. Het enigste verschil is, dat ik altijd die eerste minuut moet betalen. Deze minuut is net zo duur als alle andere minuten. Mijn abonnement is dus niet veranderd en Telfort zal ook beweren dat het tarief niet veranderd is. Hoe kan ik dan toch mijn abonnement opzeggen?

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door opperbom »

Opzeggen kan altijd , maar je betaald gewoon de maanden van het lopende contract. Per direct kosteloos opzeggen kan niet. Het volledig betalen van de eerste minuut , is al wat langer bij Telfort. Echter was dit niet op jouw van toepassing , simpel om het feit dat je nog een oud contract had. Echter toen je ging verlengen , ging je automatisch akkoord met de dan geldende algemene voorwaarden. Je had dan beter gewoon niet kunnen verlengen , zodat je nu nog steeds onder de oude voorwaarden zou vallen. Echter worden klanten vaak overgehaald om te verlengen (met een mooi toestel of kado) , zodat ook voor hun de (vaak mindere) voorwaarden gelden.

In ieder geval succes

Marchel.

rrowan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 17:06

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door rrowan »

heb ook net mijn telfort rekening binnen gehad en ben me rot geschrokken van het bedrag.Zit er dubbel boven van wat ik normaal kwijt ben.Gebruik juist me mobiel voor korte moeder kind gesprekken zoals nu thuis komen we gaan eten de moeders en vaders onder ons kennen dat wel!en nu dus elke x 1 minuut kwijt.Vind dit gewoon diefstal!!Ook als je de voicemail krijgt en je hangt meteen op ben je al 1 minuut kwijt.Je hebt dus eigenlijk geen 200 belminuten maar 200 x de telefoon pakken en ermee bellen.Helaas zit ik nog 2 jaar er aan vast maar daar na nooit meer telford en maak er al helemaal geen goede reclame meer voor
jakkes baal echt als een mega stekker
en zou eigenlijk het liefst met alle mensen die er last van hebben en het er niet mee eens zijn iets willen doen samen sterk
groetjes andrea

Lizzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:06

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door Lizzle »

Op 04-04-2006 is deze wijziging doorgevoerd. Ik snap de mensen nog steeds niet die blindelings maar wat afsluiten.. Kijk verder dan je neus lang is, altijd doorvragen.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Belbundel Telfort

Ongelezen bericht door STURKY »

Telfort blijft
volgens mij de goedkoopste aanbieder. 200 minuten voor 7 euro

Gesloten