LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belcompany en Conner & Davis Safe & Sure een wassen neus

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bert Gunnink

Belcompany en Conner & Davis Safe & Sure een wassen neus

Ongelezen bericht door Bert Gunnink »

Telefoonverzekering Safe & Sure van Belcompany en Conner & Davis, u betaalt premie voor een wassen neus.

[Het volgende heeft zich bij mij voorgedaan. Ik ben in het bezit van een Sony Ericsson Satio telefoon, altijd zorgvuldig en naar behoren omgesprongen met het apparaat, de gebruikssporen zijn dan ook minimaal.
Daar kwam op dinsdag 11 oktober 2011 verandering in, die dag is mijn telefoon uit mijn broekzak gegleden en in het toilet gevallen bij het ophijsen van mijn broek. Ik heb hem er nog snel uit het toilet gehaald, maar helaas het kwaad was al geschied, zoals het zich laat raden deed de telefoon niets meer. Ik baalde natuurlijk verschrikkelijk.

Bij het afsluiten van het abonnement heb ik op aan raden van de Belcompany een verzekering afgesloten. En wel een Safe&Sure verzekering bij Conner & Davis Insurance, aangezien mijn telefoon een smartphone was kwam ik terecht bij de duurste verzekeringsvorm waarvoor ik €8.95 premie per maand betaal. In de winkel werd mij destijds verteld dat val-, stoot- en waterschade onder de dekking viel. En ook nu promoot de Belcompany nog steeds deze verzekering met die toegezegde dekking.
Safe&Sure Categorie IV en Categorie V
• Wereldwijde dekking voor
- val-, stoot- en waterschade
- diefstal (aantoonbaar)
- misbruik gesprekskosten tot € 2.000
• Verlenging van de fabrieksgarantie
• Service ‘aan huis’ binnen Benelux
• 24/7 online schademelden
• Snelle schadeafwikkeling (telefonisch/internet)
• Leentoestel binnen 24 uur op locatie (Benelux)
Bron: http://www.belcompany.nl/Verzekeringen/ ... ingen.aspx

Vol hoop heb ik nog dezelfde dag mijn schade keuring netjes via internet gemeld bij Conner & Davis.

Op 13 oktober 2011 kreeg ik een brief van de verzekeraar. Wat schetst mijn verbazing ze weigeren hun verplichting uit de verzekeringsovereenkomst na te komen. Daarbij beroepen ze zich op art. 6 lid 1 uit de consumentenvoorwaarden daarin staat:
Geen recht op vergoeding bestaat:
6.1 Indien de beschadiging en/of diefstal van het verzekerd object het gevolg is van:
a.) Verwijtbare- en onvoldoende zorg van het verzekerd object zijdens de verzekerde;
b.) Het verzuim om in situaties waarin – naar algemene begrippen en/of ervaringsregels – rekening is te houden met een
verhoogde kans op schade en/of diefstal, danwel het verzuim om voldoende, passende en schade-beperkende
maatregelen te treffen ter voorkoming daarvan;
Bron:http://www.safe-sure.com/UserFiles/File ... 011-02.pdf

Daarbij melden ze dat het uitgangspunt is dat het toestel zodanig opgeborgen dient te zijn dat de kans op schade zo klein mogelijk is. Bij de door mij gehanteerde wijze van opbergen van dit kostbare en schadegevoelig apparaat, in combinatie met mijn bezigheden kan van voldoende maatregelen ter voorkoming van schade niet gesproken worden.

Dit is toch van de zotte? Een verzekering sluit je af omdat je bepaalde risico’s niet voor eigenrisico wil nemen, daar betaal je per slot van rekening premie voor. Dan mag je toch ook verwachten dat je klacht serieus genomen wordt, en niet met een standaardbrief afgewezen wordt. Een telefoon die uit een broekzak glijdt is een ongeluk, en dan is er geenszins sprake van verwijtbare- en onvoldoende zorg. Immers als een ongeluk al daar ondervalt kan je elke menselijke gedraging daar onder scharen. Hun bezwaar dat ik mijn telefoon niet op de juiste manier had opgeborgen snijdt geen hout. Het is toch zo dat het opbergen van een MOBIELE telefoon in een broekzak een normale en van voldoende zorg voorziene manier van opbergen is, iedereen bergt zijn telefoon immers op deze manier op. Daarbij blijkt nergens uit hun voorwaarden op welke manier een telefoon wel opgeborgen dient te zijn. Daaruit volgt dat ik er van uit mocht gaan dat de door mij gehanteerde wijze van opbergen de juiste was.

Met deze bezwaren ben ik op zaterdag 15 oktober 2011 naar de Belcompany gegaan. Daar adviseerden ze mij een bezwaarschrift in te dienen, verder kreeg ik te horen dat ze niets voor mij konden doen, iets wat ik totaal niet begrijp zij hebben mij immers met toezeggingen m.b.t. de dekking deze verzekering aangesmeerd.

