| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belproblemen bij KPN
belproblemen bij KPN
ik heb een vraag.
zijn er misschien nog meer mensen die problemen hebben met de KPN over gebelde bedragen die je eigenlijk niet zelf gebeld hebt.
ik heb namelijk een rekening gekregen van KPN dat ik voor meer dan 200 euro aan 0900-nummers heb gebeld.
dit is echter niet zo.
er staat in de specificatie dat ik bijna 2 uur aan 1 stuk door gebeld heb naar die astro televisie's waarvan de meeste telefoontjes allemaal maar een seconde van 17 a 18 duurde. het is begonnen rond 11:30 en eindigde 13:30 dus allemaal kort achter elkaar
nou wou ik graag weten of er meer mensen met deze problemen zijn
want ga het nu voorleggen bij de rechtswinkel.
hopende op reactie's want samen staan wij sterker
alvast bedankt mama88
zijn er misschien nog meer mensen die problemen hebben met de KPN over gebelde bedragen die je eigenlijk niet zelf gebeld hebt.
ik heb namelijk een rekening gekregen van KPN dat ik voor meer dan 200 euro aan 0900-nummers heb gebeld.
dit is echter niet zo.
er staat in de specificatie dat ik bijna 2 uur aan 1 stuk door gebeld heb naar die astro televisie's waarvan de meeste telefoontjes allemaal maar een seconde van 17 a 18 duurde. het is begonnen rond 11:30 en eindigde 13:30 dus allemaal kort achter elkaar
nou wou ik graag weten of er meer mensen met deze problemen zijn
want ga het nu voorleggen bij de rechtswinkel.
hopende op reactie's want samen staan wij sterker
alvast bedankt mama88
Re: belproblemen bij KPN
Zoals ik het lees is er dus wel degelijk gebeld met 0900 nummers. Dat staat vast. Er is alleen twijfel over het aantal en/of de tijdsduur. En het is niet duidelijk of het mobiel of via een vast lijn gebeld is.
Bij 0900 is er de mogelijkheid van een bedrag per gesprek of een bedrag per gebelde tijd.
Bij een vast bedrag per gesprek maakt de tijdsduur niets uit. Als het bedrag maar hoog genoeg is, heb je aan een paar telefoontjes voldoende.
Bij gebruik van een mobiel worden de kosten per gesprek + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon in rekening gebracht, misschien ligt daarin het probleem.
Bij gebruik van een vast lijn kan het zijn, dat U een goedkoop abonnement hebt en daardoor veel meer belkosten betaald.
En u schrijf letterlijk
Kortom er zijn veel mogelijkheden om met de zeer beknopte informatie het bedrag te verklaren.
Meer informatie is nodig.
En voortaan graag alleen belangrijke zaken vet schrijven, het komt zo schreeuwerig over.
Bij 0900 is er de mogelijkheid van een bedrag per gesprek of een bedrag per gebelde tijd.
Bij een vast bedrag per gesprek maakt de tijdsduur niets uit. Als het bedrag maar hoog genoeg is, heb je aan een paar telefoontjes voldoende.
Bij gebruik van een mobiel worden de kosten per gesprek + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon in rekening gebracht, misschien ligt daarin het probleem.
Bij gebruik van een vast lijn kan het zijn, dat U een goedkoop abonnement hebt en daardoor veel meer belkosten betaald.
En u schrijf letterlijk
Kunt U soms niet garanderen, dat iemand anders met die telefoon gebeld heeft?over gebelde bedragen die je eigenlijk niet zelf gebeld hebt.
Kortom er zijn veel mogelijkheden om met de zeer beknopte informatie het bedrag te verklaren.
Meer informatie is nodig.
En voortaan graag alleen belangrijke zaken vet schrijven, het komt zo schreeuwerig over.
het gaat over een mobiel abonnement.
en er is voor nou bijna wel 100 keer gebeld achter elkaar.
ik weet zeker dat niemand anders mijn telefoon heeft gehad.
dus daarom vind ik het ook zo raar.
daarom wou ik graag weten of meer mensen dit wel eens hebben gehad?
en er is voor nou bijna wel 100 keer gebeld achter elkaar.
ik weet zeker dat niemand anders mijn telefoon heeft gehad.
dus daarom vind ik het ook zo raar.
daarom wou ik graag weten of meer mensen dit wel eens hebben gehad?
Technish gezien is het dus mogelijk om in 2 uur tijd deze kosten te maken middels het maken van korte gesprekken naar een 0900 nummer, als dit maar duur genoeg is. Dit zal KPN waarschijnlijk ook aanvoeren als argument, helaas.
Wat mij ook wel eens overkomen is, dat de toetsenbord blokkering niet goed werkte en daardoor ging mijn telefoon uit zichzelf blanko sms'jes sturen naar het laatst gebruikte nummer.
Kan zoiets bij jouw ook het geval geweest zijn, maar dan met bellen.
Of is het mogelijk, dat je een bandje kreeg met er zijn nog zoveel wachtenden voor U. Dan heb je namelijk al verbinding en worden de kosten in rekening gebracht.
