LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

Ik wilde net hulp vragen bij clubimate om problemen met mijn Jasjar op te lossen, en voerde mijn gegevens in.
Nadat ik mijn imeinummer had ingevoerd kreeg ik de volgende reactie:

The IMEI that you are trying to register is a pre-owned i-mate device.

Een tweedehandsje!!!!! Kijk maar op clubimate.com.

nr. 355195008961251

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Is dat de nieuwe die je gekregen hebt..?

Zo ja dan heb je waarschijnlijk een gerefurbished apparaat gekregen

Succes iig

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door ?? »

Het is niet zo verstandig om je IMEI nummer op een forum te knallen, maar dat even terzijde.

Het is bekend dat bepaalde series Qtek's (zelfde fabrikant als imate, alleen andere naam) niet worden geaccepteerd door de site. Weet niet precies welke series en waarom. Wellicht dat dat het probleem is?

Gerefurbished is overigens ook nog een optie, ja. Als het je nieuwe is kan dat heel goed.

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

Weer een tweedehandsje gekregen.

Ik heb gisteren mijn "nieuwe" toestel opgehaald.
Ja, me reet.
Toen ik hem opgeladen had brandde het batterijindicatorlampje al niet. Het brand overigens nog steeds niet. Bij de vorige, defecte, telefoon brandde er ten minste nog IETS. Wel foutief, maar er brandde ten minste wat.
Toen ik mijn Imate Jasjar volgens de gebruiksaanwijzing in gebruik wilde gaan nemen, stuitte ik op het volgende.
Om het screen te activeren, moet je eerst met het pennetje op een kruisje tikken. Dit WAS echter al gedaan, en dit kwam dus ook niet te voorschijn. Overigens zat het plastic beschermlaagje er ook al niet meer op.
Toen ik de programmatuur op de telefoon checkte, bleek deze er vanaf april tot en met oktober 2005 te zijn opgezet. Mijn toestel is dus al bijna een jaar oud.

Nou, hoeveel meer bewijzen moet je nog hebben? Belcompany verkoopt tweedehandsjes.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door AnnePanne »

omdat je het waard bent.....

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door pvd »

@annepanne:

Kun je ook eens ophouden om andere forumdeelnemers op te naaien? Het is namelijk bijzonder irritant en wekt agressie op :twisted:

Neem een voorbeeld aan bijv. Kika29 die wel steekhoudende argumenten aandraagt.

pvd

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door AnnePanne »

pardon???

ieder krijgt wat hem toekomt zoals bij de TS

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door ehltech »

terug naar de winkel gaan en een andere eisen ! waarom neem je dan niet een qtek 9000 zelfde apparaat beter service 2 jaar garantie en Pick en return service zal qua waarde gelijk zijn als de jasjar !

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

De tweedehands jasjar is nog steeds in mijn bezit. Ik had hem dus bij club imate aangemeld met mijn IMEI-nummer, en toen bleek het een tweedehands te zijn. Ik kreeg de melding: The imate that you are trying to register is a pre-owned i-mate device. Nu moet ik betalen voor een lidmaatschap. Dit bericht heeft op dit forum gestaan, maar is gewist. Corruptie en censuur is overal.

Ik héb al lang een nieuw toestel geëist, maar die zijn niet meer leverbaar. Ik heb een aanbod van een vergelijkbare telefoon gehad. Ik heb eerst eens ca. 10 recensies van dit toestel gelezen. Ik kwam heel veel vergelijkbare problemen tegen, en hij was ook nog eens 100 euro goedkoper. Doe ik dus maar niet. Ik wil nu gewoon mijn geld terug. Daar heb ik wettelijk recht op. Maar nog steeds doet men moeilijk bij Belcompany. Het hoofdkantoor stuurt mij naar het filiaaltje, het filiaaltje stuurt mij naar het hoofdkantoor. Dus maar weer rechtsbijstand.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik snap niet waarom BC dit probleem niet met I-mate oplost..
Als het toestel dat je als (nieuw) hebt gekregen wat meestal idd gerefurbished is, niet functioneert heb je idd gewoon recht op een toestel dat goed werkt..
Er bestaat helaas nog geen "recht" als geld terug.
Het probleem zou naar mijn idee tussen BC en Imate opgelost moeten en kunnen worden.
Als zij jou geen goed werkend product leveren moet BC i-mate op zn flikker geven en zorgen dat ze het netjes oplossen..
Er is namelijk altijd wel een mouw aan te passen!

