LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen vanuit Nederland naar het buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mmroos1970

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland

Ongelezen bericht door mmroos1970 »

Heeft u ook problemen met een hoge telefoon rekening, door bellen naar het buitenland naar Nederland.
Ik heb nog geen uur naar Duitsland gebeld via Tele2 en moet hiervoor €34 betalen.
In de voorwaarden staat dat binnen de EU gratis is binnen de bundel, maar indien u goed verder zoekt, (niet duidelijk aangegeven op het internet en in de media) dan vind u dat nu ineens Nederland niet bij de EU hoort en een bedrag van€0,65 per minuut gerekend wordt.

Het is toch wel erg vreemd dat als ik vanuit België zou bellen naar Duitsland dit in de bundel valt terwijl ik vanuit Nederland ineens €0,65 per munuut moet betalen.

Ik ben het hier niet mee eens en denk dat dit misleidende reclame is, graag uw reacties.

Icasheb

Re: Bellen vanuit Nederland naar het buitenland

Ongelezen bericht door Icasheb »

Dat klopt. De roamingregels zijn inderdaad aangepast, maar in nederland roam je niet. Dat doe je alleen buiten nederland. Dit is inderdaad terug te vinden in de algemene voorwaarden van de providers, maar ook sites als consuwijzer melden dit. Nu is het wel zo dat iedere provider dit weer iets anders kan hanteren. Tele2 en bijv een BEN bieden hier niks extra's in en betaal je per minuut. Een t-mobile geeft je per maand 120 minuten bellen naar europa en voor 10 euro extra kan dit onbeperkt worden. Vodafone geeft ook wat belminuten en KPN heeft het standaard in de abonnementen die onbeperkt bellen hebben.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

mmroos1970 schreef:
24 okt 2018 11:55
Heeft u ook problemen met een hoge telefoon rekening, door bellen naar het buitenland naar Nederland.
Ik heb nog geen uur naar Duitsland gebeld via Tele2 en moet hiervoor €34 betalen.
In de voorwaarden staat dat binnen de EU gratis is binnen de bundel, maar indien u goed verder zoekt, (niet duidelijk aangegeven op het internet en in de media) dan vind u dat nu ineens Nederland niet bij de EU hoort en een bedrag van€0,65 per minuut gerekend wordt.

Het is toch wel erg vreemd dat als ik vanuit België zou bellen naar Duitsland dit in de bundel valt terwijl ik vanuit Nederland ineens €0,65 per munuut moet betalen.

Ik ben het hier niet mee eens en denk dat dit misleidende reclame is, graag uw reacties.
Nee, u ziet het 100% fout. Uw abo heeft als thuisbasis Nederland. Binnen bepaalde grenzen ( is door de provider aangegeven) kunt u vanuit de andere EU landen naar NL bellen en gebeld worden. Dit heet "algemeen bekend te zijn".

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit staat er bij Tele 2

In het buitenland, binnen de EU: bellen/sms’en & internet vanuit je bundel.

Vanuit Nederland bellen naar het buitenland: nog steeds een hoger tarief.

Nederland ligt niet in het buitenland.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vrij simpel inderdaad, je kunt nu binnen de hele EU bellen vanuit je bundel, en niet alleen binnen Nederland. Maar binnen die bundel zit in het algemeen wel alleen bellen naar Nederlandse nummers, en niet bellen naar buitenlandse nummers.

Je betaalt dus de zelfde buiten-de-bundel kosten in Nederland en in de rest van de EU.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

WhatsApp is een ideale oplossing Ook als je zelf buiten Europa op vakantie bent vooral Azie daar is vrijwel overal gratis Wifi.

Er zijn ook sites met 0900 nummers waarmee u voor 5 cent naar Duitsland kan bellen google maar eens.
Voor het wereldwijd gebruik van Wifif belde ik zo goedkoop naarThailand en Australie.

Vooraf wat beter verdiepen in het begrip Roaming wat het precies inhoud.Zijn ook tv consumenten programma's over geweest. Nu klok horen luiden maar............

groeten Henk

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt ook buitenlandse nummers die wel bij de EU horen goedkoop bellen, als je niet in NL bent. Dat valt ook onder roaming.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Het goede nieuws is dat als je vanuit een ander EU land naar Duitsland had gebeld je net zoveel kwijt was geweest als nu.

Gesloten