Maar iets heel belangrijks. Heeft U al contact opgenomen met de Klantenservice van KPN. Ik heb dit (helaas) een aantal malen moet doen en iedere keer is alles tot mijn tevredenheid gedaan en snel. Dus ook dat is de moeite van het proberen waard.
Wat mij ook wel eens overkomen is, dat de toetsenbord blokkering niet goed werkte en daardoor ging mijn telefoon uit zichzelf blanko sms'jes sturen naar het laatst gebruikte nummer.
Kan zoiets bij jouw ook het geval geweest zijn, maar dan met bellen.
Of is het mogelijk, dat je een bandje kreeg met er zijn nog zoveel wachtenden voor U. Dan heb je namelijk al verbinding en worden de kosten in rekening gebracht.
Maar iets heel belangrijks. Heeft U al contact opgenomen met de Klantenservice van KPN. Ik heb dit (helaas) een aantal malen moet doen en iedere keer is alles tot mijn tevredenheid gedaan en snel. Dus ook dat is de moeite van het proberen waard.
ja ik heb contact gehad met de klantenservice zei hebben mij een adres gegeven waar ik alles moest heen sturen van mijn spectificatie enz.
ik weet zeker dat er niet per ongelijk mee is gebeld want had geen telefoon bij het sim kaartje dus de enkele keer dat ik hem gebruikte deed ik hem in mijn telefoon (die is sim-lock vrij)
dus zeg het maar.
maar idd bij de klantenservice werd ik goed geholpen en die vonden het ook wel een beetje vreemd maar uiteindelijk heeft het niks geholpen.
ik weet zeker dat er niet per ongelijk mee is gebeld want had geen telefoon bij het sim kaartje dus de enkele keer dat ik hem gebruikte deed ik hem in mijn telefoon (die is sim-lock vrij)
dus zeg het maar.
maar idd bij de klantenservice werd ik goed geholpen en die vonden het ook wel een beetje vreemd maar uiteindelijk heeft het niks geholpen.
Even voor de goede orde: je had geen telefoon en als je het SIM kaartje gebruikt, deed je hem in de telefoonik weet zeker dat er niet per ongelijk mee is gebeld want had geen telefoon bij het sim kaartje dus de enkele keer dat ik hem gebruikte deed ik hem in mijn telefoon (die is sim-lock vrij)
Als ik het zo lees, vind ik het eerlijk gezegd ook wel een beetje vreemd. Maar als KPN zou ik het volgende vragen. Waar was het SIM-kaartje, als het niet in je telefoon zat. Kun je de garantie geven, dat niet iemand anders het in een telefoon gezet heeft, er mee gebeld heeft en vervolgens weer uit de telefoon gehaald.bij de klantenservice werd ik goed geholpen en die vonden het ook wel een beetje vreemd
Ik werk echt niet bij KPN, maar als ik eerlijk ben, vind ik het ook een steeds vreemder verhaal te vinden, helaas.
dit kaartje ligt bij ons in de kluis en als ik hem nodig had dan pakte ik hem en deed hem in mijn telefoon
ik heb namelijk ook nog een prepaid nummer en daar hoort de telefoon bij.
dus niemand anders kan dat kaartje gepakt hebben
ik heb namelijk ook nog een prepaid nummer en daar hoort de telefoon bij.
dus niemand anders kan dat kaartje gepakt hebben
Oplichters zijn het bij de KPN, ooit had ik een rekening van verschillende 0900 nummers terwijl ik nog nooit een 0900 nummer had gedraaid. Ik heb per direct een lock op de 0900 nummers laten zetten dan kunnen ze het niet meer in rekening brengen.
Saillant detail: als ik weer 0900 nummers wil bellen en activeren, bellen naar 0900.....
Saillant detail: als ik weer 0900 nummers wil bellen en activeren, bellen naar 0900.....
-
GoldenIndy
Alsof dat de schuld van het bedrijf is als men zelf "vergeet" dat men naar bepaalde nummers gebeld heeft of dat er mensen zijn die inbreken op uw lijn, daar kan het bedrijf niets aan doen.
Er is geen minuut naar die Astro lijn gebeld telkens maar het wordt gewoon per minuut berekend vandaar dat er dan bijvoorbeeld 10 x 1 minuut op staat.
Er is geen minuut naar die Astro lijn gebeld telkens maar het wordt gewoon per minuut berekend vandaar dat er dan bijvoorbeeld 10 x 1 minuut op staat.
ja dat snap ik ook wel dat als je geen hele minuut gebeld hebt dat hij dan wel als minuut word gerekend maar er is daar nooit naar toe gebeld
-
GoldenIndy
Dan moet je het laten uitzoeken.
Helaas zijn er veel mensen die zogenaamd "vergeten" dat ze naar bepaalde dure nummers hebben gebeld. Logisch dat zoiets dan eerst grondig uitgezocht moet worden anders komt iedereen met dit soort smoezen aan.
Helaas zijn er veel mensen die zogenaamd "vergeten" dat ze naar bepaalde dure nummers hebben gebeld. Logisch dat zoiets dan eerst grondig uitgezocht moet worden anders komt iedereen met dit soort smoezen aan.