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

Ik snap jouw reactie, dankjewel.
Maar dat is die foute probleem-oplos-cultuur die zich in dit land ontwikkeld. Verantwoordelijkheid ontduiken en de fout bij een ander leggen en de klant maar laten wachten.
Als het product defect is, en ik heb het verkocht, dan geef ik de klant het geld terug en dan ga IK wel naar de leverancier, als verkoper.
Zo werkt Aldi ook, en het is dan ook een wereldwijd concern met ontzettend veel winkels. Dat is respect tonen voor je klant en dat veroorzaakt klantenbinding. Ik koop graag bij Aldi, hier in Nederland, maar ook in Duitsland wat vlakbij mij is. Ze hanteren namelijk overal hetzelfde principe.
Niet goed? geld terug.
Als verkoper zijn Aldi, Belcompany en vele anderen bedrijven de ontvanger van het geld van de consument. Dan hebben zij ook de verantwoordelijkheid om kwaliteit terug te geven, in een redelijke verhouding tot de prijs. Doordat zij afhankelijk zijn van hun leveranciers voor de kwaliteit van het product lopen zij zeker enig risico. Maar dit risico mogen zij niet op de consument afschuiven. Tegen dit risico kunnen zij zich indekken met verzekeringen en overeenkomsten met hun leveranciers. Is waarschijnlijk ook nog belastingaftrekbaar.
De oplossing die jij aandraagt is ook een oplossing, maar wel eentje waarvan ik momenteel de dupe ben.
Ik heb een, waarschijnlijk defecte, tweedehandstelefoon in mijn bezit die ik niet gebruik omdat ik het functioneren van het toestel niet kan vertrouwen. Ik heb dus geen telefoon, ook geen leentoestel, maar ik ben wel bijna 1000 euro kwijt. En dan heb ik al die andere functies, die ik ook niet kan gebruiken, zoals internet en agenda nog niet eens genoemd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door Kika29 »

Tja.....de ALDI als vergelijking met een produkt van maximaal 50 euro is wel ff een verschilletje om als ondernemer een gokje mee te wagen dan een toestel van luttele honderden euros. Als je dat risico bij 1 klant neemt moet je dat bij iedere klant doen terwijl 7 van de 10 klachten bijna altijd leugens van klanten bevatten....Daarnaast een fabrikant moet de kans krijgen om een toestel te repareren of deugdelijk af te leveren...Als telecomprovider sta je buiten de garantie of het reparatietraject van de bij jou afgeleverde toestellen van een fabrikant en kan je niet meer doen dan het opsturen.



Telecom is te fraudegevoelig daar kan je als ondernemer geen risisco voor lopen als de fabrikant het aanspreekpunt is....We kunnen hier lang en breed over discussieren maar helaas de slechten hebben het ook in dit geval....verpest voor de goeden waardoor je als ondernemer 30 keer voorzichtiger wordt...Voor jou geen boodschap maar er speelt hier een grotere historie aan vooraf waarom een telecomprovider bepaalde dingen doet zoals hij ze doet.Als klant zijnde pak je natuurlijk diegene die je het produkt overhandigd hebt als aanspreekpunt...maar wat als jij heel erg veel toestellen terug krijgt en de fabrikant gewoon zijn procedures blijft volgen zoals ze doen en dat is reparatietraject in reparatietrajet uit ?? Kan je makkelijk ropen dat is het probleem van diegen die het toestel uitgeeft...Nee die staat ertussen in. Geloof me een verkoopmedewerker kan door grond zakken als hij voor de 4e keer een toestel terug ziet komen bij een ontevreden consument...