Vervolgens heb ik nog diezelfde dag een bezwaarschrift geschreven en verstuurd naar de verzekeraar. Snelle reactie bleef uit, zelf kunnen ze wel een snelle reactie versturen wat alleen maar kan duiden op een standaard afkeuringsbrief die naar iedere schademelder wordt gestuurd. Na een week heb ik de telefoon gepakt en ben ik gaan bellen met hun klantenservice (duur 0900-nummer 55 ct. p.m.). Ik kreeg te horen dat mijn bezwaarschrift maandag of dinsdag behandeld zou worden, dan mag ik toch verwachten dat ik woensdag uiterlijk donderdag reactie heb? Uiteraard niet, zoals het zo’n schurkenfirma betaamd komen ze hun afspraken op geen enkel front na. Dus donderdag weer bellen, krijg ik te horen dat ze het bezwaar die dag behandelen en dat ik de volgende dag reactie krijg. Blijkbaar moet ook zulke toezeggingen met een korreltje zout nemen want afgelopen maandag kon ik weer bellen. Uiteindelijk had ik dinsdag reactie op mijn bezwaar. Zonder dat ze ook maar op 1 van mijn argumenten uit mijn bezwaarschrift in gaan sturen ze exact hetzelfde verhaaltje van de 1e afwijzing weer. Wat denken ze wel niet:"kom we sturen gewoon nog een keer hetzelfde hij heeft het vast niet begrepen de eerste keer"? Blijkbaar is Conner & Davis niet in staat om onderbouwde argumenten te weerleggen, en blijkt het dus over incapabel personeel en leiding te beschikken.

Als ik dan vervolgens bel om verhaal te halen en na lang gezeur de werkelijke reden te horen krijg breekt mijn klomp. Wat wil het geval mijn schadeclaim is afgewezen omdat de kostenpost voor schadegevallen de pan uitrees. Met andere woorden doordat zij hun zaakjes niet in orde hebben en geen onderscheid kunnen maken in een ongelukje en verwijtbaar handelen word ik daar de dupe van. Daarbij trekt Belcompany zijn poten er van af en verschuilen zich achter de verzekeraar, ja meneer sorry we kunnen echt niks voor u doen. Schei toch uit, zowel de Belcompany als Conner & Davis zijn beide wanpresterende bedrijven.

Blijkbaar verwachten beide bedrijven dat je een ‘mobiele’ telefoon in een kluis opbergt, en doe je dat niet dan kun je fluiten naar je rechten en maak je nergens aanspraak op.

Mijn advies:
Ga nooit in zee met Conner & Davis Insurance, dat is de enige manier om dit malafide bedrijf een halt toe te roepen. Daarnaast zou ik goed nadenken over iets kopen/afsluiten bij de Belcompany. Belcompany is immers met Conner & Davis in zee gegaan, en verdient daaraan zeker weten. Samen met het feit dat ze nog steeds een verzekering met val-, stoot- en waterschade promoten kan je hun toch niet als geloofwaardig beschouwen, zeker wanneer hun hulpverlening aan alles te wensen overlaat. Voor die mensen die dit lezen en tot hun schrik er achterkomen dat ze ook in zee gegaan zijn met Conner & Davis, ik hoop dat jullie deze ellende bespaard blijft en ook jullie raad ik aan om je verzekering stop te zetten, opzeggingsbrieven zijn heel makkelijk te vinden op Google, wat heb je immers aan een verzekering die wanneer het nodig is toch niet uitkeert? In wezen betaalt u premie voor een wassen neus!!!

Telefoonverzekering Safe & Sure van Belcompany en Conner & Davis, u betaalt premie voor een wassen neus.

bc_klantenservice
Contacteer:

Re: Belcompany en Conner & Davis Safe & Sure een wassen neus

Ongelezen bericht door bc_klantenservice »

- informatie niet meer up to date -
Laatst gewijzigd door bc_klantenservice op 28 nov 2011 12:34, 3 keer totaal gewijzigd.

123plons

Ongelezen bericht door 123plons »

Ook ik heb dus een issue met Conner & Davis Safe & Sure.

Mijn HTC Sensation is dus met het hoesje eromheen uit mijn steekzak van m'n jas gevallen in een emmer met water tijdens het schoonmaken. Ik weet dat is niet handig maar ik dacht dat ik daar een verzekering voor had met "waterschade dekking".

Ook via intenet een schade melding gedaan. en na 2 dagen al de "artikel 6 afwijsbrief" binnen gekregen.

Ook ik heb met de Belcompany Amstelveen Binnenhof gebeld en langs geweest. Immers op aanraden van de verkoper heb ik voor deze verzekering gekozen.

Zij konden mij niet helpen. Ze hebben wel alle correspondentie met Safe & Sure doorgestuurd naar het hoofdkantoor. ik zal maandag eens bellen of ze al wat meer weten.

Van morgen was ik bij de BC op het Osdorpplein in A'dam. Zo terloops eens aan de verkoper gevraagd of hij wel eens problemen had gehad met Safe & Sure.

Hij vertelde dat hij deze verzekering niet meer verkocht ivm de bedreigingen die hij kreeg van klanten die een probleem hadden met Safe & Sure.
Ik zal ook mijn gegevens doormailen naar de BC Webcare.

ik hoop dat ze er wat mee gaan doen!!

