LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belcompany
belcompany
hallo.
14 dagen geleden heb ik een abonement afgesloten bij belcompany(vodafone).
tot ontdekking zag ik in mijn nokia n70 in de lens een barst zitten.
dus ik als de donder terug naar belcompany en zat dus nog in de 2 weken ruil garantie.
tot mijn verbazing deden ze er heel moeilijk over en kwam het er op neer dat de barst in de foto lens er met opzet erin was gekomen.
maar met toeters en bellen kreeg ik dan een ander toestel maar werd er wel uitdrukkelijk er bij gezegd dat ik kan rekenen op een nota van vodafone!!!
wat moet ik nou mee.
14 dagen geleden heb ik een abonement afgesloten bij belcompany(vodafone).
tot ontdekking zag ik in mijn nokia n70 in de lens een barst zitten.
dus ik als de donder terug naar belcompany en zat dus nog in de 2 weken ruil garantie.
tot mijn verbazing deden ze er heel moeilijk over en kwam het er op neer dat de barst in de foto lens er met opzet erin was gekomen.
maar met toeters en bellen kreeg ik dan een ander toestel maar werd er wel uitdrukkelijk er bij gezegd dat ik kan rekenen op een nota van vodafone!!!
wat moet ik nou mee.
Re: belcompany
Betalen natuurlijk, ik neem aan dat je die barst zelf veroorzaakt hebt. Een toestel met een barst er in geven ze je echt niet mee in de winkel.
Re: belcompany
nou, dacht het niet zelf gedaan ben erg voorzichtig met mijn toestel!!
Re: belcompany
Daarom altijd het toestel waar je oog opgevallen is heel goed controleren voordat je de winkel uitloopt. Voorkom je een heleboel ja/nee spelletjes mee.
Re: belcompany
@Dilbert: Waarom ben je altijd zo wantrouwend naar de forumdeelnemers toe. Je denkt elke keer wwer "eigen schuld, dikke bult". Niet iedereen is een oplichter.
Het scheurtje in de lens kan ook best over het hoofd gezien zijn door Belcompany toch? Het blijft mensenwerk. Waar gewerkt wordt vallen spaanders....
Wees eens wat beter van vertrouwen. 90 % van de mensen zijn geen oplichter.
Ik geloof overigens best dat er ook mensen zijn (deoverige 10 %) die wel de boel oplichten. Een normaal mens is echter met een nieuw mobieltje extreem voorzichtig, totdat de nieuwigheid er af is. Maar dat duurt langer dan 2 weken!
pvd[/i]
Het scheurtje in de lens kan ook best over het hoofd gezien zijn door Belcompany toch? Het blijft mensenwerk. Waar gewerkt wordt vallen spaanders....
Wees eens wat beter van vertrouwen. 90 % van de mensen zijn geen oplichter.
Ik geloof overigens best dat er ook mensen zijn (deoverige 10 %) die wel de boel oplichten. Een normaal mens is echter met een nieuw mobieltje extreem voorzichtig, totdat de nieuwigheid er af is. Maar dat duurt langer dan 2 weken!
pvd[/i]
Re: belcompany
oplichters zijn er helaas maar dilbert maak mijn niet uit als oplichter.
en inderdaad het kan bij belcompany best wel eens voorkomen dat ze iets ook over het hoofd hebben gezien.
en inderdaad het kan bij belcompany best wel eens voorkomen dat ze iets ook over het hoofd hebben gezien.
Re: belcompany
Misschien was het toestel niet helemaal nieuw toen jij het kreeg. Bij BC heb je namelijk toesteltevredenheidsgarantie. Dit betekent dat je het toestel binnen 14 dagen terug kunt brengen (mits onbeschadigd) , en een ander toestel kunt nemen. Stel nu eens dat je voorganger het toestel gestoten heeft , waarbij de lens gebarsten is , en deze vervolgens teruggebracht heeft onder het mom van niet tevreden. Ik weet uit ervaring dat het toestel (in ieder geval soms) oppervlakkig bekeken wordt. Het toestel zou dan gereset moeten worden (wat ook niet altijd goed gebeurt , getuige het feit dat er nog wel eens een klant een "nieuw"toestel meekrijgt waar b.v. al fotos , agendapunten e.d. in staan) , en weeer de verkoop in zou moeten.
ik kan uiteraard niet beoordelen of dit zo gegaan is , maar het is een mogelijkheid.
ik kan uiteraard niet beoordelen of dit zo gegaan is , maar het is een mogelijkheid.
Re: belcompany
Ik heb een Nokia 6300 waarin ik kort geleden ook een barstje ontdekte in de cameralens. Ik draag het toestel echter ALTIJD in een stevig en goed beschermend hoesje (er zit dan ook geen enkele kras op mijn toestel) plus het plastic venstertje VOOR het lensje in compleet onbeschadigd! Ik denk dan ook aan een maandagmorgen-product. Ik ben er van de week mee teruggegaan naar Belcompany in Druten, en hij zou het toestel met fabrieksgarantie laten repareren.
Re: belcompany
een toestel met een defect valt niet onder de omruilgarantie. Die is voor als je niet tevreden bent over het type. Als je een defect hebt aan je toestel geld de normale garantie. Oftewel een reparatie. Omdat het nog binnen de 1e 6 maand valt ligt de bewijslast bij de verkopende partij. oftewel, zij moeten met bewijs komen dat jij dit veroorzaakt hebt.
Kortom, recht op omruil heb je niet, recht op reguliere garantie heb je wel.
Kortom, recht op omruil heb je niet, recht op reguliere garantie heb je wel.