Alleen de fabrikanten hebben niet met die klanten te maken alleen met een zwaar gestresste medewerker en denken tja is niet mijn klant stuur maar weer op hoe de klant reageerd is jou probleem....

Je hele probleem is erg vervelend ...alleen als een provider van ieder toestel zegt :oke ik neem hem terug van mij krijg je een nieuwe uit de kast, kan ik je garanderen dat diezelfde provider binnenkort niks meer kan doen dan de deuren sluiten....

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

arme kika,

je snapt nog geen ene biet van eerlijke handel.
Ik zal een voorbeeld geven in wat grotere bedragen, maar het principe van klantvriendelijkheid waar ik het over had blijft hetzelfde.
We hadden een jaar geleden een amerikaanse koelkast gekocht bij daewoo. Deze bleek defecten te vertonen na enige tijd. Gerepareerd. Nog defect. Weer gerepareerd. Nog defect. Er kwam weer een monteur langs, maar het defect kon niet verholpen worden.
Toen kregen we gewoon een nieuwe.
Voor de volledigheid; we praten hier over een bedrag van ca. 2000 euro. Het dubbele van de Jasjar.
Ook deze koelkast heeft ingenieuze technologie en allerlei electronica.
Andere producenten en verkopers kunnen dus wél service verlenen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door pvd »

Tja.....de ALDI als vergelijking met een produkt van maximaal 50 euro is wel ff een verschilletje om als ondernemer een gokje mee te wagen dan een toestel van luttele honderden euros. Als je dat risico bij 1 klant neemt moet je dat bij iedere klant doen terwijl 7 van de 10 klachten bijna altijd leugens van klanten bevatten....
Dat 7 van de 10 klachten leugens bevatten is zeer sterk overdreven. 1 op de 10 klachten bevat een (bewuste) leugen. Laat daar nog eens 3 onbewuste leugens per 10 klachten bijkomen en je komt op 4 op de 10 klachten.

Andersom is het net zo: 1 op de 10 winkeliers liegt bewust tegen een klant (maw; stelt de zaken optimistiser voor dan de werkelijkheid).

pvd

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door e-chec »

Kika29,
Eerder op dit item gaf PVD je een compliment door te zeggen, dat je steekhoudende argumenten aandraagt. Bij een ander item heb ik dat ook wel eens gezegd.

Deze keer echter sla je de plank flink mis. Je argumenteert vanuit je persoonlijke gevoelens als medewerker in een telecomwinkel. Je vergeet dat de ondeskundige klant bij jou in de zaak komt, naar jouw adviezen luistert en van jou een product koopt. Jij hebt een aantal producten bij diverse bedrijven ingekocht en je wilt die – met winst – doorverkopen aan de klant. Die klant koopt niet direct bij de producent, maar bij jou.

Zoals jij het nu stelt heeft de klant bij een defect niet een probleem met jou, maar met de producent. Dat is niet juist. De klant betaalt jou een bedrag voor een goed functionerend product. Daar heeft hij ook recht op, behalve als jij hem bij de verkoop vertelt, dat het product soms defect wordt geleverd en in andere gevallen kort na gebruik defect raakt. En dat hij dan zijn probleem niet bij jou, maar bij de producent moet voorleggen. Alleen verkoop je dan niet veel meer, naar ik verwacht.

Nee, de klant moet zijn verhaal halen bij jou. Jij bent door de verkoop verplicht een degelijk product te leveren. De klant is al benadeeld doordat hij niet direct een goed product kreeg, maar daarvoor nog eens terug moet gaan naar de winkel. Maar dan moet hij ook een goed product krijgen, zonder meer.