Gr

Michel

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, wat verwacht je dan ook! Je moet wat duidelijker zijn!
De hond sprong tegen je aan toen je stond te plassen en is je telefoon, die toch goed opgeborgen zat in je zak, eruit gegleden. Of was het de bananenschil die iemand zomaar weggegooid had, waar jij over uitgleed, je tasje de lucht in vloog, met het gevolg dat je telefoon uit je tas pardoes in het water viel! :mrgreen:

123plons

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik probeer altijd eerlijk te zijn.
Ik vind het gewoon absurd dat ze zonder pardon een claim afwijzen.
En als ik de reacties op de diverse fora mag geloven wijzen ze bijna direct alle waterschades af.

Als je met water bezig bent mag je volgens C&D gewoon geen telefoon bij je hebben.
Zie artikel 6 van de voorwaarden...

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

IK ben het volkomen met je eens dat je eerlijk moet zijn.
Je bent pas oneerlijk als je zulke dingen expres doet. Wat je hier doet is een "kleurrijke" beschrijving geven van het voorval. :lol:

DTielen

Ongelezen bericht door DTielen »

Ik sluit me volledig aan bij het bericht van Bert Gunnink!
Bij de aanschaf van je toestel wordt een extra verzekering aangeboden die wereldwijde dekking geeft voor val- en waterschade. Prima, zou je denken een ongelukje zit zoals altijd in een klein hoekje. Ik ben ondertussen ruim 5 jaar verzekerd en heb nog nooit een schade doorgegeven aan Conner & Davis.

Helaas is mijn telefoon eind vorig jaar uit mijn zak gevallen, valschade dus! Niets aan de hand, want je bent tenslotte gedekt voor val- en waterschade.
Daar blijkt helaas niets van waar!
Schrikbarend hoeveel mensen er tegen dit zelfde probleem aan lopen en dat een verzekeraar als deze gewoon mag blijven bestaan! Pure oplichting!!!

123plons

Ik heb het eindelijk voor elkaar. Ik heb alle correspondentie ingeleverd bij mijn Belcompany, en zij hebben contact opgekomen met C&D.
Na enige weken kreeg ik een brief van C&D dat ze uit commercieel belang tussen BC en C&D een eenmalig coulance gebaar hebben gemaakt.
Ik kreeg een nieuwe telefoon via de BC.

Wel stond er in de brief dat als ik niet weer een Safe & Sure verzekering af zou sluiten de resterende premies direct opeisbaar zouden zijn.
Jullie raden het al ik heb nu een proassist verzekering.

Al met al klagen helpt!!

TcK

Ongelezen bericht door TcK »

Dit komt mij erg bekend voor: ook ik ben absoluut ontevreden over de service, voorwaarden en handelswijze van S&S, in combinatie met Belcompany. Ook mijn telefoon werkte niet meer, ik heb een formulier via de website ingevuld, vervolgens de telefoon laten ophalen...en toen begon het wachten...
Uiteindelijk heb ik als reactie gekregen dat de schade, kort gezegd mijn probleem was. Dit viel niet binnen de voorwaarden. Hele verhalen met allerlei onduidelijke uitleg.
Na telefonisch contact kreeg ik het advies om alsnog bezwaar in te dienen. Dit heb ik gedaan en vervolgens is er onder het mom van coulance besloten om te repareren.
Wel moet ik rekening houden met een eigen risico, maar wat en hoeveel dat is weet ik nog steeds niet. Ook de algemene voorwaarden en de genoemde artikelnummers zijn nergens te vinden.
Vandaag heb ik een nieuwe telefoon ontvangen. Een nieuwe terwijl mijn eigen telefoon zou worden gerapareerd. Heel fijn dat er een nieuwe telefoon is gestuurd, maar ik ben toch erg benieuwd naar wat deze grap gaat kosten.
Beste BelCompany en Safe&Sure: deze praktijken kloppen niet, dit stinkt en het is wel erg raar allemaal...
Iemand ervaring met het vervolg van dit verhaal?
ik denk dat ze me bij de BelCompany waarschijnlijk niet meer gaan zien...

valefanocare

Ongelezen bericht door valefanocare »

ook ik heb daar mijn verzekering lopen.
ik betaal vanaf sept. 2011 mijn verzekering netjes maandelijks...
nu is vorige maand in het ziekenhuis mijn mobiel gestolen en het heeft bijna 3 weken geduurt voor ik reactie had... maar ze hebben mijn verzekering per direct beeindigd omdat ik net over de grens in duitsland woon (dit was bij de belcompany bekend)
Ik kan het geld van de betaalde premie vergeten en ook de telefoon.
de Vodafone wil wel "helpen" ik kan 25% korting krijgen op mijn toestel van 450 euro.... die ze gestolen hebben.
Ik vind dit een pure schande dat ze wel geld innen maar weigeren om mensen te helpen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het staat in de voorwaarden dat je in nederland moet wonen. Wel slecht dat ze je in beginsel al geaccepteerd hebben.

Gesloten