Op 3 januari 2017 kocht ik bij Belsimpel een Huawei P9 Grey (omdat dit toestel vanwege de goede camera erg geschikt is voor de opleiding van mijn kind).
Aan het einde van de zomervakantie vielen er steeds meer functie uit (vingerafdrukscanner, aansluiting audiojack, middenin een liedje begon het nummer weer overnieuw of spoelt heen en weer of springt naar ander nummer, toestel slaat vast en start opnieuw op, meldingen van nieuwe berichten terwijl die er niet waren, apps starten uit zichzelf op).
Sinds 9 augustus 2017 is het toestel 3x ter reparatie geweest, maar de defecten blijven bestaan. In een telefoongesprek op 14 september meldde Belsimpel dat het toestel niet meer gerepareerd kon worden en dat een vervangende Huawei P9 Grey niet meer beschikbaar is, maar dat ik met bijbetaling van € 50,00 ter vervanging een nieuwe LG G6 zou krijgen (met 2 jaar garantie). Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat mijn kind op dat moment al weken zonder toestel zat en niet aan schoolopdrachten kon meedoen.
Eind september ontving ik een gebruikt exemplaar van de LG G6 (krassen op het toestel, vingerscanner en de lenzen, vol met vlekken, vuil tussen de body en het glas, vuil rond de vingerscanner). Op de bijgevoegde kaart stond dat de garantietermijn van het oorspronkelijk toestel bij dit toestel hoort. Dit is niet volgens afspraak.
Ik heb het apparaat direct teruggestuurd en laten weten dat ik hier niet mee akkoord ging en de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruikt om de koopovereenkomst te beëndigen en hen gevraagd mijn aankoopbedrag op mijn rekening terug te storten.
Ze hebben dit niet gedaan en blijven mij sindsdien bellen en mailen en sturen mij nu weer het originele toestel, omdat er volgens hen niks met dit toestel aan de hand zou zijn.
De verschillende medewerkers van het callcenter spreken elkaar steeds tegen. Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
Ik heb hier genoeg van: ik heb geen werkend toestel, ik ben mijn geld kwijt en ik heb inmiddels ergens anders een nieuw toestel moeten kopen, omdat mijn kind geen schoolopdrachten kon maken, niet in Magister en het lesrooster kon kijken en niet kon communiceren met klasgenoten en docenten.
En Belsimpel schendt mijn consumentenrecht!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
Die ga je ook niet krijgen. De opnames zijn voor training doeleinden en niet voor jouw persoonlijk als bewijs.Lienoek schreef:Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
En wat is nu precies je vraag aan ons?Lienoek schreef: En Belsimpel schendt mijn consumentenrecht!
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
Je kunt wel degelijk je dossier opvragen bij je provider. Dan krijg je alle aantekeningen van de gevoerde gesprekken. Echt veel kun je daar niet mee, de onderlinge communicatie over de zaken zijn gecensureerd. Verder kunnen er kosten aan verbonden zijn.
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
TS wil gewoon haar frustratie van haar afschrijven en als ik zo haar verhaal lees, begrijp ik haar volkomen. Ze claimt terecht de garantie van een ondeugelijk toestel en accepteerd zelfs 50 euro bijbetaling op een nieuw, vervangend toestel omdat Belsimpel het defecte toestel niet kan reparen en ook niet meer kan vervangen omdat het niet langer leverbaar is. Dan is het zeer onbehoorlijk om haar een tweehands toestel toe te sturen.sylvesterb schreef:Die ga je ook niet krijgen. De opnames zijn voor training doeleinden en niet voor jouw persoonlijk als bewijs.Lienoek schreef:Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
En wat is nu precies je vraag aan ons?Lienoek schreef: En Belsimpel schendt mijn consumentenrecht!
Opnames zijn niet alleen voor trainingsdoeleinden, Belsimpel zou ze ook gewoon in haar eigen voordeel gebruiken in het geval klanten tegens Belsimpel in de rechtzaal komen te staan. Aangezien er duidelijk een meningsverschiul onstaan is tussen belsimpel en TS, zouden de opnames duidelijkheid kunnenv erschaffen wat er af gesproken is. Gezien de weigering van Belsimpel onstaat bij mij het vermoeden dat TS gelijk heeft en dat Belsimpel daarom de opnames achterhoud.
Belsimpel komt hier wel vaker negatief aan bod op dit forum. Gezien de goedkope all-in prijzen van de A-merken, kan ik niet anders dan iedereen aanraden eerst eens goed op Belsimpel te Googlen alsvorens met hen in zee te gaan. Voor een paar euro meer zit je bij een partij waar toch echt veel minder vaak negatieve gerichten over te lezen zijn.
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
"Daarnaast hebben die mensen inzagerecht in wat er over hen opgeslagen wordt (art. 35 Wbp). Dit betekent dus dat je een kopie van het gesprek, alsook eventuele transcripties moet afgeven als de wederpartij daarom vraagt."sylvesterb schreef:Die ga je ook niet krijgen. De opnames zijn voor training doeleinden en niet voor jouw persoonlijk als bewijs.Lienoek schreef:Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
https://blog.iusmentis.com/2013/10/28/t ... oeleinden/
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
Wellicht een idee om een call recorder app te installeren? In de toekomst.
Re: Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
Belsimpel heeft, nadat ik mijn klacht op een aantal klachtenfora heb geplaatst en hen voor de tweede keer een brief heb gestuurd, besloten ons alsnog het gevraagde bedrag terug te betalen. Het probleem is nu dus - gelukkig - opgelost.