Hetzelfde traject ga jij (Lees: de telecomwinkel) vervolgens in met de producent. Daar geldt hetzelfde recht op levering van een goed functionerend product. Dan sta jij in de positie van klant. Jij hebt op jouw beurt betaald voor een goed product en niet voor een defect exemplaar.

Tot slot nog dit. Je geeft als voorbeeld een product van 50 euro bij de ALDI. Nu, de ALDI verkoopt ook computers en die kosten ook bij ALDI veel meer dan 50 euro. Mijn zoon kocht een computer, maar hij moest direct daarop enige weken naar het buitenland. Toen hij terugkwam en de computer wilde installeren, bleek deze niet te werken. Terug bij de ALDI kreeg hij zonder meer zijn geld terug, omdat het defect als zodanig werd herkend. Zoals het hoort.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nou nou nou......Mijn voorgaande bericht was geen aanval...Een verkoopmedewerker moet zich verplaatsen in de klant wat ik ook zeer zeker zelf doe en verwacht.....Mijn voorgaande bericht is gebasseerd zoals het praktijkervaring is.

Overal zit een kern van waarheid in dus ook in jullie reacties. Het wordt alleen iets te gemakkelijk gesteld ben ik van mening.Als ik van een repaircenter of fabrikant geen nieuw toestel krijg omdat hij eerst de kans wil krijgen om het toestel te repareren kan ik hoog of laag springen maar beter blijven staan want ik ga toch geen nieuw toestel krijgen.

Zoals jullie stellen zou ik dus een toestel (die gebruikt is en nooit meer verkoopbaar want dan krijg je het jasjarverhaal verglijkbare taferelen),terug moeten nemen en het zelf uit moeten zoeken met de fabrikant?Een fabrikant moet in de gelegenheid gesteld kunnen worden een toestel dat defect is te repareren,zo dus ook de verkoopmedewerker. Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat ik het niet eens ben met het feit dat er deugdelijke producten te toonbank over moeten gaan.En ja ik maak vaak genoeg mee dat mensen bepaalde oorzaken van problemen verzwijgen.

Een toestel wat mijn winkel uit geweest is weet ik niet van wat er mee gebeurd is. Ik moet dan toch minstens de kans kunnen krijgen om het probleem op te lossen zonder dat ik hete adem in de nek van een consument voel die direct een nieuw toestel eist terwijl ik dat zelf nooit voor elkaar ga krijgen bij de fabrikanten????

Daarnaast als ik dat wel zou doen krijg je dus het probleem wat topicstarter heeft en dat is een al eerder uitgegeven toestel met de nodige problemen......Dan neem ik liever 2 uur de tijd om de hele procedures waar ik me aan moet houden tot vervelends toe uit te leggen dan een nog ontevredener klant (of de uiteindelijke 2 die je dan gaat krijgen.1 de klant die het toestel ingeleverd heeft.2. de klant die het toestel daarna krijgt) zoals (begrijpelijk) topicstarter...... Snappen we elkaar nog??? Ik geloof dat ik nu mezelf niet meer helemaal snap.Ik ben niet de beste in (typend) verwoorden wat ik bedoel.

Moraal van het verhaal er zitten meer haken en ogen aan dan dat gesteld wordt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door pvd »

@Kika: een poging om het verhaal samen te vatten....

Ontevreden klant brengt defecte telefoon en krijgt direct een "nieuwe" mee die eerst van iemand anders was.

Defecte telefoon wordt opgestuurd en gerepareerd en weer teruggestuurd naar de winkel.

De winkel verkoopt deze als nieuw aan een tweede klant.

Tweede Klant komt terug met als klacht: Deze telefoon is al gebruikt.

Ontevreden klant komt ook terug met als volgende klacht: Deze telefoon is al gebruikt.

Uiteindelijk zijn er dan twee ontevreden klanten in plaats van 1 ontevreden klant.

Ik hoop dat je dit bedoelde te zeggen..... :wink:

pvd

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door Kika29 »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik had het niet beter samen kunnen vatten ...Bedankt pvd :D

Ik heb dan liever dat ik alles doe voor de eerste klant wat in mijn macht lig dan dat ik 2 boze klanten heb. Ook al kan het voor de 1ste klant een langer durend traject worden...Tot nu toe heb ik altijd goed kunnen vertalen naar mijn klanten toe wat zich afspeelt hoe de status is etcetera....9 van de 10 klanten kunnen daar begrip voor opbrengen en snappen heel goed dat ik me te houden heb aan procedures,ook al balen ze van de te volgen procedures.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door ehltech »

de voorbeelden van aldi gaan niet op,aldi koopt gewoon een partij van een artikel ,dumpt die voor een prijs en calculeerd daar er een percentage terug komt met klachten die men gewoon geld terug geeft. Een stuk service -hulp of advies krijg je niet bij aldi ze verkopen en niet tevreden geld terug.ik weet nou niet of we dit als ideale service willen zien,genoeg mensen zouden graag vooraf advies of informatie willen. Verder is geld terug geen recht.

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: belcompany verkoopt tweedehands jasjars. Gecheckt bij imate.

Ongelezen bericht door geilander »

alsof belcompany wel advies en -?hulp en service geeft?

Als ze mij vooraf GOED advies hadden gegeven na mijn omschrijving van het product wat ik zocht, dan hadden ze mij nooit de Jasjar mogen adviseren. Deze bleek nu zelfs niet eens meer bestelbaar te zijn. Een beetje verkoper had dit een jaartje geleden toch al kunnen zien aankomen.
Als ze mij GOEDE service hadden gegeven dan had ik na de tweede reparatie, waarna hij nog steeds niet gerepareerd bleek te zijn, al mijn geld terug gegeven. Als ze mij en andere (potentiële) klanten eerlijke informatie zouden geven, dan noem ik dat goede service. Maar kijk voor de grap eens wat er op de poster in de winkel staat over 'hun' verzekeringen en kijk dan eens wat ze op het internet aanbieden. Daar klopt geen ene mallemoer van.
Als ze mij GOEDE hulp hadden gegeven, dan hadden ze mij uit kunnen leggen hoe mijn toestel werkt en hoe alle functies werken, aangezien ik geen hulp kan krijgen mij imate zelf. Omdat ik een tweedehands jasjar heb gekregen en een nieuwprijs betaald heb, weigert men mij daar te helpen.
Dat jij het situeren van artikelen in de winkels van Aldi dumpen noemt, vat ik op als een beldiging naar aldi toe. Ik voel me niet aangesproken.
Jij zult waarschijnlijk een neerbuigend taalgebruik hanteren omdat jij je beter voelt omdat jij bij een 'betere' winkel werkt, waarvan je de naam niet durft te noemen. Je WEET dus dat je onzin uitkraamt en bent bang je baantje te verliezen.
Handel is handel. Er moet geld in het laatje komen. Maar wel op een klantvriendelijke manier graag. En daar snappen ze bij belcompany geen ene biet van. Belcompany kan geen klanten binden, dus belcompany gaat binnenkort wel op de fles.
Voor belcompany is 'geld terug geen recht' misschien, om jouw woorden te gebruiken. Maar voor mij wel. Als belcompany een beetje fatsoen heeft, dan is het de morele plicht van belcompany om mij mijn geld terug te geven. Of het ook een wettelijke plicht is weet ik (nog) niet. Daar kom ik nog wel achter. Over de hele wereld eisen mensen kwaliteit als ze ergens voor betalen. Het lijkt me dus heel vreemd als de rechter dit geen recht vind. Zelf als mensen geld aan een goed doel geven, vallen ze erover als dit geld niet op de juiste bestemming komt in dit land.
Waar jij dus vandaan komt is mij een groot raadsel. Ik zou graag willen weten met welke waarden en normen jij groot gebracht bent, en welke waarden en normen jij daarvan nog in stand wilt houden.

Gesloten